Презентация по ФГОС «Федералон ахуырадон стандартты дом?нт? ирон ?взаг ?м? литератур?йы урокты»
ФГОС«Федералон ахуырадон стандартты домжнтж ирон жвзаг жмж литературжйы урокты» ГАПОУ СКАТК ГАБЕТЫ М.Д. Дидактикон хицжндзинждтж уроктыл Урочы нысан Зонындзинждтж ржзын кжнын ахуырдзауты хсжн Ахуырдзауты хибаржй ахуыр кжныныл фжцалх кжнын Сжйрагджр дидактикон мадзлжттж урочы миджг Репродуктивон Продуктивон Урокты мидис Хуызжгмж гжсгж цжттж жмж ахуыр кжнын Цжттжйж нж хъжуы джттын:-аразын уавжртж хибаржй хъуыды кжнынжн;-фжрстытж раст жвжргжйж, феххуыс кжнын раст хатдзжг скжнынжн Практикон куыстытж жнжмжнг жй алы урокыл джр Методикж Ахуыргжнжг амоны, куыд архайын хъжуы растджр дзуапп раттыныл Ахуырдзаутж сжхжджг архайынц, хатдзжгтж кжнынц, хъуыды кжнынц Куысты хуызтж Иууылджр иумж, къадджр къордты куыст Къордты куыст, къадджр иууылджр иумж Урочы нысантж методикон жгъдаужй 1. Ахуырдзау хъуамж хорз жмбара, абон урочы дзырд цжуыл цжудзжн, цы зонындзинждтж хъуамж райса, цы нысан жвжрд ис йж размж , жмж цжйимж ацжудзжн урокжй. 2. Ахуырдзаутж урочы хъуамж пайда кжной анализ жмж синтезжй, абарстжй, кжной хатдзжгтж, проектон куыстытж жмж алыхуызон ахуырадон хъазтыт ж. 3. Ахуырдзауты ахуыр кжнын хъжуы хибаржй архайыныл, уый тынг хорз жххуыс кжны ахуыргжнжджы аржзт проблемон уавжртж (цжлхдуртж) аиуарс кжнынжн. Цжлхдур иуварс кжнгжйж, скъоладзаутжн ржзы сж логикон хъуыдыкжнынад, хуызджр уынынц реалон царды фжзминаг миниуджытж, раст къахыл лжууыны фжржзтж. Методикон нысан жвжрын урочы раз 4. Фаг жргом аздахын урочы иумыйагжй архайынмж, ахуырдзауты кусын кжнын иумж ,къордты хуызы, кжнж къжйттжй, кжнж фжйнжгыл дыууж дихжй Къордты куыст алы ахуырдзауы джр разжгард кжны куыстмж, урочы архайынмж. Иумж кусгжйж, ахуырдзаутж кжнынц ныфсджынджр, активонджр жмж хъуыдыджынджр, сж хъуыдытж дзурынц жргомжй. 5. Урочы аразын хъжуы, ахуырдзауты сж хъуыдытж жргом кжнынмж разжнгард чи кжны, ахжм коммуникативон уавжртж. 6. Ахуырты ржстжг пайда кжнын хъжуы, ахуырдзауты аржхстдзинждтжй, цжмжй жнцонжй жвзарой сж фиджны джсныйад. Ахуыргжнжджы хжс жмж архайд урочы миджг1. Бжстонджр ахъуыды кжнын ног жрмжг проблемон уавжрты хуызы фехъусын кжныныл, цжмжй ахуырдзауты баппаржм цымыдисы.2. Хждзармж хжслжвзрд зжрдыл жрлжууын кжныныл хуызджр ахъуыды кжнын. 3. Рацжугж жрмжг сфжлхат кжнын фронталон фарстытжй.4. Куыд хуызджр сараздзжн къордты куыст урочы, ууыл ахъуыды кжнын, райуаргж жрмжг жрцжттж кжнын рагацау.6. Цжлхдур ьиуварс кжнгжйж, цавжр хатдзжгтж хъуамж скжной ахуырадзаутж, уымж хъус жрдарын.7. Цжлхдурты хуызы бацагурын практикон хжслжвжрдтж ног жрмжгыл бакусынжн. Урочы ног жрмжг амоныны структурж1) Мотиваци. Ахуырдзауты бацжттж кжнын урочы архайынмж . 2) Сбжржг кжнын цы нж зонынц ахуырдзаутж, цжуылнж у сж бон урочы архайын, уый; бакусын цжлхдур аиуварс кжныныл.3) Раттын хжслжвжрд, фыссыны хуызы джр.4) Ахуырдзауты дзужппытжн, раст хатдзжгтж скжнынжн.5) Ахуырдзауты хибаржй куыстыл бафтауын. 6) Практикон куысты хуызтж рабжржг кжнын.7) Рефлексия. Ахуырдзауты дзужппытж, цы базыдтой урочы, зын сжм цы фжкаст. Технологимж гжсгж урочы миджг ахуыргжнжджы архайд : 1. Хибаржй куыст урочыржстжгжн хъуамж йж 50% къадджр ма уа. 2. Ахуыргжнжг йжхжджг 10 минутжй фылджр нж дзуры. 3. Ахуырдзауты дзуаппытжм урочы байхъусын. (цас фылджр, уый бжрц хуызджр). 4. Ахуырдзаутж хъуамж райстой бжржггжнжнтж иууылджр. 5. Ахуырдзаутж уыдысты цжттж ног жрмжгмж байхъусынмж? 6. Ахуырдзаутж иууылджр бамбжрстой ног жрмжг? 