итоговый контрольный тест за год для 2 класса УМК Биболетова


Итоговый тест по английскому языку за курс 2 класса начальной школы.
Фамилия, имя: ____________________________________________
1. Какое предложение соответствует картинке, обведи нужную букву. (2 балла)
lefttop00 a) A boy can’t ski.
b) A boy can ski.
c) A boy can skate.
lefttop a) It is a dog.
b) It is a bear.
c) It is a frog
2. Прочитай отрывок из письма Ани ее английскому другу Джону. О каком питомце Аня говорит? Найди правильный ответ и обведи букву.
I have got a friend. It is black. It is brave. It is not angry. It can run, jump and swim. It likes to play. It can`t fly and swim. It’s name is Pushok. It is two. It lives with me, my mum and dad. We like Pushok too.
a) It is a bear. b) It is a cat. c) It is a parrot.
Подчеркни в тексте предложения, которые указывают, что это именно тот герой, о котором ты думаешь. (2 балла)
Выбери ответ и обведи нужную букву. (7 баллов)
1) Alice … a nice umbrella.. a) have b) has
2) Tigers … sharp teeth.
a) have b) has
3) I … a student.
a) am b) is c) are
4) My friends … brave and strong.
a) am b) is c) are
5) The man … got a little computer.
a) have b) has
6) My sister … a doctor.
a) am b) is c) are
7) Her monkey … funny.
a) am b) is c) are
Допиши по три слова в каждую строчку. (18 баллов)
[əʊ] - go, ____________________________________
[e] - hen, _____________________________________
[ɪ] - pig, _____________________________________
[ʌ] - up, _____________________________________
[l] - lion, ____________________________________
[f] - four, ____________________________________
Соедини транскрипции парами — открытый слог — закрытый слог. (5 баллов)
[aɪ] [eɪ] [ju:] [i:] [əʊ]
[e] [ɪ] [ɒ] [æ] [ʌ]
6. Вставь пропущенную букву и прочитай вслух. (8 балла)
dent_st, tig_r, wi_h, dra_, pen_il, _he, pa_k, bl_e7. Задай вопрос к предложениям. Запиши. (6 балла)
Образец: I can skip. - Can I skip?
She has got a pen. – ________________________________________
She can run. – ____________________________________________
You are brothers. – _________________________________________
He can skip well. – _________________________________________
We have got a car. – ________________________________________
She is а mother. – __________________________________________
8. Расскажи о своем питомце. Составь 5 предложений о нем. Обсуди с учителем внешность и характер своего питомца, дай краткий ответ на вопросы учителя. (5 баллов + 3 балла за ответы на вопросы учителя)
I have got a pet. Its name is ...Итого_______баллов Всего 56 баллов
Итоговый тест по английскому языку за курс 2 класса начальной школы.
Фамилия, имя: _________________________________________
1. Какое предложение соответствует картинке, обведи нужную букву. (2 балла)
lefttop a) A girl can play basketball.
b) A girl can play football.
c) A girl can play tennis.
lefttop a) They are sad.
b) They are angry.
c) They are happy.
2. Прочитай отрывок из письма Ани ее английскому другу Джону. О каком питомце Аня говорит? Найди правильный ответ и обведи букву.
I have got a friend. It is green. It is not brave. It is not angry. It is funny. It can swim well. It likes to jump. It can`t run and fly. It lives in the river (в реке).
a) It is a cat. b) It is a cockerel. c) It is a frog.
Подчеркни в тексте предложения, которые указывают, что это именно тот герой, о котором ты думаешь. (2 балла)
Выбери ответ и обведи нужную букву. (7 баллов)
1) Grandfather … new magazine
a) have b) has
2) I … a birthday cake.
a) have b) has
3) I … a worker.
a) am b) is c) are
4) Elephants … big animals.
a) am b) is c) are
5) Diana … got two blue pencil boxes
a) have b) has
6) He … not lazy.
a) am b) is c) are
7) My elder brother … tall
a) am b) is c) are
Допиши по три слова в каждую строчку. (18 баллов)
[ aɪ] - five, _____________________________________________
[ eɪ] - snake, ___________________________________________
[ ɒ ] - dog, _____________________________________________
[ ɪ] - pig, ______________________________________________
[ p] - pet, ______________________________________________
[h] - hen, ______________________________________________
Соедини транскрипции парами — открытый слог — закрытый слог. (5 баллов)
[aɪ] [eɪ] [ju:] [i:] [əʊ]
[æ] [ɒ] [ɪ] [ʌ] [e]
6. Вставь пропущенную букву и прочитай вслух. (8 балла)
sk_te, clim_, f_nny, che_s, sev_n, you_, pi_k, sist_r7. Задай вопрос к предложениям. Запиши. (6 балла)
Образец: I can skip. - Can I skip?
She has got a crocodile. – ____________________________________
She can count. – ___________________________________________
We are elephants. – _________________________________________
He can write well. – _______________________________________
They have got a pet. – _____________________________________
He is а son. – ____________________________________________
8. Расскажи о своем питомце. Составь 5 предложений о нем. Обсуди с учителем внешность и характер своего питомца, дай краткий ответ на вопросы учителя. (5 баллов + 3 балла за ответы на вопросы учителя)
I have got a pet. Its name is ...Итого_______баллов Всего 56 баллов
Итоговый тест по английскому языку за курс 2 класса начальной школы.
