Контрольно-измерительные материалы (+спецификация) для 10-11 классов по английскому языку (Spotlight 10-11)


Спецификация контрольно-измерительных материалов по английскому языку для 10 класса
Тема: «Еда и напитки. Условные предложения I, II, III типов».
Цель: определение уровня освоения учащимися темы «Еда и напитки».
Документы, определяющие содержание работы
Программа для общеобразовательных учреждений по английскому языку. 10-11 классы. Апальков В.Г. М.: «Просвещение», 2010.
Афанасьева О.В., Михеева И.В., Эванс В. и др. Английский язык: контрольные задания. «Английский язык (Английский в фокусе)» для 10 класса (базовый уровень).- М.: Просвещение; UK.: Express Publishing, 2010.
Федеральный компонент государственного стандарта общего образования по иностранным языкам (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. No 1089).
Характеристика пользователя: данный контроль предназначен для учащихся 10 классов общеобразовательных школ.
Характеристика содержательного блока контроля: контрольно-измерительные материалы представляют собой подборку заданий для проверки усвоения лексико-грамматического материала по пройденной теме.
Формат теста: контроль состоит из 4 заданий.
Задание Кол-во вопросов Проверяемые умения Тип задания Тема
Задание №1 5 Понимание логических связей в предложении и тексте. Заполнение пропусков подходящими по смыслу словами Еда и напитки.
Задание №2 3 Знание лексических единиц по теме. Определение лишнего слова в смысловой цепочке. Еда и напитки.
Задание №3 10 Умение употребить условные предложения I, II,III типов. Раскрытие скобок. Условные предложения I, II,III типов.
Задание №4 3 Умение употребить соответствующий предлог. Заполнение пропусков. Фразовый глагол to give.
Технология оценивания: За каждый правильный ответ учащийся получает:1 балл. Общее количество баллов -21.
Система оценок: «5» - 21-19 баллов
«4» - 18-16 баллов
«3» - 15- 7 баллов
«2» - 6 баллов и менее
Инструкции: Инструкции при проведении контроля даются на русском языке.
Условия тестирования: Пользоваться дополнительными материалами не разрешается.
Продолжительность: 40 минут
Контрольно-измерительные материалы по английскому языку
Класс: 10
Тема: Еда и напитки. Условные предложения I, II,III типов. (Модуль 6)
I variant II variant
Fill in: watermelon, sprinkle, grilled, eyesight, carbohydrates, concentration, recipe, raw, rumbling, indigestion.
There are high amounts of … in rice, potatoes and cereals.
I’m really hungry – my tummy’s ….
As you get older your ….begins to fall.
Don’t eat so fast – you’ll get ….
I have a delicious cake …. Fill in: watermelon, sprinkle, grilled, eyesight, carbohydrates, concentration, recipe, raw, rumbling, indigestion.
My favourite fruit is … . it’s really refreshing.
… vegetables are extremely good for you.
… chicken is healthier than fried..
I often lack … in the afternoon..
I like to … chocolate on top of my capuccino.
.Write the odd one out.
1.black, raw, instant, filtered coffee
2.healthy, strict, special, fresh diet
3.spicy, traditional, artificial, vegetarian dish 2. Write the odd one out.
grilled, raw, bitter, oily fish
boiled, scrambled, fried, instant eggs
fake, cold, sparkling, still water
3.Put the verbs in brackets into the correct tense.If I were you, I_____ (eat) less chocolate and more fruit.
She (not/go) to the dentist tomorrow if she can cancel her appointment.
Nicole will lose weight if she _______
(exercise).
We will leave without her if she ______ (arrive) late.
I wish I _______ (have) more time to
cook a better meal.
If he were scared, he ______ (call)
us to go over to his house.
7.If I …(have) a toothache, I would go to the dentist.
8.You … (not/lose) weight if you eat ice cream every day.
9.If you … (study) more, you would have passed the exam.
10.You wouldn’t have got lost if you … (follow) my directions.
3.Put the verbs in brackets into the correct tense.
She wouldn’t have missed the play if she ______ (leave) on time.
Todd goes to bed early if he ______ (work) the next morning.
If I ______ (be) you, I’d keep quiet about the accident.
Angelina won’t come if she ________ (not/get) a lift from her mum.
Kevin _____ (read) a book
if there is nothing good on television.
____ (you/help) us when you finish?
7.This soup … (taste) better if you had added more salt.
8.If you … (study) more, you would have passed the exam.
9.You … (not/lose) weight if you eat ice cream every day.
10.If I …(have) a toothache, I would go to the dentist.
Fill in: up, back, away, off.
Something in the fridge is giving _____ a horrible smell.
I’m thinking of giving ___ fatty foods.
I give _____. What’s the answer? Fill in: up, back, away, off.
Have you given ____ the book you borrowed from Zoe?
I’m giving_____ my recipe books to John. He needs them more than I do.
3.I’m thinking of giving ___ fatty foods.
Спецификация контрольно-измерительных материалов по английскому языку для 11 класса
Тема: «Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование.»
Цель: определение уровня освоения учащимися темы «Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование».
Документы, определяющие содержание работы
Программа для общеобразовательных учреждений по английскому языку. 10-11 классы. Апальков В.Г. М.: «Просвещение», 2010.
