Конспект урока Leisure time (9класс)
Leisure time
Цели урока:
Способствовать развитию умения говорить (монологическая речь), формировать лексические навыки говорения (восприятие и понимание речи на слух), способствовать развитию умения планировать свое высказывание, способствовать развивию способности к логическому изложению содержания высказывания; способствовать формированию готовности к общению на разных уровнях.
Задачи:
развивать монологическую речь;
формировать навыки восприятия и понимания речи на слух;
подготовить презентацию проекта по теме.
Литература: учебник Л. М. Лапицкая, Н. В. Демченко «Английский язык», Мн. 2010;
Оборудование: мультимедийная установка, видео для восприятия речи на слух «Leisure in Britain», карточки, запись стихотворения на доске.
Ход урока
Этап урока Задачи каждого этапа Содержание этапа Время работы Режим работы Примечания
I. Орг. момент Введение в атмосферу иноязычного общения Приветствие.
Беседа с классом.
Good afternoon! I’m glad to see you, sit down, please. 1 T-Cl Slide 1
II. Целеполагание Обозначить цели урока During this week you have been preparing the project. So today you are to present the results.
What is the aim of our lesson today?
The aim of the lesson is to present the results of the project. 1 T-Cl Slide 2
III. Основная часть урока Активизировать лексику по теме
Совершенствование навыков говорения
Физкультминутка
Формирование лексических навыков восприятия и понимания речи на слух Answer the questions, please. – What do you like doing in your free time? – Do you stay at home or do you go out? – Do you prefer to spend your free time with your family or with your friends? – Where do you prefer to hang out with your friends?
We have been doing the project during this week. Ksusha, tell please about the project.
Good, thank you. Now Nikita presents his results.
Thank you, good job. Who next? – Ok, Maksim, you are welcome.
Maksim D, what problem have you been studying? Ok, good. You’re welcome.
Julia, what problem have you been studying? Ok, good. You’re welcome.
I give you these cards, let’s play “A guessing game”. You should show what is written there and all pupils should guess. Let’s start. ( skating, basketball, hockey, knitting, watching TV, modelling cars, sewing, swimming)
Now turn the cards, which are on your desks. And you are to divide into 2 groups according to outdoor activities and indoor activities. Now you are to watch the video and then answer the questions. The 1t group should answer the question: What activities are popular with British people? The 2d group should answer the following question: What activities aren’t mentioned in our project?
So your answers, please.
Read, please, this poem. I wish you to be active.
1-2
2-3
2-3
2-3
2-3
2-3
1-2
15
1-2 T-P1,P2,P3
P1,2,3
P1,2,3
P1,2,3
P1,2,3
P1,2,3
Pl
T-PL
P1,P2,P3
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Cards
Cards
Video
IV. Д.з. Your hometask*write the letter to your American friend about popular activities
1 T-Pl V. рефлексия What new skills have you get during this project?
Where can you use this knowledge?
1-2 T-Pl