7. Хждзармж куыстжн цавжр хжслжвжрд радта? Ахуыргжнжгжн зжрдылдарынжн1. Урочы къадджр дзурын, хжслжвжрд цалджр хатты ма фжлхат кжн, чиныджы информаци джхжджг ма дзур, ахуырдзауты дзуапп ма фжлхат кжн!2. Скъоладзау дзуапп куы радта, ужд жй бафжрс, цжмжн афтж хъуыды кжны, уымжй.(йжхи хъуыды)3. Ахуырдзауы дзуапп джхжджг ма раст кжн. Уадз жмж йын йж рждыд йе ’мбжлттж бафиппайой сраст жй кжной, фжйнжгыл рждыды аххах кжн, йж сжрмж та йж растжй фыссжм. (цжмжй бахъуыды кжна йж рждыд)4.Ахуырдзауты архайджн джхжджг ма аргъ кжн йжхи йын бауадз, кжнж йе ’мкурсонты. 5. Хжслжвжрдтж раст жмж бжлвырд жвжр; скъоладзаутжй цы домыс, ууыл-иу ахъуыды кжн. 6. Фылджр хъуамж архайай урочы нж, фжлж урок цжттж кжнгжйж: урокмж жрмжг агургжйж, урочы структуржйыл хъуыды кжнгжйж. 7.Урочы ахуыргжнжг нж дж, фжлж актер жмж режиссер! Ахуыргжнжджы архайд урочы хъуамж аива? Традицион урочы Ног стандартмж гжсгж Урочы куыст Фылджр ржстжг хардз цыдис жрмжг бацамоныныл жмж бафидар кжныныл 80 % дзырдта ахуыргж нжг уроктыл. Ахуыргжнжг амоны – урочы ржстжгжн йж 20 – 30%. Жрмжг бафидар кжнынжн –урочы ржстжгжн йж 5–10%.Скъоладзаутж хибаржй кусынц урочы ржстжгжн йж 60–70%. Ахуыргжнжг сжйрагджр куыстыл нымадта? Йж размж цы хжстж ис, уыдон баххжст кжнын Ахуырдзауты фжцалх кжнын:- - хъжугж информаци ссарын, равзарын жй;- равзарын раст куысты хуыз;- куысты фжтк сбжржг кжнын, … * Царды аржх фжиуварс кжнжм цжлхдуртж (проблемжтж). Скъола нж уымж куыд цжттж кжны? Традицион урочы структурж1. Ахуыргжнжг скъоладзауты хждзармж куыст сбжржг кжны.2. Ахуыргжнжг ног темж фехъусын кжны.3. Ахуыргжнжг ног темж бацамоны.4. Ахуыргжнжг темж бафидар кжныныл бакусы. Царды сж куыд аиуварс кжнжм?1. Цард нын нж размж сжвжры цжлхдур. Куыд нж архайын хъжуы, ууыл асагъжс кжнжм.2. Уавжржй рахизынжн нжм цы ис, цжмж аржхсжм, ууыл ахъуыды кжнжм. 3. Нж размж цы цжлхдур сжвзжрд, уый аиуварс кжныныл фжархайжм (хатгай нж ног зонындзинждтж джр бахъжуы).4. Нж къухы цы бафтыд, уый, цжмж тырныдтам, уымжн дзуапп джтты жви нж, уый фждыл хатдзжг скжнжм. * Традицион урок 1. Ахуыргжнжг хждзармж куыст сбжржг кжны. 2. Ахуыргжнжг ног темж фехъусын кжны.3. Ахуыргжнжг ног жрмжг бацамоны 4. Ахуырдзаутж ног жрмжг бахъуыды кжныныл бацархайынц. Проблемон урок1. Ахуыргжнжг проблемон уавжр (цжлхдур) саразы, ахуырдзаутӕ проблемж сбжржг кжнынц2. Ахуырдзаутж, рацыд жрмжг зжрдыл жрлжууын кжнынц.3. Ахуырдзаутж , цжлхдур куыд аиуварсгжнжн ис, ууыл хъуыды кжнынц. 4. Ахуырдзаутж, цы хатдзжгмж жрцыдысты, уый раргом кжнынц.5. Ахуырдзаутж, цжлхдур аиуварс кжнынц. Проблемон технологи Йж нысан – хибаржй цжлхдурты сжрты хизын сахуыр кжнын. Скъоладзаутимж иумж ног зонындзинждтыл архайын. Проблемон урочы аржзт Нысан Урочы хжйттж Ахуыргжнжджы архайдурочы Хибаржй архайын фжцалх кжнын бацжужн скъоладзауты размж проблемж (цжлхдур) сжвжрын скъоладзауты цжлхдур аиуварс кжныныл бафтауын сжйраг хай цы хатдзжгмж жрцыдысты, уымж байхъусын хатдзжг бамбарын кжнын, практикон куыстытж раттын Хатдзжгтж: 1. Проблемон технологи ахуырдзауты цжттж кжны урочы хибаржй архайынмж, хибаржй хатдзжгтж кжнынмж.2. Проблемондзинад сжвзжрын кжнжн ис алыхуызон методтжй пайда кжнгжйж: проблемон фжрстытж жвжргжйж, алыхуызон хжстж жххжст кжнгжйж. Традицион методтж та фылджр аржзт сты темж фехъусын кжнынмж, зонындзинждтж цжттжйж раттынмж. 3. Проблемон уавжрты сахуырдзаутимж кжнжн ис фронталон куыст, къордты куыст, кусжн ис къжйттжй, индивидуалон жгъдаужй. Традицион методтж та фылджр сты фронталон куыстимж баст. 4. Проблемон уавжртж ржзын кжнынц ахуырдзауты сфжлдыстадон гжнжнтж. Уымжн хорз жххуыс сты алыхуызон мадзжлттж: техникон фжржзтж, цжстуынгж жрмжджытж жмж а.д. Бацжттж йж кодта ГАБЕТЫ М.Д.Г. АРДОН