Презентация урока английского языка на тему Famous people (Mark Twain), УМК Биболетова М.З., 6 класс
Тема урока: “FAMOUS PEOPLE”Конспект урока по английскому языку в 6 классеУМК “Enjoy English 5-6”, автор Биболетова М.З.Работу выполнила:Учитель английского языкаI категорииМБОУ СОШ № 175Разумова И.И. Нижний Новгород 2014 год
ТИП УРОКА: комбинированныйЦЕЛЬ УРОКА: развитие умений и навыков чтенияЗАДАЧИ УРОКА:практические: развитие лексико-грамматических навыков развитие навыков изучающего чтения развитие навыков монологической речиобщеобразовательные:- создание положительной мотивации к изучению английского языка- повышение общей культуры учащихся, расширение их кругозоравоспитательные:развитие умений работать в паре развитие умения слушать и слышать друг другаразвивающие:- развитие мыслительных и речевых способностей учащихся- развитие языковой догадки
Языковой и речевой материал:Новый: a moustache, a river pilot, a prospector, a lecturer, literary, to do one’s best, to notice, deaf.Для повторения: famous, well-known, to laugh, to tell jokes, to be married; professions.Грамматический материал: Present Simple, Past Simple, Future Simple; Would you … ?Оснащение урока: учебник «Enjoy English 5-6» Биболетова М.З.; проектор с экраном; компьютерная презентация; карточки со звуками.
Ход урокаПодготовительный (мотивационно-ориентировочный) этап.Приветствие.Сообщение задач урока.Фонетическая зарядка.Речевая зарядка. II. Основной (операционно-исполнительный) этап.Чтение текста с полным пониманием прочитанного.Дотекстовый этап.а) Задание “Who am I?”.б) Снятие языков трудностей и работа с ключевыми словами.Текстовый этап.а) Подбор заголовка к тексту.Послетекстовый этап.а) Ложные и правдивые утверждения.б) Расстановка предложений по порядку.в) Краткое изложение текста(пересказ).III. Заключительный (рефлексивно-оценочный) этап.Подведение итогов и выставление оценок.Объяснение домашнего задания.
1. Приветствие. Good afternoon, boys and girls! Glad to see you. Sit down, please. Are you fine?2. Сообщение задач урока. Today we continue talking about famous people. We’ll read the text about one of such people and learn something new about him.I Подготовительный этап
3. Фонетическая зарядка{5C22544A-7EE6-4342-B048-85BDC9FD1C3A}soundswords[əu] know, well-known, notice[tʃ] lecture, lecturer[ɪ] literary, notice[ʌ] club, front, enough, uncle[a:] laugh, mark[e] deaf, friend, again[ə:] heard, were[ð] with, another[θ] nothing, anything
4. Речевая зарядкаWe’ve already talked about well-known writers, painters, scientist, politicians and the way they became famous. Now I’d like you to choose a profession you think can make you famous too. Use this dialogue to talk about it (SB p.94 Ex. 47). Work in pairs. Replace the words denoting professions.
II Основной этап (Чтение текста)PRE-READING a) Listen to the sentences and try to guess what famous person we’re going to read about today (write down the underlined words with translation on the board and read one fact at a time, and after each fact ask the pupils “Who am I?”).I was born in Florida, Missouri, in 1835.My real name was Samuel Langhorne Clemens.I was married and had four children.I had a thick grey moustache.I worked as a river pilot, a silver prospector, a reporter.I was a famous writer.I published “The adventures of Tom Sawyer” in 1873.
Mark twain1835 - 1910
Pre-readingb) Before reading let’s look at these key words and try to predict what we’ll learn about Mark Twain from the text.A lecture, a lecturerA literary clubA club memberFunny storiesTo laughTo do one’s best – сделать всё возможноеTo notice - замечатьTo tell jokesDeaf - глухой
While readinga) Read the text and say how it can be named (SB p.94 Ex. 48).
Post-readinga) Decide whether the following sentences are true or false, give your reasons.Mark Twain wasn’t a lecturer.He told sad stories.The club member laughed at his jokes.The club member’s uncle didn’t laugh at his jokes.The old man didn’t laugh because he couldn’t speak.
Post-readingb) Put the sentences in the correct order.All the members of the club laughed at his jokes.Once a club member asked him to make his uncle laugh.But the club member's uncle didn’t even smile.Literary clubs often invited Mark Twain to speak.The matter was that he was deaf.Mark Twain tried hard and told a lot of funny stories.
Post-readingWhat was Mark Twain?What did literary clubs often do?What did one the club member ask Mark Twain to do?What did the writer tell at the lecture?How did people react?Did Mark Twain keep his promise to the club member? Why?c) Retell the text using these questions. You can start with “This is a story about Mark Twain”.
III Заключительный этап урока1. Подведение итогов и выставление оценок. You worked hard, thank you. Let’s remember what we did in the lesson? Now listen to your marks. (оценки ставятся самым активным ученикам и тем, что пересказывал текст).2. Объяснение домашнего задания.At home you will read the text about one famous person - Charlie Chaplin and do an exercise on it, SB p. 95 Ex. 49, 50.