Конспект урока по английскому языку на тему «A walk in the wild» (4 класс)


План конспект урока в 4 классе Тема: «At the zoo!» («В зоопарке»)
Подтема: «A walk in the wild» («Прогулка по дикой природе»)
Цели:
Практическая: Научить учащихся извлекать нужную информацию из аутентичных текстов (брошюра заповедника).
Образовательная: дать представление о Всемирном фонде дикой природы..Развивающая: развивать умения чтения и говорения.
Воспитательная: воспитание гуманного отношения к животным.
Тип урока: training-communicative.
Оборудование:
Учебник: Быкова Н. И. Английский язык. 4 класс: учебник для общеобразовательных учреждений / Н. И. Быкова, Дж. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс. М.: Express Publishing : Просвещение, 2007. – 164 с. : ил. – (Английский в фокусе)
Доска, мел, картинки, аудиозаписи.
Ход урока:
Организационный момент (3 минут):
Good morning, guys!
-Are you ready for the lesson?
-Sit down.
- What date is it today?
-What day is it today?
-Who is absent today?
Сообщение темы урока (2 минуты):
Today we will go into the Australia’s world of wildlife.
Основная часть (35 минут)
Read and answer. (p.69, ex. 1)

Which animals can you see in the park?
Where can you have a picnic?
Who can you meet?
What time is the park open?
How much is it for a child?
Учитель просит учащихся представить что они сейчас находятся в парке, и сказать что они там делают, например: I am feeding kangaroos and emus. I am hugging a koala etc.
What does WWF mean? Read and answer. (p. 145, ex.1)

How many reserves are there in Russia?
Where is the WWF bison reserve?
What do people do to help bison?
Read the text again. What do the words in bold mean in your language? (p. 145, ex. 2)
Now I`d like to know how well you know wild animals.
Penguins live in _____.
a) Africa b) Antarctica c) India
The tallest animal is _____. It is about 7 meters high.
a) a monkey b) a koala c) a giraffe
Dolphins live in the _____.
a) treesb) seas c) mountains
Snake is a ______ animal.
a) domesticb) wild c) farm
This animal lives at home or in the street. It’s a man’s friend.
a) It’s a dog. b) It’s a mouse.c) It’s an elephant.
This animal can be black, grey, white and red. It lives in the house. It can catch a grey mouse. It likes fish, meat and milk. It can run, jump and walk.
a) It’s a snake. b) It’s a lion. c) It’s a cat.
_____ can walk 60 km a day carrying about 300 kilos.
a) Camels b) Cats c) Penguins
Monkeys can’t ____ .a) climb b) run c) fly
The largest animal is ____ .a) a parrot b) a whale c) a bear
Elephant has got a ____ .a) trunk b) wings c) two heads
I see you are ready to read the right sentences. (Pupils read the sentences).
Завершающая часть урока (2 минуты)
Today I like your work. Tell me please, what you can do?. Well, children, your marks for today are 5. Your home task for the next lesson is ex. 4 on p. 145 (Draw pictures of animals that need our help)