Разработка урока по татарскому языку на тему Фигыльл?рне? барлык ??м юклык формасы (2 класс)
Татарстан Республикасы Мамадыш муниципаль районы
муниципаль бюджет гомуми белем учреждениясе
“Мамадыш ш‰k‰ре ™ченче номерлы гомуми урта белем м‰кт‰бе”
Фигыльл‰рнеS барлык k‰м юклык формасы
2 нче сыйныф (рус т™ркеме)
М™б‰р‰кшина Л‰йс‰н З‰бир кызы
2014
Максат: 1.ФигыльнеS барлык k‰м юклык формаларын кабатлау.
2. Лексик – грамматик к_некм‰л‰рне ныгыту, с™йл‰мд‰
активлаштыру.
3. Ишет_ х‰теренеS к_л‰мен _стер_.
4. Укучыларда _з с‰лам‰тлекл‰рен‰ карата игътибарлылык
т‰рбиял‰_.
Fиkазлау: Магнитофон, презентация, р‰семн‰р, тер‰к схемалар, к™з
р‰семе, карточкалар.
Д‰рес барышы.
I. Оештыру.
1.Ис‰нл‰ш_.
УSай психологик хал‰т тудыру.
- Ис‰нмесез, укучылар! Х‰ерле к™н. Татар теле д‰ресен башлыйбыз. Берг‰л‰п кабатлап д‰реск‰ ‰зер ик‰небезне к_рс‰тик.
- Мин игътибарлы. Мин яSа с_зл‰р ™йр‰н‰м. Мин татарча с™йл‰ш‰м. Д‰рест‰ _земне матур тотам, укучы ик‰немне онытмыйм.
3. Дежур укучы бел‰н ‰Sг‰м‰:
- Б_ген кем дежур? ( Б_ген мин дежур.)
- Б_ген нич‰се? (Б_ген сигезенче октябрь )
-Урамда нинди ел фасылы?(К™з.)
-К™н нинди?(К™н салкын, кояшлы т_гел.)
-Сыйныфта кем юк? ( Соня юк.)
II. Актуальл‰штер_.
1. К™з билгел‰рен кабатлау.
Балалар к™з турында “чылбыр-чылбыр” G™мл‰л‰р ‰йт‰.
-К™з Gитте.
-К™н салкын.
-Fил ис‰.
-ЯSгыр ява.
-Яфраклар коела.
-Кошлар Gылы якка кит‰.
-Кыз бел‰н малай яфрак Gыя.
-Урамда бик к_Sелле.
2. Фонетик к_нег_.
€ авазы. Р‰семн‰р. Бу аваз бел‰н иGекл‰р,с_зл‰р ‰йттер_.
Укытучы: Ч‰ - ч‰ -ч‰ . Балалар: Ч‰ч‰к.
Т‰ - т‰ - т‰. Т‰р‰з‰
П‰ - п‰ -п‰. П‰рд‰.
Р‰ - р‰ -р‰. Р‰сем.
€ - ‰ - ‰. €т‰ч.
Ч‰ - ч‰ - ч‰. Ч‰йнек.
Балалар, сыйныфта бу аваз бел‰н нинди с_зл‰р бар ?
(М‰кт‰п, т‰р‰з‰, д‰фт‰р, х‰реф, кал‰м, д‰реслек, ид‰н,т_ш‰м, ™ст‰л, к™нд‰лек, д‰рес.)
Матур язу.
€€€ ‰‰‰ м‰ т‰ ч‰ р‰ г‰ т‰р‰з‰ м‰кт‰п
4. К_зл‰р ™чен гимнастика
- 1-2 мин. ачып-йомып торырга.
- К_зл‰рне йомарга k‰м ия бармакныS очлары бел‰н ‰йл‰нм‰ k‰р‰к‰тл‰р ясап, к_з кабакларына массаж ясарга.
- К_зл‰рне чытырдатып йомарга, аннары ачарга. (3-5 м‰рт‰б‰)
- К_зл‰р бел‰н ™ск‰, уSга, аска, сулга карарга.
- Тактадагы р‰сем ярд‰менд‰ к_зл‰р бел‰н т_г‰р‰к ясарга.
III. Тема ™стенд‰ эш.
ФигыльнеS барлык k‰м юклык формасы.
Сегодня мы на уроке закрепим употребление слов, которые выражают действие, когда оно выполняется и не выполняется.
Боерык фигыльл‰рне барлык k‰м юклык формада язу. Х‰зерге заман хик‰я фигыльл‰рнеS барлык k‰м юклык форма аффиксларын кабатлау.
Тер‰к схемалар куллану.
Балалар бел‰н ‰Sг‰м‰:
- Как будет кушай! по – татарски? (Аша!)
- А он кушает? (Ул ашый.)
- Он не кушает. (Ул ашамый.)
- Пиши! Он пишет . Он не пишет. (Яз! Ул яза. Ул язмый.)
- Делай гимнастику! Он делает гимнастику. Он не делает гимнастику. (Гимнастика яса. Ул гимнастика ясый. Ул гимнастика ясамый.)
- Катайся на лыжах! Он катается на лыжах. Он не катается на лыжах.
(ЧаSгыда шу! Ул чаSгыда шуа. Ул чаSгыда шумый.)
- Играй! Он играет. Он не играет. (Уйна! Ул уйный. Ул уйнамый.)
F™мл‰л‰рне укыгыз. Боерык фигыльл‰рне барлык формага куеп к_череп языгыз. Барлык формадагы фигыльл‰рне юклык формада языгыз.
Мин Мамадышта (яш‰!). Мин икенче сыйныфта (укы!). М‰кт‰пт‰ мин (яз!), (укы!), (Gырла!).
Яш‰ми, укымый, язмый, Gырламый.
Фигыльл‰рне зат – сан бел‰н т™рл‰ндер_.
^с! Аша! Й™зми! Шумый!
Мин Без
Син Сез
Ул Алар
IV. Физкультминут
Балалар укытучы артыннан кабатлап татар теленд‰ х‰р‰к‰тл‰р бел‰н ‰йт‰л‰р.
Я встаю. - Мин басам.
Я расту. - Мин _с‰м.
Я хожу. - Мин й™рим.
Я плыву. - Мин й™з‰м.
Я сажусь. - Мин утырам.
Я сплю. - Мин йоклыйм.
Я просыпаюсь. - Мин уянам.
Я читаю. - Мин укыйм.
Я пишу. - Мин язам.
V. Ныгыту
1. Д‰реслек бел‰н эш.
1-3нче к_нег_л‰р, биремне телд‰н _т‰_,
3-4нче к_нег_л‰р, д‰фт‰рл‰рд‰ эшл‰_
Ишет_ х‰теренеS к_л‰мен _стер_.
Ишетеп, д™рес алмашлык бел‰н кабатлап, т‰рGем‰ ит_.
... спорт бел‰н ш™гыльл‰н‰м.
... тимераякта шуабыз.
... саф kавада уйный.
... Gил‰к-Gимеш ашыйсыз .
... футбол уйныйсыS.
... й™гер‰л‰р.
Ситуатив к_нег_.
Сообщи другу (подруге) о том, что ты по утрам делаешь гимнастику.
(Мин ирт‰н гимнастика ясыйм)
Как скажешь о том, что ты не ходишь в бассейн.
(Мин бассейнга й™рмим)
III. Йомгаклау.
Ребята, сегодня мы на уроке закрепили употребление слов выражающих действие когда оно выполняется и не выполняется. Все вы очень хорошо работали.
Б‰ял‰р кую.
Саубуллашу.
15