Афанасьева О.В., Михеева И.В., Эванс В. и др. Английский язык: контрольные задания. «Английский язык (Английский в фокусе)» для 11 класса (базовый уровень).- М.: Просвещение; UK.: Express Publishing, 2010.
Федеральный компонент государственного стандарта общего образования по иностранным языкам (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. No 1089).
Характеристика пользователя: данный контроль предназначен для учащихся 11 классов общеобразовательных школ.
Характеристика содержательного блока контроля: контрольно-измерительные материалы представляют собой подборку заданий для проверки усвоения лексико-грамматического материала по пройденной теме.
Формат теста: контроль состоит из 6 заданий.
Задание Кол-во вопросов Проверяемые умения Тип задания Тема
Задание №1 5 Понимание логических связей в предложении и тексте. Заполнение пропусков подходящими по смыслу словами Строим планы на будущее. Образование.
Задание №2 5 Умение употребить условные предложения I, II,III типов. Раскрытие скобок. Условные предложения I, II,III типов.
Задание №3 2 Знание лексических единиц по теме. Составление предложения (трансформация). Условные предложения. Строим планы на будущее.
Задание №4 3 Умение употребить соответствующий предлог с фразовым глаголом. Заполнение пропусков. Фразовый глагол to carry.
Задание №5 2 Умение употреблять предлоги. Заполнение пропусков Устойчивые словосочетания
Задание №6 5 Сопоставление вопросов и ответов. Сопоставление Разговорные клише
Технология оценивания: За каждый правильный ответ учащийся получает:1 балл (Задания 2,3,4,5 = максимально 12 баллов) и 0,5 баллов (Задания 1,6 = максимально 5 баллов). Общее количество баллов -17.
Система оценок: «5» - 17-15 баллов
«4» - 14-12 баллов
«3» - 11- 6 баллов
«2» - 5 баллов и менее
Инструкции: Инструкции при проведении тестирования даются на русском языке.
Условия тестирования: Пользоваться дополнительными материалами не разрешается.
Продолжительность: 40 минут
Контрольно-измерительные материалы по английскому языкуКласс: 11
Тема: Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование. (Модуль 7)
Variant 1 Variant 2
I. Fill in: dreamt up, triumph, attend, overcame, longs
1. Jane ……. many obstacles to succeed as an actress.
2. Sam ……. to become a fire fighter.
3. It takes a lot of courage to ……. over adversity.
4. Stan ……. a plan to solve all his problems.
5. Mike wants to …….. the Royal Ballet School. I. Fill in : drop out, worth, rejected, achieve, meagre
A small percentage of students …….. every year .
You can ……… your goal if you work hard.
Oh no! I’ve lost my file. That was 3 hours’………of work.
John’s application was …… because the course was full.
Students often live off a …….. amount of money.
II. Put the verbs in brackets into the correct tense.
1. If I pass my exams, I …… (go) to university.
2. If he …… (not/be) on time for the interview, he will not make a good impression.
3. I ……. (apply) for the course earlier if I had known the closing date was today.
4. If Jane misses the bus, she……. (take) a taxi.
5. If I were you, I …… (revise) a little every day.
II. Put the verbs in brackets into the correct tense.
Tom wishes he …….(get) better exam results, but he didn`t study hard enough.
If you hadn’t helped me, I don’t know what I …..(do).
If she ……. (not/spend) her weekend socialising, she would have been able to study more.
If I ……. (do) ready for the exam , would I be panicking like this?
I wish I ……. (go) to college, but my parents couldn’t afford to pay for me.
III. Complete the sentences using the words in bold. Use two to five words.
I think you should apply for the course.
were If ……. apply for the course.
It’s a shame he failed his exam.
wish I ………. his exam. III. Complete the sentences using the words in bold. Use two to five words.
He didn`t get a place on the course because he didn`t apply in time.
got If he had applied in time, ……. on the course.
I suggest that we go home now.
rather I ……. home now.
IV. Complete the phrasal verbs with the correct preposition.
1. James carried ………. first prize in the essay writing competition.
2. Your friendship carried me ……… a difficult time in my life. IV. Complete the phrasal verbs with the correct preposition.
If you carry ……. staying out late every night, you will soon be exhausted.
Kim has the experience to carry ……. any project she is asked to do.
V. Fill in the gaps with the correct preposition
1. Tom’s doing research … cultural differences.
2. I graduated … university with a first class degree. V. Fill in the gaps with correct preposition.
You most never cheat ……. an exam.
Gail longs ……. finish college and start earning money.
VI. Match to form exchanges.
1 How’s student life?
2 How’s your course going?
3 I’ve decided to be an engineer.
4 Have you made any plans for next year?
5 It’s really hard work. A I love it! B Really well, thanks. C I can imagine! E Good for you! D I think I’ll do a Masters.
VI. Match to form exchanges.
1. Have you made any plans for next year?
2. How`s your course going?
3. I`ve decided to be an engineer.
4. How`s student life?
5. It`s really hard work.
А. I love it! В. Really well, thanks. С. I can imagine!
D. I think I`ll do a Masters.
E. Good for you!