Внеклассное мероприятие «ИГРА-ПОЛЕ ЧУДЕС Олимпийские игры. Сочи 2014.»
Внеклассное мероприятие «ИГРА-ПОЛЕ ЧУДЕС Олимпийские игры. Сочи 2014.»
Цель: формирование коммуникативной компетенции посредством изучения иностранного языка.
Задачи мероприятия:
•Образовательная: обобщить полученные знания об Олимпийских играх, расширить лексические знания по теме «Зимние виды спорта»;
•Развивающая: расширить кругозор учащихся, развить память, внимание, языковую догадку;
•Воспитательная: прививать здоровый образ жизни, чувство патриотизма, гордости за свою страну;
•Практическая: тренировать навыки диалогической, монологической речи, расширить словарный запас, поддержать интерес к предмету.
Ход занятия
1.Организационный момент.
-Good morning , boys and girls! Glad to see you!
-Today, we’ll play the most famous game which is called «The field of Wonders». Our topic is «Olympic games 2014»
The Game.The first round
Teacher: Let's greet the first trio of the game. (Все хлопают, приветствуя участников)
Dear participants, guests! We begin our capital show "Field of Wonders". Glad to see you at our game.
(участники - первая тройка рассказывают о себе).You have to guess the word of 6 letters.
Name the letter, please.(Участник игры называет букву. Если ошибается, ход переходит ко второму участнику и так далее).Can you name the word?Yes, you are right.
It's "SLALOM" (На экране появляется вопрос и ответ с иллюстрацией)
You are the winner of the first round. Fans, your slogans, please!
Now all participants of the first round will get little prizes.
(Участникам первого раунда вручают мини-призы)
The Second round
Teacher: I declare the second round of our game. Dear guests, will you introduce yourself?
Teacher: Now listen to the task for the second round. It is winter sport in which teams of two or four make timed runs down narrow, twisting, banked, iced tracks in a gravity-powered sled. (BOBSLEIGH).
Well, it's time for you to guess the word or name the letter. Will you please?
(Участники угадывают буквы).
T: That's right. We have the letter "_" in this word (or: No, it's a pity we have no letter: in this word);
Teacher: Thank you. Do you remember the task? Name the letter please.
(Участник угадывает буквы).Can you guess the word?I'll try:-It seems to me :-I think: -Teacher: if you are not sure, name the letter.Teacher: Fans, your applause to the winner of the second round! (Публика аплодирует победителю второго раунда, который угадал слово BOBSLEIGH) (Участники третьей тройки выходят к доске)
The third round
Teacher: Thank you. Now listen to the task for the third round.
A sport, in which players slide stones across a sheet of ice towards a target area which is segmented into four concentric rings. (Curling)
(Участники угадывают буквы).Fans, your applause to the winner of the Third round!
Final
Task for the final:It usually refers specifically to the winter sport that combines cross-country skiing and rifle shooting.
The super game
Now listen to the task for the super game.
Team game for the real men.Guess the word.
You can name only 2 letters and then guess the word.
(Участник отгадывает слово)
That's right! You've guessed absolutely. (На экране рисунок и слово "HOCKEY"). You've won the game and the super prize is yours.
(Or: it's a pity, you've lost the game. But still you are the last winner.)
Congratulations. Thank you for the game.
3.Conclusion.
Thanks to all the participants, guests and the fans. All the active participants will get good marks and prizes.