Открытый урок в 5 классе по теме: «Жизнь общества». Подтема: «Изучать английский интересно и важно».Studying English is interesting and important.
Тема: «Жизнь общества».
Подтема: «Изучать английский интересно и важно».Studying English is interesting and important.
Цель: Повторить и обобщить лексический материал. Тренировать учащихся в использовании Л.Е., выученных на предыдущих уроках. Развивать умение применять знания на практике. Тренировать учащихся в аудировании фабульного текста. Продолжать формировать навыки устной речи. Воспитывать интерес к изучению иностранного языка.
Оборудование: Раздаточный материал, проектор, компьютер.
Ход урока
Подготовка к восприятию иноязычного вещания.
Приветствие и оглашение темы.
Т: Good morning, pupils! We continue discussing how the English language is used in the world and how it helps to connect people. And looking at the blackboard, you can say a topic of our lesson. What’s topic of our today’s lesson?(слайд 1)
Введение в иноязычную атмосферу. (слайд 2)
Т: Listen to the rhyme and answer the questions.
English is easy
Come on and join in.
English is easy
Let’s begin.
Answering the questions, use these phrases.
Is English easy? Is it difficult? What do you think about it?
Основная часть урока.
1. .Тренировка учащихся в использовании лексики.(уч-имся раздаются отрывки фраз, они должны найти друг друга так, чтобы получилась фраза целиком, потом используя данные фразы уч-ся отвечают на вопрос)
T: Let’s remember the word-combinations that we studied at the beginning of our theme. Now you have to walk around and match the beginning and the ending of the phrases. With their help we can answer next question.
- What phrases have you got?(слайд 3)
Now answer the question
-What does English help us do? (слайд 4)
T: Well done. And now next task. There are some cards on your desks. Take the card number 1, Match the questions and answers.(слайд 5)
T: Are you ready? Let’s check up.
T: Find out international words (слайд 6)
2. Работа в парах.(ученики инсценируют диалоги)(слайд 7)
T: Imagine that your friend has some problems with English. Give some advice to your friend who is in difficulties. Use “have to”.
3.Физкультминутка.(слайд 8)
T: I think you are tired. Let’s do exercises.
4. Тренировка учащихся в аудировании.
Т: Now I want that you combine into two groups.(делю класс на две группы) You are going to listen the text about the importance of studying a foreign language. There are some new words in the text. They are on the blackboard.
brush[bru ]-расчесывать
primary[praim ri]-начальная
turn to[t n]-повернулась
lazy[leizi]-ленивый
T: Make up sentences with these words.
(уч-ся составляют предложения устно с новыми словами)
T: Nice work. Listen the text, put parts of the text in the correct order and glue them on carton. What team will be the first?(должны прослушать текст, поставить части текста по порядку и наклеить их на картон. Чья команда будет первой? )
5.Чтение
T: And now read and translate it sentence by sentence.(ученики читают и переводят. Учитель обращает внимание на произношение звуков, интонацию, правильность перевода)
6.Говорение.(Пересказ текста с опорой на рисунки)
Т: Well, we have listened the text and did tasks . Who is ready to retell the text by looking at the pictures?
Заключительная часть урока.
Заключительная часть(поем песню на мелодию в траве сидел кузнечик.)
T: Do you remember the song IT’S ENGLISH,ENGLISH,ENGLISH
Let’s sing the song.
2.Подведение итогов урока
T: Dear pupils!
Did you like our today’s lesson?
What did we do at the lesson today?
What did the story about the kittens teach you?
15