Открытый урок по теме «Clothes» с применением программного обеспечения ABBYY Lingvo


Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа №25
г. Шахты Ростовской области
Открытый урок по теме «Clothes» с применением программного обеспечения ABBYY LINGVO
Учитель английского языка:
Кекелева Кристина Викторовна
г.Шахты
2014 г.
Открытый урок по теме «Clothes» с применением программного обеспечения ABBYY LINGVO
Кекелева Кристина Викторовна учитель английского языка

Тема урока: Clothes
Тип урока: обобщающий.
Практические задачи:
повторить и обобщить лексико-грамматический материал данного раздела;
слушать и понимать текст с извлечением нужной информации.
уметь использовать знания в устной и письменной речи.
Практическое применение электронного словаря ABBY Lingvo x5, актуализация лексического материала с применением данного программного обеспечения.
Воспитательная задача:
расширять кругозор учащихся;
прививать любовь учащихся к стране изучаемого языка;
Развивающие задача:
формировать языковые навыки учащихся.
Оснащение урока:
ноутбук, проектор, экран;
презентация по теме: «Clothes» ;программное обеспечение ABBY Lingvo X5;
карточки для индивидуальной работы;
аудиозапись для заполнения карточек по теме: «Clothes».
рабочие тетради (Workbooks).
Ход урока:
I. Организационный момент.
1) Начало урока.
Teacher: Good morning, children!
Pupils: Good-morning teacherTeacher:I am glad to see you!
Pupils:We are glad to see you too!
2) Беседа с классом:
What date is it today?
What day of the week is it today?
Is it cold today?
What season is it now?
II. Повторение ранее изученного лексического материала.
Teacher: The topic of our lesson is «Clothes».
Актуализация лексических навыков в речи. Look at the screen you see the words
Применение ABBY Lingvo X5 Clothes.
Выполнение заданий
Мозаика. You should match English words with the Russian words.
Варианты. You should find the right translation.
Написание слова. You should write down the right translation to the English word.
Самопроверка. You should remember it is right translation or not.
Teacher: Who wants to be a teacher?
Pupil: I want to be a teacher.
1. Мозаика. You should match English words with the Russian words.
2.Варианты. You should find the right translation.
3.Написание слова. You should write down the right translation to the English word.
4.Самопроверка.
3).Развитие навыков аудирования. Слушание 3 диалогов. Учащиеся прослушивают диалоги и заполняют пропуски.
Now listen to the tape and fill in the gaps:
1.
- I need to buy a new (1)……..
- What for? You´ve got plenty of blouses.
- Yes, but I need a new one to go with this (2) …….
- Then go to Mark & Spenser ´s. You should (3)…….something there.
2.
- Look at this (4)…….. Do you like them?
- Well they are (5)……. Where would you wear them?
- Everywhere! They are so (6) ….. these days!
- Well, I don´ t know about that, but I think you will look (7) …….
3.
- Excuse me, how much is this (8) ………………?
- Which one?
- The (9)…….. one.
- £ 9.
- And the one with long (10)………?
- £ 10.50.- I´ll take them both.
Раздаточный материал учащиеся составляют список слов. Данное задание направлено на развитие навыков письменной речи и совершенствование лексических навыков в речи.
Make the lists of clothes.
Clothes that only women wear
…………………………………….
Clothes that only men wear
………………………………………..
Clothes that you wear in winter
……………………………………
Clothes that both men and women wear
…………………………………………………..
Совершенствование навыков чтения работа по учебнику. Open your textbooks at page 65 exercise 3b.
Teacher: Read the task please. Well done. Yes, you are right. Read the text, please. 
Teacher: You should find words and word expressions. Answer the questions, please.
And here comes Barbara in a beautiful blue suit with big white buttons. She´ s also wearing dark blue shoes with high heels. Thanks, Barbara. Jack looks fantastic in a bright orange uniform: a cap, trousers with small pockets and a T-shirt with a hamburger on it. He works for the best fast food café in the city. And finally, meet Liz. She´ s wearing a warm winter coat warm boots a white hat and a white scarf with stripes.
 Teacher: Read the task please. Well done. Yes, you are right. Read the text, please. 
Teacher: You should find words and word expressions. Answer the questions, please.
7. Совершенствование лексических навыков в речи.
Exercise 4 page 65. Play Auction.
A blue suit with buttons
A brown trousers with a lot of pockets
A T-shirt with a picture on it
A scarf with stripes
Brown boots with high heels.
6. Подведение итогов.
Домашнее задание.
Teacher: I hope you liked this lesson. You’ve learned more interesting facts about Clothes. At the next lesson you will do a project work about Clothes. Be ready for it.
Your marks for the lesson are: ….
Thank you for your work today.The lesson is over. Good-bye.