Презентация по английскому языку на тему Interpretation of a Work of Art (11 класс)
Facts artist’s name name of the picture what you can see in the picture (people and objects) background information (происхождение, биографические данные) colours, shades, techniques the viewer’s impressions, thoughts and ideas the viewer’s feelings and emotions your interpretation of the artist’s message Impressions and emotions Facts what the person sees Impressions and emotions what the person feels Impressions and emotions what the person feels so such so 1) а) (именно) так, таким, подобным образом Hold the brush so. — Держи кисть вот так. б) настолько a fish so big — вот такая рыбина 2) а) так, до такой степени I am not so stupid as to believe him. — Я не настолько глупа, чтобы поверить ему. She spoke so convincingly that I believed her. — Её слова звучали так убедительно, что я ей поверил. б) так, чрезвычайно She is so beautiful. — Она так красива. I am so glad to see you. — Я так рад тебя видеть. You are so going to regret it. — Ты так об этом пожалеешь. а) такой (с эмоционально-усилительным оттенком) You should not be in such a hurry. — Вам не следует так спешить. His excitement was such that he shouted. — Его возбуждение было настолько велико, что он закричал. б) такой (принадлежащий определённому виду, роду, классу; в сочетании с союзами "как", "что", "чтобы" и т. п.) He had a bag such as a doctor usually carries. — У него была сумка, с какими обычно ходят врачи. He will have no books but such as I'll let him have. — Он не получит никаких книг, кроме тех, которые я разрешу ему взять. His illness is not such as to cause anxiety. — Его болезнь не настолько серьёзна, чтобы вызывать беспокойство. such …that was a moment I would have liked to be stretched out longer. - … мне хотелось, чтобы этот момент длился вечно.… particularly the blend of light and shade. - … особенно – удачное сочетание света и тени.… he seems to accomplish it in a masterful way. - … кажется, что он достиг совершенства мастерства в ее выполнении. Find out the sentence with ‘so’, ‘such’. How will the meaning of the sentence change if you take away ‘so’ and ‘such’? To Depict
Sensitivity
Intensity
Evocative Facts what the person sees Impressions and emotions what the person feels The darkness of the colours; I could just look at it for ages; sensitivity; the father welcomes the son back from his wanderings; so much intensity in the moment; Rembrandt’s use of colour and light and shade; the planes of light and shade; so many emotions; a very evocative picture; the parable is quite close to my own experience Facts artist’s name name of the picture what you can see in the picture (people and objects) background information (происхождение, биографические данные) colours, shades, techniques the viewer’s impressions, thoughts and ideas the viewer’s feelings and emotions your interpretation of the artist’s message Impressions and emotions H/w – ex.5 b, c p.111