Открытый урок по английскому языку на тему: Мой рабочий день (5 класс)


Открытый урок английского языка в 5 «Г» классе
МБОУ «Средняя общеобразовательная школа №21 с.Семёновка
г.Йошкар-Олы»
Тема урока:
«My working day» - Мой рабочий день.
УМК: «Happy English»
Дата проведения:20.02.2014
Учитель английского языка:Гусева Ирина Геннадьевна
Цели и задачи урока:
Тренировка пройденных звуков.
Тренировка учащихся в употреблении лексики по теме «Мой рабочий день».
Тренировка речевых образцов в играх (Do you have breakfast at 8 o’clock? When do you go to school? What do you do in the morning?).
Развитие монологической и диалогической речи.
Развитие памяти и логического мышления.
Ход    урока:
I. Начало урока. Организационный момент.
        Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.
Teacher: Good morning! Glad to see you! Sit down, please!
                Let’s begin our work.
II. Фонетическая зарядка.
        Today we shall review the sounds [i] and [æ]:
                 [i]                        [æ]
              dinner                        bag
                 six                        Maths
            History                     black
            English                     hand
        (Дети читают слова хором за учителем, а потом отдельно несколько учеников.)
Teacher: Now let’s recite the poem “The city”.
Pay attention to the sounds.
In the morning the city
spreads its wings
making a song in stones that sings.
In the evening the city
goes to bed
hanging lights about its head.
        III. Фронтальный опрос по теме «My working day».
        Перед фронтальным опросом дети читают и переводят выражения со слайда в презентации по данной теме.
                get up at 8(7) o’clock
                have breakfast (dinner, lunch)
                wash your hands and face
                go to school
                go for a walk
                read books
                watch TV
                help mother about the house
                go to bed
Teacher:Now look at these expressions and answer my questions.
        (Затем учитель задает различные вопросы по данной теме.)
Teacher:         Do you get up at 6 o’clock?
                When do you have breakfast?
                Do you wash hand and face?
                Do you read books?  (И т. д.)
IV. Проведение ролевой игры и тренировка различных речевых
образцов.
Teacher:Who wants to be an English boy (girl)?
Pupil:I am.
Teacher: All right. Let’s begin our game.
(В класс приехал английский мальчик (девочка). Дети задают ему (ей)  вопросы, узнавая о его(её) жизни).
Teacher:So, imagine that Mike (Kate) is from England, from London. Ask him (her) questions about his (her) working day.
When go to school?
have breakfast (lunch)?
Where go for a walk?
do you have?
What lessons read?
play?
What books do your lessons?
watch TV?
go to bed?
        
Используя данную таблицу, дети задают различные вопросы.
Pupil 1: When do you go to school?
Pupil 2: When do you have breakfast?
Pupil 3: What lessons do you have every day?
Pupil 4: What books do you read? (И т.д.)
V. Работа в парах. Составление диалогов.
Teacher: Now read and translate the dialogue. (Демонстрируется диалог, дети читают и переводят его). Try to make up a dialogue about your working day, using the expressions - I say. I see. As for me… Really?
        Дети работают в парах и составляют диалоги. Вот один из примерных диалогов.
Pupil 1: Hi, Olga!
Pupil 2: Hi, Kate!
Pupil 1: How are you?
Pupil 2: I’m well. Thank you.
Pupil 1: I say Olga. When do you do your homework?
Pupil 2:I usually do my homework in the evening.
Pupil 1: Really? And as for me I read books and watch TV in the evening.
Pupil 2: I see.
VI. Составление рассказа на заданную тему с опорой на указанные на доске слова и выражения.
Teacher: And now I’d like to listen to your stories.
        (Несколько учеников рассказывают о своем рабочем дне.)
My working day.
        I usually get up at 7 o’clock. I wash my hands and face. I usually have breakfast at 7.30. Then I go to school. I have 6 lessons every day. I have Russian, English, Maths, History, Literature, Music, Art and Physical Education. At 2 o’clock I have my dinner. Then I do homework. In the evening I read books, watch TV and help my mother about the house. At 10 o’clock I go to bed.
VII. Подведение итогов. Оценки. Домашнее задание.
Teacher: Thank you for your good work at lesson. Your home task is …
Your marks are … The lesson is over. Good-bye.