Конспект урока английского языка во 2-ом классе по теме «День рождения Винни-Пуха»
КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ,
КОТОРЫЙ БУДЕТ ДАН ВО 2 КЛАССЕ А
УЧИТЕЛЕМ МАРКОВИЧ ТАТЬЯНОЙ АЛЕКСАНДРОВНОЙ
ТЕМА: WINNIE-THE-POOH’S BIRTHDAY
Цель урока: Ввести новые конструкции по теме, активизировать их в речи, закрепление пройденного материала.
Задачи: 1) образовательные:
- повторить ЛЕ по теме Food,
- совершенствовать детей в образовании множественного числа существительных,
- повторение времён: Present Simple, конструкции I can/can’t,
I would like,
- совершенствование фонетических навыков,
2) развивающие:
- знакомство с культурой Великобритании (писатель А.Милн) ,
- развитие кругозора, лингвистической догадки, внимания,
3) воспитательные:
- воспитание уважения к другим нациям и народам,
- воспитание чувства патриотизма
Оборудование:
1. презентация (с картинками леса, растений, насекомых, животных)
2. мини-фильм (приложение к учебнику Unit6
3. картинки с изображением героев мультфильма про Винни-Пуха
4. картинки с изображением фруктов и овощей, скатерти
5. игрушки Винни-Пухов
- 1-
Этапы урока
Ход урока
примечания
1. Орг. момент, сообщение темы урока
2 мин
2. Paзвитие диалогической речи
1-2 мин
3.Монологическая речь детей 3-4мин
4. Работа над грамматикой
3-4мин
5. Повторение лексики по теме
Food
(4-5 мин)
6.Аудирование
(кусочек видеоролика из приложения к учебнику) 2мин
7. Физминутка
2 мин
8. Работа с учебником
5 мин
9. Отработка конструкции
Apples are good
for you.
3-4 мин
(индивидуальная работа детей)
6 «Нашествие медведей»
2-3мин
10.Пение по музыку 2мин.
11.Работа над чтением и письмом
4-5мин
10. Подведение итогов урока
Задавание дом. Зад.
Good morning, boys and girls!
Some time ago we celebrated your friends’ birthdays and wrote birthday cards to them.
Today we can go to a birthday party again, write birthday cards and even lay a birthday table.
Gue
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·A ladybird
A bee, a bumble-bee
Now, let’s sum it up and check your memory. What can you see in the forest?
Describe (flora and fauna).
But I’m afraid we can’t go through the forest. Woozle and Wizzle ( Бука и Бяка) live there and they do not let us go.
T
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·s sweets foxes
Puppies lollipops bushes
Cherries carrots oranges
Birthdays bats peaches
Monkeys grapes
(Спрашиваю, почему в одних словах «у» изменяется на «i», а в других нет.)
But we can’t go to Winnie’s birthday without presents. What presents can you give him?
Do you think а book will be the right present for him?
(No, he can’t read)
.a ball?
(N
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· (Дети говорят предложения, используя данную конструкцию)
You are absolutely right. But if we eat only sweet things we can have a toothache or a stomachache.
(the same thing happened to the heroes on the cartoon.) Look at this cartoon and name, what sweet
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Every birthday has a big birthday cake and some nice
tasty things for the guests. We have presents for Winnie-the –Pooh and he has some sweets and chocolates for us.
Do you remember that we study English with “ Starlight book” and very often we go to the magic forest. This forest grows fruit and vegetables for the animals and insects that live there.
Open your textbook at page 35 ex.3
(Дети дорисовывают деревья, апельсины, морковки по заданию учебника, а потом зачитывают предложения)
Now we can gather crops and put fruit, vegetables and cakes on the table.
But at night Heffalump (Слонопотам) comes. He changes and mixes all the food on the birthday table. And you can see soup and porridge on a birthday table. Let’s make things right.
Cross out things that are good for a birthday party and for your health. And then prove your point of view.
(Apples are good for children and bears.
Honey is good for children and bears too.)
But hush! I hear some noise! We are having some guests!
Look! who are they? Oh! They are Winnie-the Pooh from Russia and Winnie-the Pooh from Great Britain! They are sad and unhappy!
They are crying!
Bear -1: Hi! Do you know me? Where am I from?
(You are from Russia)
Yes, I am Winnie-the-pooh from a Russian film. And I want to have a birthday too and to eat many tasty things.
Bear-2: Hello! What is my name? Where am I from? Why?
( I’m Winnie-the-Pooh from Great Britain, from a book.
My father is an English writer Alexander Milne.
And I today is my birthday too.)
Bears: Who are our friends?
(Piglet, Tigger, Kanga and Roo, Owl, Christopher Robin)
OK. Let’s invite them to our birthday party.
Let’s lay the table for them. Here are the tablecloths and food. This row will lay the table for an English Winnie-the-pooh, this one-for an American Winnie, and this row-for a Russian Pooh.
Speak about the food you put on the table.
That’s great. Now let’s sing the birthday song to them.
(Have a Happy Birthday
Have a happy day!
How old are you? (3 times) today?
Have a happy birthday,
Make a birthday wish,
Blow out the candles,
Blow a birthday kiss!)
Now, let’s write birthday cards to them. Their friend Piglet has a birthday card for them too. But he runs too fast and falls down and the sentences mixed. Help Piglet and put the sentences in the right order.
(Dear Winnie!
You are 10 today!
Have a happy birthday! Have fun.
Here are our presents.
Many kisses,
Your friends.)
Итак, чем мы сегодня занимались, где побывали?
At home you can draw the picture of a birthday card.
The lesson is over. Good bye.
Достаю из мешка американско-
го Винни-Пуха
Показываю кадры презентации
Вывешиваю картинки Буки и Бяки на доску
Раздаю карточки-задания каждому ребёнку
Открываю кадр презен-тации, где слова сгруп-пированы по правилам чтения окончания
Раздаю детям рисунки с перепутанной едой
Вывешиваю картинки на доску
Один от ряда говорит, далее дети стоя
каждый у своего стола поют поздравитель-ную песню
Выдаю каждому ряду конверт с разрезанными предложения-ми