Конспект урока по английскому языку для 6 класса на тему «Мы и наша одежда»
Тема урока: «Мы и наша одежда»
Учитель: Камбур Ирина Александровна
Предмет: «Английский язык»
Дата проведения: 29 февраля 2012г.
Класс: 6а
Тип урока: обобщающий (закрепления пройденного материала)
Оборудование: мультимедийный экран, проектор, компьютер, раздаточный дидактический материал, аудиозапись
Цель урока: Обобщить и осуществить контроль качества знаний учащихся по теме “Одежда”.
Задачи:
Образовательная – обобщить и проконтролировать знания лексики и грамматики по теме (“Одежда”/ I’m going to wear / is wearing).
Развивающая: способствовать развитию воображения, эмоциональной сферы, речи обучающихся, их познавательной активности в процессе формирования новых умений.
Технологии: традиционно-педагогическая, информационно-коммуникативная (слайдовая презентация), здоровье сберегающая (смена видов деятельности). Метод проблемного обучения (найти проблему и обсудить), ролевая игра.
Воспитательная: Воспитывать уважение к культуре англоязычного народа.
Форма урока, дидактический материал выбраны с учетом возрастных особенностей ребят, в соответствии с содержанием стандарта, а также в соответствии с новыми подходами стандарта второго поколения, метапредметным подходом и были призваны обеспечить стойкую мотивацию на уроке.
Ход урока
I. Подготовка учащихся к речевой деятельности
1. Организационный момент.
2. Речевая зарядка.
Nice to meet you. Today is the 15th of February. It’s Friday. The topic of our lesson is “We and our clothes”. We are going to review the words and grammar of this topic. Everybody will get a mark today. How are you today? What about you? Are you ready to speak English? Are you ready with your home task?
3. Фонетическая зарядка [ [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]] name the sound
Clothes
People wear clothes on bodies.They wear clothes every day.And want their clothes.To be comfortable, beautiful and not grey.
II. Повторение лексики по теме “Одежда”.
1. видео Read the words! Let’s repeat these words.
2. Look at the cards w
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ith low heelsa warm winter coata beautiful new dressa short black skirt
III. Развитие навыков диалогической речи по теме “Что мы обычно носим в школу, дома”
1. I know that some of you want to be journalists. Now you have a chance! Interview your class
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·lk.3) You are going to the theatre.
You have 1 minute, then we’ll listen to your dialogues.
So, we’ve discussed what we wear to the parties, for a walk to the theatre.
ФИЗМИНУТКА(ЗВУЧИТ МУЗЫКА)
IV. Презентация проекта “We and our uniform”. (см. Приложение 1)
1.(слайд). We like comfortable, beautiful, not boring clothes.
2.(слайд). So school uniform should be comfortable, beautiful, not boring, cool.
3. (слайд). Pupils’ attitude to school uniforms. 10% of the pupils of 6G are for a school uniform and 30% - are against it.
4. (слайд). Reasons for uniform/against uniform
It’s beautifulIt’s comfortableIt helps to be disciplinedIt makes pupils be seriousIt’s not cool.It’s uncomfortable.It’s boringIt looks funny.
5. (слайд). Uniforms for boys usua
·lly consist of a tie, trousers, a shirt, a jacket, shoes.
6-9. (слайд). Look at different models of school uniforms for boys.
7. (слайд). You have the texts for some of these models. Read the texts, match them with the models, write the numbers of them. Two pictures are extra.
1.The uniforms for boys.
A) The model is wearing black trousers, a black jacket with a pocket, a grey shirt with black stripes and a tie, black shoes.
B) The model is wearing black trousers, a grey jacket with pockets and buttons, a white shirt and a grey tie, black shoes.
C) The model is wearing black trousers, a brown jacket with pockets and buttons, a black T-shirt and black shoes.
Keys: 3-A, 5-B, 2-C
10. (слайд). Uniforms for girls can consist of trousers or a skirt, a blouse, a jacket, and shoes.
11-14. (слайд). Look at different models of school uniforms for girls.
15. (слайд). You have the texts for some of these models. Read the texts, match them with the models, write the numbers of them. Two pictures are extra.
2.The uniforms for girls.
A) The model is wearing black trousers, a black jacket with pockets and buttons, a white blouse and black shoes.
B) The model is wearing a dark red jacket with pockets and buttons, a grey dress and shoes.
C) The model is wearing grey short trousers with red buttons, a red jacket, a white blouse and black boots with high heels.
Keys: 1-A, 2-B, 5-C
16. (слайд). Let your school uniform help you to feel comfortable and beautiful at school.
V. Монологическая речь. Fashion Show. (Демонстрация моделей школьной формы учащимися с комментариями).
This is the time of Fashion Show of the pupils of our form. You’ve got a red and a blue card. If you like the model, raise the red card and if you don’t like it, raise the blue card.
(Звучит музыка ..выходят по 3 модели мальчиков и девочек)
давайте подведём итог повторим что будет входит в нашу новую униформу( у девочек.у мальчиков_) Большое спасибо моделям.
VI. Заключительный этап.
1. Итоги.( СМАЙЛИКИ если понравилось улыбка в верх)
2. Домашнее задание.
H-t: crossword “Clothes’.
Оценка 5 за урок.
Активизация лексики в диалогах.
T: How will you say in English?
P1, P2, P3:
- Это довольно коротко
- Это слишком длинное.
- Это довольно дорого.
It’s rather short. Have you got anything longer?
It’s too long. Have you got anything shorter?
It’s rather expensive. Have you got anything cheaper?
P1:
P2:
- Hello, can I help you?
- What would you like to buy?
- Here you are.
- How about this one?
- Yes, please.
- I’d like to buy a blouse.
- Oh, it’s rather short. Have you got anything longer?
- I think it’s better.
13PAGE 15
13PAGE 14515
Заголовок 315