Конспект урока английского языка в 10 классе на тему Национальный парк Йосемит

Конспект урока английского языка в 10 классе «Экскурсия в национальный парк»

Предметная область: английский язык.
Описание работы: Данная работа представляет собой конспект урока английского языка в 10 классе. Материал, знакомящий  с одним из национальных парков Америки – Йосемити, будет полезен учителям, работающим по учебнику К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман “Happy English. ru”.
Unit IV: «Экскурсия в национальный парк».
Урок 6, 7, 8. “What did Liza See in Yosemite National Park?”
Цель: в рамках кросскультурного подхода активизировать знания учащихся для анализа характеристик национального парка.
Задачи: 1) развитие интегративных коммуникативных умений общаться на английском языке; 2) развитие общекультурных умений сбора, систематизации и интерпретации культуроведческой информации; 3) формирование собственного независимого мнения и проявления уважения к мнению других; 4) формирование социокультурной компетенции.
Тип урока: комбинированный.
Вид урока: смешанный.
Методы: информационно-рецептивный, репродуктивный, исследовательский.
Форма учебной работы: классно-урочная.
Используемые технологии: информационно-коммуникационная, развития критического мышления.
План  урока
Этапы урока.
1. Вызов.
Приветствие. Ознакомление с темой и задачами урока.
Активизация знаний обучаемых  (приемы работы – мозговая атака, ключевые термины): вызвать интерес;  способствовать тому, чтобы учащиеся начали вспоминать информацию,  обсуждавшуюся на предыдущих уроках в рамках темы “Yosemite National Park”.
2. Смысловая стадия: Ребята вступают в контакт с новой информацией в виде текста (Ex.6 информация о достопримечательностях парка). Отрабатывается навык поискового чтения. Работа в группах  и парах по осмыслению прочитанного.
3. Стадия рефлексии: учащиеся выступают в роли докладчиков-презентаторов. Применяют ранее изученные понятия, усвоенные навыки, представляя приобретенные на уроках знания. На данном этапе ребята имеют возможность рассмотреть различные варианты представления информации, демонстрируя пример культурного спора.
Ход  урока
Организационный момент.
T: Hello, everybody! Glad to see you at today’s lesson. How are you today? I’m O’K and hope you are too. But business is before pleasure.
1 этап урока.  Вызов
1. T:  People say: “Getting to know endlessness takes a long time”. The Great
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·th your information.
(использование Интернет ресурса [1] помогает определить уровень собственных знаний, и в комфортной обстановке получить новую и интересную информацию)
3. Let’s sum up and write a five-line poem:
Yosemite National Park:
World famous, uni
·que;
To make a reservation, to protect, to preserve;
The most beautiful national park in the world;
A fantastic place.
2  этап. Смысловая стадия
1. T: Well done. And now let’s do Ex.6, page 161 for further information about the park. Read the story from Lisa’s diary and match its parts with the titles. There is one extra title.
2. Good. Tick the photos of the things that Lisa saw in the park with the parts of the text (Ex.5, page 160).
3. Make groups and answer some questions:
1.  What is the park famous for?
2.  What dangers are the campers likely to face in the park?
3.  What activities are the campers likely to enjoy there?
So, let’s listen to your answers.
4. Your next task is to make dialogues in pairs. One of you is a guide of the park and another one is a tourist. Use following information:
Date of foundation:   1890
Total area: 304, 000 h
Flora: Sequoia, white bark pine, alpine meadows, ferns.
Fauna: American badger, bighorn sheep, white tailed ptarmigan.
Sights: Waterfalls, cliffs, glaciers, lakes.
Let’s listen to some of your dialogues.
5. T: You know that there are some rules in national parks. What are you supposed/ not supposed to do in these cases when in Yosemite?
1. You get bitten by a tick.
2. A mountain lion behaves aggressively.
3. You hear thunder in a distance.
4. You see a rattlesnake.
5.  A bear is trying to attack you.
Complete the sentences with the right part of speech of the words in capitals.
1. A lot of rules and regulations are made to wild animals (PROTECTION).
2. Very often animals’ is provoked by humans (AGGRESSIVE).
3. Campers need to prepare for their before they begin it (HIKE).
4, People are allowed to in special areas only (CAMP).
5.Stupid may lead to a lot of problems when you are in the wilderness (BEHAVE).
3  этап. Рефлексия
1. T: And now let’s sum up all the material of today’s lesson.  Which information was interesting for you? What are the main features of any national park? Have you ever been to such a place?
2. Do a cluster.            Let’s compare your variants.  
3. So, you’ve worked well today and your marks are
4. Your home task will be either to make a presentation or write a story or a five-line poem about Yosemity National Park or describe any park in our country.
That’s all. I hope the information was interesting and useful for you. Remember: being in any national park try to reserve photos but not your signs.  Good-bye! Wish you good luck and interesting facts for your descriptions. See you!

Заголовок 1 Заголовок 3 Заголовок 415