Фамилия, имя: ___________________________________________
1. Какое предложение соответствует картинке, обведи нужную букву. (2 балла)
lefttop a) A man can ride a horse.
b) A man can ride a bicycle.
c) A man can ride a scooter.
lefttop a) It is a tiger.
b) It is a lion.
c) It is a cat.
2. Прочитай отрывок из письма Ани ее английскому другу Джону. О каком питомце Аня говорит? Найди правильный ответ и обведи букву.
I have got a friend. It is brown. It is funny. It is not angry. It is nice. It can climb well. It likes to play. It can`t fly. It’s name is Chita. It is four. It lives in the zoo. We like Polly too.
a) It is a monkey. b) It is a fox. c) It is a parrot.
Подчеркни в тексте предложения, которые указывают, что это именно тот герой, о котором ты думаешь. (2 балла)
Выбери ответ и обведи нужную букву. (7 баллов)
1) Julia … two sandwiches.
a) have b) has
2) Foxes … long beautiful tails.
a) have b) has
3) It … rainy today.
a) am b) is c) are
4) My friends … brave and strong.
a) am b) is c) are
5) Carol … got three nice cups
a) have b) has
6) The pupils … at school now.
a) am b) is c) are
7) His parrot … in the room.
a) am b) is c) are
Допиши по три слова в каждую строчку. (18 баллов)
[əʊ] - go, ________________________________________
[æ] - bag, ________________________________________
[ɪ] - pig, ________________________________________
[ʌ] - cup, _________________________________________
[n] - name, ______________________________________
[ɡ] - got, ________________________________________
Соедини транскрипции парами — открытый слог — закрытый слог. (5 баллов)
[aɪ] [eɪ] [ju:] [i:] [əʊ]
[ɪ] [ɒ] [e] [æ] [ʌ]
6. Вставь пропущенную букву и прочитай вслух. (8 балла)
doct_r, monk_y, ou_, dra_, e_ght, sm_rt, sk_, bla_k7. Задай вопрос к предложениям. Запиши. (6 балла)
Образец: I can skip. - Can I skip?
She has got a fox. – ______________________________________
She can play chess. – ____________________________________
They are sisters. – _______________________________________
He can ride a bike well. – __________________________________
You have got a fish. – ____________________________________
He is а dentist. – ________________________________________
8. Расскажи о своем питомце. Составь 5 предложений о нем. Обсуди с учителем внешность и характер своего питомца, дай краткий ответ на вопросы учителя. (5 баллов + 3 балла за ответы на вопросы учителя)
I have got a pet. Its name is ...Итого_______баллов Всего 56 баллов
Итоговый тест по английскому языку за курс 2 класса начальной школы.
Фамилия, имя: ____________________________________________
1. Какое предложение соответствует картинке, обведи нужную букву. (2 балла)
lefttop a) A girl can play tennis.
b) A girl can play hockey.
c) A boy can play hockey.
lefttop a) It is a frog.
b) It is a dog.
c) It is a pig.
2. Прочитай отрывок из письма Ани ее английскому другу Джону. О каком питомце Аня говорит? Найди правильный ответ и обведи букву.
I have got a friend. It is red. It is brave. It is not angry. It is nice. It can’t fly. It likes to run. It can`t fly. It’s name is Kitty. It is one. It lives in the forest. We like Kitty.
a) It is a dog. b) It is a cockerel. c) It is a fox.
Подчеркни в тексте предложения, которые указывают, что это именно тот герой, о котором ты думаешь. (2 балла)
Выбери ответ и обведи нужную букву. (7 баллов)
1) Rabbits … short tails and long ears.
a) have b) has
2) Paul … an ice-cream.
a) have b) has
3) I … hungry.
a) am b) is c) are
4) They … big black bears.
a) am b) is c) are
5) Liza … got a big red bag.
a) have b) has
6) He … not fat.
a) am b) is c) are
7) My sister … a doctor
a) am b) is c) are
Допиши по три слова в каждую строчку. (18 баллов)
[ɪ] - pig, __________________________________________
[aɪ] - like, _________________________________________
[ɒ] - cock, ________________________________________
[ju:] - pupil, ______________________________________
[h] - hen, ________________________________________
[b] - black, _______________________________________
Соедини транскрипции парами — открытый слог — закрытый слог. (5 баллов)
[aɪ] [eɪ] [ju:] [i:] [əʊ]
[æ] [ʌ] [ɒ] [ɪ] [e]
6. Вставь пропущенную букву и прочитай вслух. (8 балла)
s_im, p_lot, fi_h, bo_k, br_wn, mer_y, fl_, n_ce7. Задай вопрос к предложениям. Запиши. (6 балла)
Образец: I can skip. - Can I skip?
She has got an eraser. – __________________________________
She can sit. – __________________________________________
They are brothers. – _____________________________________
He can skate well. – _____________________________________
You have got a tiger. – ___________________________________
He is а doctor. – _______________________________________
8. Расскажи о своем питомце. Составь 5 предложений о нем. Обсуди с учителем внешность и характер своего питомца, дай краткий ответ на вопросы учителя. (5 баллов + 3 балла за ответы на вопросы учителя)
I have got a pet. Its name is ...Итого_______баллов Всего 56 баллов