Урок английского языка с применением сингапурской методики в 7 классе на тему Мой родной край
Урок английского языка по сингапурской методике в 7 классе
Тема урока: “Our native town is Menzelinsk”
Цель урока: Систематизация и обобщение лексики и грамматики в серии речевых и языковых упражнений по теме урока.
Задачи урока:
- образовательные:
- закрепить и активизировать лексику в ситуации общения;
- тренировать и практиковать грамматические навыки «Прилагательные. Степени сравнения»;
- тренировать и формировать у учащихся навыки общения в рамках речевой ситуации.
- Развивающие:
- способствовать развитию мышления, догадки учащихся;
- Способствовать развитию умения спонтанного говорения;
- Развивать творческие способности у учащихся.
- Воспитательные:
- способствовать повышению мотивации к изучению иностранного языка;
- способствовать созданию условий для коммуникации и работы в команде;
- Воспитание чувства патриотизма, любви и уважения к истории родного края.
Вид урока – комбинированный.
Тип урока – урок закрепления пройденного материала.
Частные методы и приёмы – индивидуальная, парная, групповая, коллективная.
Оборудование: менеджмэт, наглядность, мультимедийная презентация, проектор, раздаточный материал.
Ход урока:
Организационный момент. Приветствие.
Т: - Good morning, boys and girls! How are you today? Are you OK? Let’s begin our lesson!
At first greet your face partners, then your shoulder partners, our guests and me. I’m glad to see you sit down.
Речевая разминка (рефлексия настроения)
Т: - Tell me please, how do you feel today? What are your emotions? Let’s start with the table №4, the partner № 2. (Single Round Robin)
Следующие опоры помогут учащимся построить предложения:
Positive: happy, joyful, successful, energetic, active
Negative: not happy, irritated, sad, tiredP: - As for me I feel happy today because I’m active and ready to work.
Совместная постановка целей урока, определение темы.
Слайд 1. ( Звучит татарская музыка)
T: - Every person in the world has his own Motherland but, besides, he has his own Malaya Motherland. It’s a place where he has been living from his birth. Look at the screen. There are some English proverbs. Each group has its own proverb. Your task is to match the English proverb with the Russian one. Well, firstly you think a little, then you should write down your ideas. You are given a list of paper, write down there. After that, you may share with your partners in front of you, face to face. (Подумайте, напишите и обсудите с партнером напротив). Now answer the table № 4, the partner № 2. (Think – Write – Round – Robin)
There is no place like home.
East or West home is best.
Every country has the welcome home.
The wider roam the welcome home.
T: Boys and girls, tell me, please, what we are going to speak today?
P: Native town
T: Right! Today we have an unusual lesson. We will speak about our native town and try to make some descriptions of it using our grammar “Adjectives and degrees of comparison”. Let’s start!
IV. Активизация лексики и грамматики в ситуации речевого общения.
(Cлайд 2) The sights of Menzelinsk. ( Достопримечательности города Мензелинск)
I’m also sure that every one of you is proud of your native town and loves it very much.
Look at the screen. Here you see some sights of our little town. You are given a situation: A newcomer or a tourist wants to see some interesting places. Imagine that you are a guide and suggest your versions. Think it over and say: P: If I were a visitor I would like to see our Tatar Drama Theatre because it is one of the most cultural places. You can relax and enjoy the performances. I give you 1 minute. (Timed Round Robin). Let’s start with the table №4, the partner №3! Very good I think you are good guides.
T: Adventure is necessary for all us. It’s amazing, interesting, useful health. You can meet a lot of people, see a lot of sights and places, introduce with customs and traditions. I see you are good guides. Let’s make an advert for our town.
(Talking Mat)
Phase 1 - Brainstorming. (Мозговой штурм)
Мозговой штурм по теме : «Мензелинск» с использованием мыслительного приёма Talking Mat.
You see one poster on your tables. You should write down our theme in the middle of it and choose as many words as you can.
Phase 2. Connect and question. ( создание связей, формулирование вопросов)
Stand up, push back your chairs and go to another groups’ tables to work on their Talking Mats. Make connections with the existing words by linking ideas with arrows and write down questions.
А теперь пройдите к столам других групп и проанализируйте работу других команд. Установите связь между словами, соединяя их стрелками, запишите вопросы.
Phase 3. Conclude and share. (формулировка выводов, обмен ответами)
Return back to your tables, look at your Talking Mats and answer the questions.
Вернитесь к своим столам , посмотрите на свои Talking Mats, ответьте на вопросы и проанализируйте связи. Презентация 1 ТОКИН МЭТ.
(Цель этого мыслительного приёма – генерировать новые идеи, создавать взаимосвязи и формулировать вопросы, анализировать ответы и делать выводы)
Итоги урока ( рефлексия учебной деятельности по ответам учащихся).
Now, let’s make a conclusion. Did you like the lesson? What were you emotions?
I give you smile cards. You have a sentence on the other side, you should complete it. What did you like at the lesson? Учащиеся прикрепляют смайлики на доску, комментируя свои ответы.
Ps: - I feel satisfied and happy because I was not bored at the lesson, it was interesting to communicate and play. We learned a lot.
T: Thank you for the lesson! Say goodbye to each other and our guests.