Happy English план-конспект внеклассного мероприятия по английскому языку в начальной школе
“Happy English”
План –конспект внеклассного мероприятия по английскому языку в начальной школе
Цель: показать, что учащиеся усвоили по английскому языку за время изучения; активизировать употребление лексики в речи; развивать навыки говорения; навыки и умения работать в команде; воспитать интерес и любовь к изучению предмета.
Оборудования: карточки с заданиями, эмблемы команд, английский алфавит.
Ход соревнования:
Pupils divided into two groups.
Teacher : Good afternoon! Dear parents, teachers, guests! We are glad to see you at our English party . Be with us, learn with us and play.Today we’ll have the competition between 2 teams. The name of the first team is “Food”, of the second – “Animals”.
Pupils : All together
We can read,
We can write,
We can speak English too.
And what about you?Task 1. Защита эмблемы (5 баллов)
“Food”, the first leader :-Now we want to tell you about things we like. We lire to eat very much. Please, look at our food.(выходят дети в костюмах и масках, которые изображают разную еду, и по очереди читают стихотворения)
Cake: I am a cake. I am big. I am very sweet.
Orange: I am an orange. I am small.
Banana: I am banana. I am yellow. I am 10.
Sandwich: I am a sandwich. I have a sausage. I am big.
Milk : I am milk. I am white. Cows give me. Children drink.
Ice-cream : I am an ice-cream. I am sweet.
Pizza : I am pizza. I have meat and cheese.
The second leader “ Animals”:
-We like animals too. We want to show them to you(дети в костюмах и масках, изображающие животных рассказывают стихи).
Kangaroo : I am kangaroo. I am tall. I am grey.
Bat : I am a bat. I am black and I can fly.
Mouse : I am a mouse. I am grey. I am little.
Cat : I am a cat. I like mice.
Elephant : I am big. I am grey too.
Butterfly : I am butterfly. I like sun and sky. I am very beautiful.
Lion : I am a lion. I am orange and big.
Task 2. “Words” ( 10 баллов)
Teacher : We learned many words on topics “Food”, “Animals”. You have to find words on these topics from tables.
L a b j a m y a c
e c h e e s e z b d
m m c d b b b e g g
o i o m r c a v e t
n l f k e d n c g h
a k f g a s a e t s
d i e h d j n m w t
e s e w d c a l o d
e s f i s h d c a t
l c m p z g f g j i
e o b i k m k f o x
p c g g i t c b m l
h k w f b s b e a r
a c o g d g z y w v
n k l h a h d o g r
t l f s l f r o g z
Task 3.Who knows the ABC better
Teacher : A) Расположите слова в алфавитном порядке ( 5 баллов)
Desk,bag,chair,pencil,lamp,room,floor,yes,apple,Spain,tram,house.
Door,pen,flat,box,hand,vacuum,cleaner,car,kitchen,red,sofa,good,nut.
Б) Расшифруй предложения (каждая буква алфавита имеет свой номер),запиши его( 5 баллов).
9 8 1 22 5 1 19 15 6 12 9 14 13 8 18 15 15 13
I h a v e a s o f a I n m y r o o m
9 8 1 22 5 1 11 1 13 16 9 14 13 8 18 15 15 13
I h a v e a l a m p I n m y r o o m
Task 4. “Make up a poem” ( 5 баллов)
Teacher :Тексты стихов разрезаны на части, нужно собрать их правильно.
Hello. My names is Carmen.
I am from Spain.
Hello. My name is Peter.
I am from Britain.
Look at him.
He can jump and swim.
Look at her .
She is sitting at the door.
Conclusion. The Summing up.The teacher :The competitions of our quiz are now over, all of you have worked very hard and well. We should count your points to detect the winner.Учитель подсчитывает победы и поражения для каждой из команд и называет победителя соревнования.Учитель: (Название команды), you are the winners of our today’s competition! I congratulate you! I think, you deserve some good marks for your excellent work today!