Чтение текста. История семьи Рози. Учиться описывать внешность людей.
Тема урока: Чтение текста. История семьи Рози. Учиться описывать внешность людей.
Цель урока: Научить учащихся использовать новые лексические единицы в чтении и в устной речи.
Задачи:
1. Закрепить умения и навыки употребления союза when/
2. Отработать фонетические навыки произношения новых лексических единиц
3. Отработать значения новых слов по теме “Appearance”. Повторить употребление when.
4. Тренировать учащихся в чтении текста по теме.
5 . Учить учащихся правильно отвечать на специальные вопросы по тексту .
Развивающие задачи:
1. Развивать умение работать в парах, в группах и принимать совместное решение.
2. Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, активность).
3. Развивать и тренировать память, мышление, внимание и такие общеучебные навыки, как составление таблицы и пересказ прочитанного.
4. Формировать навыки самостоятельной работы с учебником и словарем.
5. Развивать познавательную активность учащихся.
6.Учить сравнивать ,анализировать, делать выводы.
Воспитательные задачи:
1. Развивать социокультурные знания учащихся.
2. Развивать креативные способности.
3. Формировать коммуникативную компетенцию.
Оборудование урока: учебник, компьютер, экран, иллюстрации “My Body”,таблица, кластеры. Кассета с аудиозаписью стихотворений и песни.
Ход урока.
I. Приветствие и организационный момент начала урока.
Good-morning, dear boys and girls! I’m very glad to see you here. Let’s begin our lesson.
Who is on duty today?
Who is away today?
What date is it today?
What day is it today?
What weather is like today?
(Рефлексия настроения и эмоционального состояния)
How are you today? Who is fine. Who’s so-so. Not well
II. Контроль домашнего задания.
Could you do your homework?
Could you translate the new words at home?
Could you find the rhymes for your poem?
a) Who wants to read his/ her poem?
When I was one, When I was six,
Life wasn’t fun.
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·e song “ When I was one”
III. Речевая зарядка.
I want you to learn many new words today. This words help us to describe a person and review the verb can and conjunction when.
Could you write (read, speak), when you four ( six)?
What could you do five years ago?
What couldn’t do five years ago?
What can or can’t you do now?
IV. Введение нового лексического материала и его отработка.
Well, now please look at the words and translate the words into Russian, after that you can see the picture and check – up your answer.
(Представление слов идет в режиме прямого перевода на русский язык по рисункам.)
b) I like to look at my family’s photos and remember my great – grandparents. What can I see there? Look at the portrait on Page 164 or at the screen match parts of the body in the picture and the words. Use the model : a is an eye, b is ___
1. leg (g) – нога 7. eye (b) - глаз
2. face ( c) – лицо 8. ear (i) - ухо
3. head (a) – голова 9. mouth (d) - рот
4. chin (e) – подбородок 10. hair (h) - волосы
5. hand (f) – кисть ( рука) 11. arm (k) - рука
6. body (j) - тело
c) Тренинг-минимум. (Чтобы довести до автоматизма знание слов. Даются шаблонные задания, переходящие в самостоятельную работу учащихся.)
Давайте составим в тетрадях кластер из новых слов, распределив их следующим образом:
1. leg.
2. f
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· head hair
10. hair. neck lips
11. arm.
12. neck.
13. lips.
14. foot.
(Образец кластера на экране. Ученики читают и сравнивают свои кла
·стеры с образцом.)
d) We need some other words to describe a man, a woman or a child. And, now, pay attention to ex. 2 p. 164. Let’s listen, repeat and read some new words.
( аудирование - слушают с диска новые слова, повторяют их за диктором и читают)
Our friend want to help us to learn some new words, too. Read them in the rubric “ Friends” and guess the meaning of the underlined words.
There are a lot of family portraits on the wall. – на стене много семейных портретов.
My grandfather was a soldier in the World War II. – мой дедушка был солдатом во время Второй мировой войны.
She has beautiful blonde hair but her nose is very big. – у нее прекрасные светлые волосы, но нос очень большой.
Физминутка:
V. Практика в чтении и обсуждении прочитанного.
а) It is so funny to look at old portraits, isn’t it? Rosy has some family portraits at home and she wants to tell us her family history. Let’s read the story at page 165
It’s a very long but interesting story. Rosy’s great grandparents were different. Could you guess whose portraits can we see on page 165?
– Robin MacWizard.
– Sir Walter MacWizard.
– Lady Jane MacWizard.
Lady Diandra MacWizard.
Sir Edward MacWizard.
c). тренировка новых слов по группам.
There are some opposites among the new words. Can you write them of? Do exercise 6 on page 166.
(на экране следующие прилагательные)
Short – tall, long группа а – перевод слов
Blonde – dark группа b – подбор антонимов
Curly – straight группа c – составить свои предложения с антонимами
Slim – fat
Kind – angry, cruel
Дальнейшее заучивание слов.
When we describe people we use the following words: blonde, tall, small, big, dark, slim, short, straight, tall, black, curly, fat, green, red, blue, long.
Go to the blackboard and fill in the columns. You can use the list of exercise 7. (К доске выходят 4 учащихся и распределяют слова по колонкам и зачитывают вслух)
Hair
Eyes
Body
Nose
blonde
small
tall
small
dark
dig
slim
big
Shorts
dark
short
short
Straight
black
tall
straight
Black
green
fat
Curly
blue
Red
long
e). Can you remember Rosy’s great – grandparents/ Read the questions of exercise 8 to your mates and they try to answer these questions. (упражнение выполняется в режиме P – P, P, P.)
a) Why was Sir Edward’s nickname Edward Strong Arms? – Sir Edward’s nickname was Edward Strong Arm because he was a good soldier.
b) What colour were Lady Jane’s eyes? - Lady Jane’s eyes were blue.
c) What colour were Diandra`s eyes? - Diandra`s eyes were red
d) Was Lady Jane tall? – yes, she was
e) Why was Sir Walter’s nickname Raven? Sir Walter’s nickname was Raven because his nose and ears were very big and his hair was black.
f) Was Sir Walter fat? – No, he wasn’t.
g) Was Sir Walter tall? – yes, he was.
Подведение итога урока. Выставление оценок. Домашнее задание
Who could a lot of at our lesson. We could learn some new words, and read a very interesting text. Thank you. ---------, you could read very well ( could answer the questions correctly; your poem was great.) Your marks is ---------------- Write down your homework. Do exercises A,B on page 166. learn the new words,please.
Thanks to all of you for coming,
For taking part and learning something!
And I hope that lessons like this,
You will never ever miss.
The lesson is over.
Good-bye.
15