Презентация к уроку общеметодической направленности по теме “Pet Hotel” (Unit 7 Lesson 6), NME, 5 класс


WILD ANIMALS PETS DOMESTIC ANIMALS live in the live on a live at Make up a word from the coloured letters in the animals’ names and guess what it is (animals will help you). Guess the word Cats, hamsters, mice are pets. They live in our homes. Donkeys, horses, camels, chickens, sheep, goats, pigs and cows don’t live in our homes. They live on a farm. They are … animals. A pet hotel is a hotel for pets. You can take your pet to a pet hotel when you are on holiday. What is a pet hotel? What animals stay in it? A PET HOTEL is am am are run like have play A black cat My name’s Bubble. I am five years old. I am small. I am red. I have a long tail. I can swim. I like to eat worms. I have no friends at the hotel. I miss my home. A PET HOTEL WILD ANIMALS PETS DOMESTIC ANIMALS live in the live on a live at I know that animals can be wild animals, domestic animals and pets. I can name 5 wild animals, domestic animals and pets. I know that wild animals can live in the forest and in the jungle. I know that pets live at home. I know that domestic animals don’t live in the house. I know what a pet hotel is. I can speak about wild animals, domestic animals and pets. I’ll say some sentences one by one. If you agree with them, stand up and say “It’s me!” HOMEWORK When was London Zoo opened? When was London Zoo opened? London Zoo was opened on the 7th of April in 1828. carousel playground milkshakes One can measure the greatness and the moral progress of a nation by looking at how it treats its animals. Mahatma Gandhi Урок общеметодической направленностипо теме “Pet Hotel” (Unit 7 Lesson 6)УМК: New Millennium English для 5 класса общеобраз. учрежд./ Н.Н. Деревянко, С.В. Жаворонкова,Л.В. Козятинская, Т.Р. Колоскова, Н.И. Кузеванова, Е.В. Носонович, Л.В. Талзи. – Обнинск: Титул, 2012 учитель английского языка МБОУ «Лицей № 1» г. Лысьвы Пермского края Волхонцева Ирина ВасильевнаПланируемые образовательные результаты:Предметные: - описывают внешний вид животных; - логически строят свою речь в описании животных;- развивают учебные умения (подведение итогов, выводы в кратком изложении);- составляют и читают объявления;- договариваются о сотрудничестве с работниками гостиницы для животных.Личностные:- знают основные принципы правильного отношения к природе;- готовы к соблюдению моральных норм в отношении взрослых и сверстников в различных видах деятельности.Метапредметные результаты:Познавательные:- осуществляют поиск и выделение необходимой информации;- выводят следствия из имеющихся в условии задания данных;- осознанно и произвольно строят речевые высказывания в устной и письменной речи.Регулятивные:- ставят учебную задачу на основе соотнесения того, что уже известно;- вносят коррективы и дополнения в способ своих действий;- грамотно составляют план ответа на вопросы по теме.Коммуникативные:- ведут диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия.