Presentation to the lesson English 8 grade Geographical position of Kazakhstan


Класс - 8 Тема урока – Geographical position of Kazakhstan (position, population, climate) Тип урока - комбинированный, основан на внутриклассной дифференциацииЦель:  1. к концу урока учащихся смогут сделать презентацию кластера о Казахстане ( географическое положение, население, климат) Задачи:1.учащиеся будут знать новую лексику по теме «Казахстан» 2.смогут употреблять ее в диалогах и монологических высказываниях 3.смогут показать понимание содержания текста через проверочные задания 2. смогут составить предложения по грамматическому материалу по теме Past Simple Задачи:-учащиеся будут практиковать употребление в речи структур с Past Simple, смогутсоставлять утвердительные, вопросительные и отрицательные виды предложений б) развивающая – учащиеся будут развивать память, языковую догадку, навыки чтенияи говорения, смогут проявить творческие способности при работе с презентационным материаломв) воспитательная – будут уважительно относиться к государственной символике, культурному и природному наследию страны Методы – визуальный, вербальный, практический, интерактивный, метод анализа и сравнения Формы ОУПД – индивидуальная, парная, групповаяМежпредметная связь – География, Русский Оснащение урока – политическая, физическая карта Казахстана, государственная символика РК, компьютер, интерактивная доска, инструктивные карты, дифференцированные карточки I. Мотивационно – целевой блок: 1/ greeting ( T ----- Cl, Cl ---- T ) :T: Good morning, students ! Glad to meet you again ! How are you today ?2/ psychological moment “ Exchanging of moods ” ( s1, s2, s3 … ------ Cl ) :T: Сегодня на уроке нам необходимы ваши знания, умения, улыбки и хорошее настроение. Посмотрите внимательно на экран. Выберите понравившееся вам прилагательное и используйте его в своем предложений. - Please, look at the blackboard and choose one of the adjectives you like:1. welcome – приятный, 2. expecting – ожидаю щий, 3.calm-спокойный, 4. worried –взволнованный, 5. excellent – отличный, 6. sad - грустный, 7. cheerful – бодрый, весёлый T: Я свое настроение хочу назвать ожидающим, потому что я жду от этого урока … ». (students choose one of the adjectives describing their mood, explain ‘why’ ) - ( s1, s2, s3 … ------ Cl ) 2. Процессуально - содержательный блок: 1/ Speech / Phonetic drills - reciting the poem about Kazakhstan ( s1, s2, s3 ----- Cl ): The land of my fathers, the land of my choice. The land in which poets and minstrels rejoice. I wish you to flourish, be happy and bright. I want you to live and never to die!  Құя берсін күн нұрын кең далаға,  Күн мен дәнді силаған елге жаңа.  Асқақтаған Алатау шыңдарындай  Қазақстан көрінсін айналаға!  Пусть небо будет вечно чистым над тобой!  Цвети мой Казахстан, моя земля,  О, Родина моя, будь счастлива всегда! 2\ Theme of the lesson \ s1, s2, s3 ------ Cl \3/ Сontrol homework :- группа 1 – чтение, перевод предложений из текста «Астана» ( s1, s2, s3 -----Cl )- группа 2 – презентация кластеров, коллажей, диаграмм по теме «Столица Астана» ( gr 1, gr2 ----- Cl )- группа 3 – декламация диалогов (тема « Астана») - ( pair1, pair2 ----- Cl ) 3/ Actualization of knowledge: 1.grammar material – structures in the Past Simple Tense ) - работа по дифференцированным карточкам \ s1, s2, s3 ----- Cl \- групповая работа :– группа 1 ( уч-ся с низкой учебной мотивацией) - используя информационные таблицу № 1, 2, обсудите,поставьте глаголы в предложениях в утвердительную и отрицательную формы \ Past Simple \, объясните употребление 1. I ( to do ) morning exercises yesterday. 2. She ( to sleep ) after dinner yesterday. 3. They ( to drink ) tea last week. 4. Helen ( to visit ) Astana last year. 5. You ( to be ) good friends 2 years ago. - группа 2 ( уч-ся с высокой учебной мотивацией) - используя информационную таблицу № 1, 2, прочтите, найдите ошибки, обсудите, исправьте, проведите анализ употребления Past Simple \ Past Continuous: 1. Ann is a student 2 years ago. 2. Yesterday she get up at seven o'clock. 