Конспект урока по английскому языку на тему Weather and seasons
Тема: «Seasons»
Цели:
- образовательные: организация закрепления лексического материала по теме «Seasons», употребления предлогов с месяцами, годами, днями недели, актуализация фонетических и графических навыков, формирование навыков говорения и письма.
- развивающие: содействие развитию творческого мышления, воображения, памяти, внимания
- воспитательные: содействие воспитанию взаимоуважения, любознательности, умения работать в коллективе, чувства взаимопомощи, взаимопонимания.
Оборудование:
1)для учителя – ноутбук, проектор, конспект, дидактический материал
2)для учащихся – дидактический материал
Ход урока
Этапы, время Содержание Деятельность учащихся
I.Организа -ционный момент
(1 мин)
II.Сообщение темы. Постановка задач.
(2 мин)
III.Основная часть.
(1 мин)
1.Фонетическая зарядка.
(2мин)
2.Ответы на вопросы.
(3 мин)
3.Игра- паззл
(5 мин)
4.Заполнить пропуски.
(3 мин)
Good afternoon! I’m very glad to see you. Take your sits, please.
Let’s start our lesson. But what has happened? There is a lock, isn’t?! What shall we do? I think we must guess what the topic of our lesson is. Let’s try!
Well done! You are right. Today we are going to speak about seasons and months of a year.
But, as usual, we start with the tongue twister:
Whether the weather be fine
Or whether the weather be not?
Whether the weather be cold
Or whether the weather be hot?
We’ll weather the weather whatever the weather
Whether we like it or not.
Well done!
Now, please, answer my questions:
1. What season is it now?
2. Do you like it or not? Why?
3. What is the weather like in this season?
4. What is your favourite autumn month? Why?
Very nice. And our next task is to….
Find out 10 words on the topic "Seasons”.
N C A S E A S O N B D O C E F G H I W J C L V K L M N O A P L D W E A T H E R S O Q R S Y U V W M P U X H Z V B J P O R D R T S M W E T K I Y G H K A T D R Y N L A P R I L H D M G E A T B S U N N Y O
Let’s check up the task. Look at the screen and compare your answers
Our next task is to fill in the gaps.
1. A year has…months.
2. A year has…seasons.
3. A year has...days.
4. A leap year has…days.
5. A season has…months.
6. A month has…or…or…days.
7. A month has…weeks.
8. A week has…days.
9. A day has…hours.
10. An hour has…minutes.
11. A minute has…seconds.
Well done! And now we deal with the crossword. (1 слайд)
Разгадывают ребус и называют тему урока.
(2cлайд).
Слушают учителя и повторяют за ним слова скороговорку.
(Текст скороговорки в презентации,
слайд 3)
Отвечают на вопросы ( слайд 4)
Раздаточный материал.
Решают паззл и находят слова по теме урока. (слайд 5)
Проверка ответов. (Слайд 6)
Учащиеся выходят к доске и выбирают карточку с правильным ответом, заполняют пропуски в утверждениях.
(Правильные ответы -слайд 7).
5.Кроссворд.
(5 мин.)
6. Работа с учебником.
( 5 мин.)
7.Игра «Крокодил».
( 7 мин.)
8.Проектная работа. Коллаж по теме «Seasons».
(5-7 мин.)
V.Подведение итогов.
(1 мин.) CROSSWORD PUZZLE "MONTHS"
1 2 3 1 2 4 3 5 6 4 5 6 Down:
1. The third autumn month.
2. The first spring month.
3. The ninth month of the year.
4. The second winter month.
5. The third spring month.
6. The sixth month of the year.
Across:
1. The second spring month.
2. The twelfth month of the year.
3. The second autumn month.
4. The third summer month.
5. The third winter month.
6. The seventh month of the year.
Answer Key:
N O V M S E A P R I L
D E C E M B E R P B C J O C T O B E R H A E R M N M J A U G U S T
F E B R U A R Y A E N R R E J U L Y Down:
1. November; 2. March; 3. September;
4. January; 5. May; 6. June.
Across:
1. April; 2. December; 3. October;
4. August; 5. February; 6. July.
Now, open your books at p. 67 ex. 3. Read the task.
Your time is up! Lets check up!
Now, let’s play a very nice game «Crocodile». Do you know how to play? Yes? Very nice! So, let’s start! / No? Ok. Here are some cards at the desk. You will come up here and pull one card. You’re supposed to mime the picture on your card. The team which will name the «secret» word will get points. Is everything clear? So, let’s start!
Our last task is to make a picture of this paper details. You will make a picture Winter and you will make a picture Summer.
Well, you were very active and friendly! Our lesson is over. It’s time to put down your home task p. 68, ex. 6,7. Goodbye!
Учащиеся решают кроссворд. (Слайд 8).
(Слайд 9)
Учащиеся выполняют упражнение на употребление предлогов с месяцами, годами, днями недели.
Учащиеся по очереди подходят к учительскому столу и тянут карточки, затем пытаются мимикой, жестами, телодвижениями изобразить то, что на карточке. Остальные должны отгадать слово.
(Слайд 10)
Учащиеся
составляют картинку из отдельных бумажных деталей путем наклеивания на бумажную основу. (Слайд 11)