Конспект урока по английскому языку на тему : Meet my family
Государственное учреждение образования
«Средняя школа № 32 г.Могилева»
Конспект урока по теме:
“ Meet my family” в 4 классе
Учитель английского языка
Юзефальчик И.В.
Могилев,2015
Lesson 6.“ Meet my family”
Цель: развитие речевого умения, систематизация знаний учащихся по изученной теме
Задачи:
Образовательная: учить учащихся использовать лексический и грамматический материал для решения коммуникативных задач; развитие навыков чтения, говорения и восприятие речи на слух
Развивающая: развитие умения обобщать, анализировать; развитие памяти и внимания; развитие познавательной активности; развитие творческих способностей учащихся
Воспитательная: воспитание доброжелательного и уважительного отношения ко всем членам семьи
Сопутствующая задача: развитие навыков письма
Оборудование: компьютер, интерактивная доска, презентация,аудиозапись
Ход урока:
Организационный момент. Введение в атмосферу урока. (T-C, T-P1,p2.)
Teacher: Good morning boys and girls! I am glad to see you.
How are you, children? Sit
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·(s right. At today’s lesson we’ll speak about family. Let’s start with our phonetic drill. (слайд 3)
Фонетическая зарядка. (T-c)
a)First listen to the tape recorder and repeat.
Repeat the words:
Mum
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·слайд 4) (Ученики повторяют вслед за диктором и читают слова)
b) Ball game from Russian to English.
3.Речевая зарядка.
a) Let’s remember our grammar rule.
Что означает глагол have?
С какими местоимениями он употребляется?
Чем отличается форма глагола have от has?
Как построить вопрос с этим глаголом?
Как построить отрицательное предложенние?
b)Answer my questions, please. Be active and speak loudly.
Have you got а sister, brother, etc)?
How old is he ( she)?
Have you got a family?
What is your father’s name?
What is your mother’s name?
How many sisters have you got?
Have you got grandparents?
Have you got any pets?
What is your hobby?
What sport do you like?
What sport does your father like?
4.Закрепление пройденных лексических единиц. (T-C, T-P1,p2., indiv.)
a) Now you need to continue my poems with the names of members of the family. Ты не ленись, а повтори:
Семья иначе family.
Она мечтает быть артисткой
Моя сестренка – моя sister.
Мой брат разбил сегодня вазу
Мой брат – малыш,
Мой братик - brot
·her.
Дядя Скрудж поехал в банк,
Дядю называю uncle.
Тетя! А теперь твой фант!
Тетя по-английски aunt.
Дочку как вы назовете?
Дочка по-английски daughter.
Мой сынок испортил кран.
Сын, сынишка значит son.
Ко мне пришел друг на обед
Друг по-английски просто friend.
b) Guess who they are.
1. My father and my mother are my(parents)
2. My mother’s daughter is my (sister)
3. My father’s mother is my (grandmother)
4. My father’s brother is my (uncle)
5. My mother’s sister is my ( aunt)
6. My aunt’s son is my (cousin)
(слайд 5)
5.Тренеровка лексических и орфографических навыков. (indiv., in groups)
a)Join the parts of the words.
broreth
retsis
sonndgra
granderthaf
nos
(слайд 6)
b)Look & say! What’s his/her job?(слайд 7-10)
6. Физкультминутка
7.Основная часть урока
1.Open your book at page 45, exercise 1a.Look! Who can you see? Read their names. Do you remember who Plop is? Who’s Winky? Who are Mob and Tinoppa? (слайд 11)
2.Now listen about Twinky’s family & answer the question: How old are they?
3.Let’s do exercise 1b, listen again and complete his story.
4.Now let’s play “Guessing game”. Close your book & answer my questions:
How old is Twinky’s mum?
What’s Twinky’s dad’s name?
How old are Twinky’s sisters?
What’s Plop job?
What’s Twinky’s mum job?
What is Twinky’s dad like?
What is Plop like?(слайд12)
5.Speak about members of Twinky’s family( слайд 12-19).
6.Now I want that you tell about your own family. Look at the blackboard. You can use the following plan.
I have got a big /small family.
I have got a .
My mum’s name is.
She’s..
My mum’s..
My dad’s name’s
He’s.
Dad is.
My sister’s/brother’s name is.
She/ He is
We play .together.
I love my family.(слайд 20)
8.Домашнее задание (T-C)
Your hometask is do your project about your family. You must make a family tree& speak about your family.
9.Рефлексия. Подведение итогов и выставление отметок.
So, today you work very well. It was interesting to know about your families. I’d like to thank you for good work at the lesson. Do you like our lesson? What do you like to do?
The best of you get the highest marks: Our work was good and we’ll continue it in our next lessons.
15