3. Jane taken a book from the library last month. 4. Yesterday after lunch they go to the institute. 5. Marat opened a modern shop every day. 4\ Изучение нового материала : Practice of reading :a/ pre – reading activities : 1/ vocabulary work ( T ---- Cl, Cl -----T, s1, s2, s3 ----- Cl ) : \ was established, ninth largest, main, strongly, to fall, at the same time, depend on, picturesque, singing sands, pine forests \ 2\ brainstorming ( gallery work ) – constructing word combinations, sentences b/ while – reading activity :reading the text “Geographical position of Kazakhstan” ( jigsaw activity) :c/ after – reading activities :- task 1 – read, discuss, say “true” or “false”, correct :a) The Republic of Kazakhstan is situated in the Central Asia.b) Kazakhstan is the world’s ninth largest area. c) Kazakhstan borders France, Italy, Poland, England.d) There is a long border coast line on the Baltic Sea.e) There are many rivers, lakes, mountains in Kazakhstan. f) The climate of the country is strongly continental.g) There are picturesque mountains – the Alps, the Appalachian, the Kilimanzharo, the Everest, the Elbrush) The main resources of water - the Volga, the Thames, the Nile, the Mississippi, the Amazon. i) The flora and fauna of the country are different. j) The capital of Kazakhstan is Taraz.- task 2 - group discussion :- группа 1 – обсудить, подготовить и презентовать карту « General Information»- группа 2 – обсудить, подготовить и презентовать информацию по географической карте Казахстана- группа 3 – обсудить, подготовить и презентовать ( рекламу тура, визитную карточку) по теме «Климат. Природа Казахстана» 3. Итоговый блок : 1\ reflection T: Was the theme interesting for you? Was it difficult? What was difficult? Why?2\ home task : - words ( to learn by heart ) - 1 группа – read, retell one passage - 2 группа – prepare, present slide-show on the theme of the lesson \2\ analysis (самоанализ, взаимоанализ, анализ учителя) ( the students’ activities ) 3\ marks for the lesson Questions : Affirmative ( yтверд)He worked in the garden yesterday.Negative (отрицател)He didn’t work in the garden yesterday.General questions(общие вопросы)Did he work in the garden yesterday ?Special questions (спец.вопросы)When (когда) did he work ? Regular \ Irregular Verbs to visit visited visited to open opened opened to take took taken to be was / were been to do did done to drink drank drunk to sleep slept slept Geographical position of Kazakhstan ( position, population, climate ) The Republic of Kazakhstan is situated in the Central Asia. Kazakhstan was established as the republic of Kazakhstan in December 1991. Kazakhstan is the world’s ninth largest area, has many beautiful places and rich culture. The country is the second largest of the former Soviet republics. It’s area is over 2 million square kilometers. The capital is Astana. Kazakhstan borders China, Russia, Turkmenistan, Uzbekistan, and Kirgizia. There is a long border coast line on the Caspian Sea in the Southwest. Its population is about 18 million. The population mostly lives in towns and large villages. The largest cities are Almaty, Karaganda, Shimkent, Pavlodar, Astana. There are many rivers and lakes in Kazakhstan. The four rivers are the main resources of water in the country. They are the Irtish, the Syr-Daria, the Ili, and the Ural. The largest lakes are the Balkhash, the Zaysan, the Ala-Kol, and the Tengiz. The climate of the country is strongly continental. It is cold in winter and hot in summer. Rain usually falls in spring and in autumn. Snow falls in all areas but not at the same time. The flora and fauna of the country are different. They depend on the climate of the area. There are picturesque mountains - Alatau with famous Medeu, the singing sands of the Altyn Emel National Park, Kapchagai – reservoir on the Ili river, the lakes and pine forests of Kokshetau.