Конспект урока английского языка на тему Lets go shopping
Конспект урока по английскому языку в 4 «А» классе
Тема: “Let’s go shopping” (обучение диалогической речи по теме).
Учебно-методический комплекс – “Way Ahead 3”
Оборудование: компьютер, интерактивная доска, презентация, раздаточный материал,
Задачи урока:
Образовательная
Активизировать словарный запас учащихся по теме “Покупки ”;
Развивающие:
развивать навыки монологической и диалогической речи;
развивать творческие способности учащихся;
Воспитательные:
формировать коммуникативные умения;
воспитывать уважительное отношение к работникам торговой сферы.
План урока
Организационный момент. Приветствие.
Постановка целей урока и мотивация.
Активизация лексического материала по теме “Shopping”.
Физкультурная минутка.
Обучение чтению по теме “Shopping”.
Рефлексия
Этап подведения итогов урока.
Ход урока
I. Организационный момент. Приветствие. (2 мин)
Teacher - Good day, children. I’m glad to see you. How are you today?
Children - Fine, thanks.
Teacher – Today is the 25-th of November, Tuerthday. Let’s begin our lesson.
First, let’s train our tongue. Слайд 1 (2 мин)
II. Постановка целей урока и мотивация. (2 мин)
Teacher -Look at this screen. (Слайд 1 )Teacher -What is the idea of our lesson today?
1 - I think we will speak about shops.
2 - I think we will speak about shopping.
Teacher – Yes, you right. Well, what is the theme of our lesson? (Слайд 2)
Учащиеся читают тему урока “Let’s go shopping .”
Teacher – Today we will revise words and expressions about shopping, speak about shops and learn how to speak in the shop.
III. Активизация лексического материала по теме “Shopping”. (15 мин)
Teacher – First let’s revise words. Where can you buy these things? Let’s revise the names of shops. Look at the map of Clifton. What kind of shops has Clifton?
Учащиеся называют название магазинов
Sweets shop
Bikes shop
Sports shop
Flowers shop
Toys shop
Books shop
Bakery shop
Shoes shop
1.Teacher- Where can you buy shoes? ( books, cakes, games, bikes, T-shirts)
2. Look at the screen and say. What are you going to buy?
Work in pairs. Составить мини-диалог
IV. Физкультминутка. (2 мин)
Listen and sing a song.
V. Чтение.p. 40 ex. 1 (4 мин)
Look at the pictures and find the differences between them.
What can you see in the first picture?
p. 40 ex. 2 (7 мин)
Which picture? Read and point.
VI. ФизкультминуткаTeacher – Thank you for your answers.
Зарядка для глаз (повторяется 3раза)
Up in the air,
Close your eyes –
And you are there!
VII. Writing. p.40 ex.2 W.B.Look and write. Children complete the text planning Mum’s route from left to right.
Answers:
First, she’s going to the flower shop and sweet shop.
Next, she’s going to go to the ice cream shop and the bakery.
Then, she’s going to go to the book shop.
Teacher –Let’s check. And now look at the screen and check.
Home task. Look at the screen and write down your homework: P40. Ex. 1 WB
VI. Рефлексия. (2 мин)
Teacher - Наш урок подошел к концу, и теперь давайте подведем его итоги. Вспомните, что мы сегодня сделали на уроке:
1) повторили и закрепили лексику по теме «Покупки»;
2) научились представлять магазин;
3) научились вести беседу в магазине.
VII. Подведение итогов урока. ( 1 мин)
Teacher - I thank everybody. You were very active. All of you have excellent marks. (прокомментировать ответы учащихся). The lesson is over. Goodbye.