План-конспект урока английского языка по теме «Holidays» в 6 классе Учебник английского языка «New Matrix»
Урок английского языка по теме «Holidays» в 6 классе
Учебник английского языка «New Matrix»
Цель: 1. приобщить учащихся к культуре, традициям и обычаям
страны изучаемого языка.
2. развивать у учащихся способность к творческому поиску и
самостоятельности.
Задачи: 1. активизировать употребление лексики по теме и речевую
деятельность посредством различного рода заданий.
2. приурочить уже имеющиеся знания к усвоению новой
информации.
Личностные УУД: формировать положительное отношение к процессу познания, развивать навыки сотрудничества в разных ситуациях;
Регулятивные УУД: планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей,
Познавательные УУД: успешно осуществлять актуализацию новых лексических единиц, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт; выстраивать логическую цепочку рассуждений для дальнейшего выполнения соответствующих действий;
Коммуникативные УУД: слушать аудиозапись, учителя и друг друга для восприятия и воспроизведения необходимой информации, продуктивное взаимодействие обучающихся в решении поставленной задачи;
Ход урока
Оргмомент.
T - Good morning, my dear friends! I am very glad t
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·.Фонетическая зарядка.
Repeat after me alltogether. The names of holidays.
Halloween, Christmas, New Year`s Day, Easter, St. Valentine`s Day, Shrovetide.
3.Речевая зарядка.
Answer my questions.
T - Now tell me please what English holidays you know?
P1 – I
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·e 23rd of February, the 8th of March, the 9th of May, the 3rd of July, the 1st of September, the 14th of October, the 31st of October, the 25th of December.
4. Основная часть урока.
1. Well, now listen to me. I am going to read you short texts about h
·olidays. I want you to guess the names of holidays. (чтение коротких текстов о праздниках в Британии)
Very nice. That`ll do.
Teacher: Let’s do a test on activities held during the festivals in Britain. How much do you know about them? Find out. Consult the key.
1. Children dress up as witches:
a) at Easter, b) on Guy Fawkes’ Night, c) at Halloween.
2. People decorate a tree for this holiday:
a) Easter, b) Shrovetide, c ) Christmas.
3. On April’s Fool Day people
a) sing carols, b) let off fireworks, c) play jokes on family members and friends.
4. The British burn a dummy on a bonfire
a) on Guy Fawkes’ Night, b) on St’ Valentine’s Day, c) on Pancake Day.
5. People receive the cards and have to guess who sent them
a) at Halloween, b) on the 14th of February, c) at Easter.
Teacher: Your homework for this lesson was to find information about holidays and make presentations. Are you ready with it? Let’s listen to your reports now. You can ask them questions. Учащиеся представляют подготовленные дома проекты и презентации.
4.Your hometask is: Ex. 5,6 p.34
Рефлексия: Did you like our lesson? What new facts did you learn? Is it necessary to organize such lessons? Why do you think so?
Thank you for your work. The lesson is over, your marks are
You may be free, see you soon. Good - bye.
Средства ТСО
Компьютер, экран, проектор.
Программное обеспечение
Презентации в Power Point, созданные учащимися, MS Word, MS Excel.
15