Разработка урока по английскому языку в 10 классе на тему: «What is hot with the young generation? ».
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
« Средняя общеобразовательная школа № 28» г. Владимира
Разработка урока по английскому языку в 10 классе на тему:
«What is hot with the young generation? »
Подтема: «Why do teens choose a subculture»
Учитель английского языка
МБОУ «СОШ № 28» г. Владимира
Седова Ангелина Викторовна
Тема: «What Is Hot with the Young Generation? »
Цели: 1.Формирование лексических навыков говорения по теме « Молодежные субкультуры»
2.Развитие навыков аудирования с различной стратегией.
3.Формирование толерантного отношения к представителям различных субкультур.
Задачи: 1. Активизация новых лексических единиц.
2.Развитие умений и навыков устной речи по теме.
3.Совершенствование навыков речемыслительной деятельности (сравнения, обобщения и развитие логического мышления).
4.Расширение общего кругозора.
5.Развитие познавательной активности через содержание материала.
Ход урока
1.Оргмомент .We continue working at the unit «What Is Hot with the Young Generation? » Today we try to discuss the problem «Why Do Teens Choose a Subculture? » Look at the blackboard. This is the plan for today s lesson.
2.Фонзарядка. Subculture, mods, punks, rockers, hippies, hackers, ravers, Goths, bikers, skinheads, to express, identity, to develop, distinct, to identify, to support, to rebel, to differ, values, beliefs.
3.Речевая зарядка.At the previous lesson we have spoken about youth subcultures. Now I want you to agree or disagree with me.
1) There are a lot of subcultures in the world.
·(+)
2) Rock-n-roll is popular with punks. (-)
3) Reggae is aggressive. (-)
4) Hippies wear black leather clothes. (-)
5) Elvis Presley was fond of rock-n-roll. (+)
6) Leather jackets are typical for rockers. (+)
4. Проверка домашнего задания. Let s check up your homework. Open your Activity Books at page 35, ex.3. What s the 1-st? (2-nd, 3-d,)
5.Формирование лексических навыков говорения.
a) Now I suggest you to discuss youth subcultures. Look at the pictures and tell: What subculture do they follow? Why do you think so? What do you know about them?
b) Open your books at page 74 ex 1 item 3. Which peculiar features of the groups do you approve or disapprove? Use the modals, please.
c) ex. 1 item4 page74.What do you think of the attitude of society towards the members of different subcultures and groups? ( 4-5 учащихся)
6. Соцопрос. I want you to fill in the express-questionnairy about subcultures you prefer in your form.
Nastya, analise them, please, at home. At the next lesson we will listen to you.
Well, most young people in Britain create a certain lifestyle within their subcultures. Why do they do it? Use the modal at the blackboard and word-combinations from ex.2 item1 page75.
-Why do.?
-They do it to
(Спросить 5-6 пар)
8.Развитие навыков аудирования.
Listen to the text, take notes and get ready to answer the question:
What do some teens think about joining a subculture? (ex.2 item2 page75)
9. Домашнее задание.
Reader ex.2, 3, 4 p 29-33
10. Рефлексия.
Did you enjoy our lesson? ........I am glad to hear it.
15