Урок Путешествие по Лондону (5 класс)
«Путешествие по Лондону»
По учебнику М.З.Биболетовой5 класс
Тип: соревнование
Методика: развивающее обучение
Оснащение: мультимедиа
Целевая установка: формирование развития навыков и умений иноязычной речевой деятельности: говорения, аудирования чтения, овладение учащимися иноязычной лексикой, решение комплексных целей урока (обучение общению на иностранном языке).
Задачи урока:
1. учебно-методические задачи:
- активизировать речевые навыки учащихся (монолог, диалог);
- развивать навыки аудирования;
- активизировать грамматические навыки (Present Simple);
- развивать навыки чтения вслух;
- развивать монологические навыки.
2. общеобразовательные задачи:
- развивать культуру умственного труда путем организации речевого общения;
- развивать индивидуальные учебные способности учащихся;
- расширять фоновые знания учащихся по обсуждаемой проблеме.
3. воспитательные задачи:
- повышать мотивацию учащихся к изучению языка;
I. Организационный момент
1.Сообщение темы урока
- Children, today we will travel trough London and learn some information about places of interest in London such as Big Ben, Trafalgar Square, Buckingham Palace, Westminster Abbey and other. Besides, some of you will be guides and help me to do the excursion.
2. Фонетическая зарядка
- Are you going to speak English at our excursion?- Yes, we do. Let's train our tongues. Look at the screen and listen to me first of all.
- Firstly, match the pictures and expressions.
A train station, a taxi, double-decker bus, a ticket, the London Eye, Big Ben, a boat, Tower bridge, a tube map.
II.Основная часть
1.Заочное путешествие по городу Лондон
- Are you ready to start our excursion?
- Yes, we do.
- Let's start it with a sightseeing tour. And make yourself comfortable, please.
2.Развитие умений аудирования- We are going to divide in two groups.
Task 1.
- We are going to watch video “This is London”. While you watching complete the task.
Tick what is mentioned in video.
Tower of London
London Eye
St. Paul Cathedral-
Tower Bridge
The British Museum-
Trafalgar Square
The Victoria & Albert Museum-
Big Ben
Buckingham Palace
Westminster Abbey
The Houses of Parliament
Task 2. Look at these gates. Your task is to put in the necessary letters in the words.
C…pital (a)
L…ndon (o)
T…ames (h)
Brid…e (g)
Museu… (m)
Q…een (u)
Ab…ey (b)
To…er (w)
Pala…e (c)
Task 3. Can you write their names correctly? На интерактивной доске учащимся предложено следующее задание: из слов составить названия достопримечательностей Лондона. После выполнения командами задания, проверяем на доске.
BigTrafalgar BloodyBuckinghamWestminsterThe Houses ofThe Tower of PalaceLondonAbbeyBenSquareTowerParliament
Task 4.
Teacher: Let’s do some logical chains. You must choose the word that doesn’t belong to the group.
(Учащиеся-зрители ищут в каждой линии лишнее слово, называют его и объясняют свой выбор. Задание на экране.)London, Moscow, Oxford, England. (England)
Volga, London, Neva, Thames. (London)
English, Russian, Italy, French. (Italy)
Big Ben, Trafalgar Square, Buckingham Palace, The Thames. (Thames)
Task for the captains.
My friend Masha is now in London. She writes an E-Mail to Galina. But she makes some mistakes. Can you help the girl and correct them.
Капитаны получают индивидуальное задание – исправить ошибки в письме. После выполнения учитель проверяет и выставляет набранные очки в листы команд.
Hi Larissa,
I am now in Landon. That’s great! There is many interesting places to visit. I see the Tawer and Big ben. I like them very much, but the London Eya is much more amazing! I am going to visit the Britich Museen too. The Hauses of Parliaments and Westminster Abbey is worth visiting. I take lots of photos. When I return home I show you them.
See you!
Masha
III Подведение итогов и домашнее задание
- Would you like to visit London? Would you like to find some more information about this amazing country?