План урока английского языка на тему Films


Дата: Класс: 7 «А»
Тема: Films. Comparing Past Simple and Past Continuous Tenses
Цель: Выявить сходства и различия между временными конструкциями Past Simple и Past Continuous
Задачи:
- развитие навыков диалогической речи
- развитие познавательного интереса учащихся, умений рассуждать, анализировать
- воспитывать уважительное отношение друг к другу при работе в группе
Тип: урок закрепления и развития знаний, умений, навыков
Формы работы: работа в группе, индивидуальная работа
Оборудование: учебник английского языка Аяповой за 7 – ой класс, интерактивная доска, маркеры, ватман, карточки с изображениями актеров, раздаточный материал (вопросы) листы самооценки
Ход урока:
I Org. moment
Greeting:
- Good morning, dear children! I’m very glad to see you! How are you today? I’m pleased you’re fine! Let’s start our lesson! (2 мин.)
II Warm-up
- Before we’ll start our lesson, let’s form the circle and tell each other some new information about ourselves. What haven’t you known about each other and about me before? Let me start: “My name is Irina Sergeevna, you haven’t known that I like embroidering and reading detectives. What about you?”
Children do the following task. (3 мин.)
III Understanding
На интерактивной доске дети видят изображения актеров, картинки с изображениями различных действи и глаголов (слайд № 1)
- Please, look at the blackboard and think what shall we be talking about today?
Дети формулируют тему урока (1 мин.)
Постановка целей и задач (слайд № 2)
- And now I’ll give you the cards where you can see an actor or an actress. Your task is to find your group!
Дети распределяются по группам. (всего 3 группы)
- I have some questions for you:
- What kinds of movie do you like best of all? Why?
- What’s your favourite movie?
- Why do you like it?
- What’s your favourite actor or actress? Why? (5 мин.)
Учащиеся отвечают на вопросы
IV Reinforcing the material
- Please, open your books at page 156, here you can see exercise №3. Let’s work with the texts about 2 actors, they are Arnold Platt and Jean-Claude Vann Damme. Your first task is to read these texts find there the verbs in Past Simple and Past Continuous Tenses. After that each of you individually should write them down on the sheet of paper. The second task is to compare these grammar categories and express your ideas at the poster.
Ученики работают в группах. В каждой группе есть лидер, репортер, секретарь и тайм кипер. Время на выполнение задания 10 минут.
- Now, look at the blackboard again, here you can see all the verbs from the texts, please count how many verbs you have written down and put a mark for you. (слайд №3)
Дети сверяют свой список глаголов с глаголами, данными на доске и выставляют себе оценки
От 0 до 5 глаголов – 2
От 6 до 11 глаголов - 3
От 12 до 14 глаголов – 4
От 15 до 16 глаголов – 5 (1 мин.)
Presentation of the posters (2 minutes for each group)
Assessment of the posters by other groups (two stars and one wish) (2 мин.)
Физминутка (Макарена)
- Have you relaxed? Let’s continue our lesson! You have read two texts, now I want you to express your individual opinion according two questions: “Why didn’t Arnold Platt become a famous actor?” “What traits of character helped Vann Damme to become famous?” (2 мин.)
Round Robbin
Reflection
V Summing up the lesson. Children’s assessment of their work with the help of smiles
VI Home task (ex. 8-9 p. 158) (слайд №4)