MEET THE WINNERS OF THE INTERNATIONAL TEENAGES’ COMPETITION
Конспект урока английского языка в 7 классе по теме:
MEET THE WINNERS OF THE INTERNATIONAL
TEENAGES’ COMPETITION
Автор: Маркова Надежда Владимировна, учитель английского языка МАОУ « СОШ № 76» г. Пермь
Описание материала: предлагаю Вам конспект урока английского языка в условиях реализации ФГОС в 7 классе. Материал будет полезен учителям, работающим по УМК “Enjoy English” М.З.Биболетовой.
UNIT 2
Section 4
WHAT DO ENGLISH PEOPLE THINK ABOUT THEIR COUNTRIES
Lesson 6
Цель урока:
активизация лексических единиц во всех видах речевой
деятельности ;
2) совершенствование навыков изучающего чтения, аудирования, говорения и письма
Задачи урока:
Учебно-познавательные: расширение кругозора, расширение знаний об англоговорящих странах, приобщение к культуре и традициям стран изучаемого языка.
Учебно-практические:
развитие навыков и умений во всех видах речевой деятельности
совершенствование навыков выборочного чтения
развитие умения находить ключевую информацию при прослушивании текста
тренировка в употреблении лексических единиц по теме
совершенствование разговорной речи – составление связных высказываний по прочитанным текстам, обмен информацией
Планируемые результаты:
Предметные умения:
Базовый уровень: усвоение активной лексики по теме, построение высказываний по теме, извлечение основной информации из текста при чтении и аудировании.
Повышенный уровень: ведение диалога по теме, соблюдение речевого этикета, построение связного высказывания по теме.
Универсальные учебные действия:
Личностные – формирование коммуникативной компетенции;
Регулятивные - умение оценивать правильность учебной задачи;
умение работать индивидуально и в группе;
Познавательные – поисковое чтение
Коммуникативные – умение организовывать учебное сотрудничество со сверстниками и учителем.
Метапредметные результаты:
Работа с текстом: поиск информации и понимание прочитанного – находить в тексте информацию, уметь использовать языковую догадку, уметь пользоваться словарем и справочными материалами;
Работа с текстом: преобразование и интерпретация информации – построение высказывания с опорой на текст;
Работа с текстом: оценка информации – участие в учебном диалоге, опираясь на полученную информацию.
Формы работы: индивидуальная и групповая
Оснащение урока:
карточки с названиями стран
аудиодиск с записью текста
политическая карта мира
Ход урока
Деятельность учителя
Деятельность учеников
Оргмомент
Hello, children! Glad to see you again!
How are you?
I am fine, thanks.
Sit down, please. Get ready for the lesson.
Фонетическая зарядка.
Проговаривание скороговорки. ( скороговорка написана на доске)
Let’s work at the difficult sounds. Repeat after me, please
Look at the blackboard, please. I want you to read the transcription.
На доске в два столбика написаны слова – транскрипция и слово
Мотивационный этап
Вопросы к классу
What do those words mean?
Do you know their capitals?
Саn you show them on the map?
Let’s find the capitals of Barbados and T
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Знакомство с новой лексикой по теме
Active
Foreign language
Official language
First (second) language
Nationality
Population
To be situated
Cultural
Emblem
Passive
Maple
Kiwi English
Powerful
Advanced
A bit
Original Australians
Отработка лексики продолжается при выполнении упр.30 учебника
Guess the meaning of the following words combinations:
one of the most powerful countries in the world
one of the most advanced countries in the world
the third largest populatio
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·French is the second important language in Canada
Translate from Russian into English
Канада – вторая по величине страна мира
Кленовый лист – официальная эмблема Канады
Новая Зеландия состоит из двух больших островов
Соединенное королевство – островное государство
Физкультминутка
Let’s have a little rest. Who will be the PE teacher today?
6. Организация групповой работы (работа с текстом)
Now, you will work in groups. I want you to choose the country and find the text about this country in ex. 31. I’ll give you some time. After reading the text you will tell us what new facts you have learned from it
На доске – опора для построения высказывания по тексту
USE:
It is interesting that
I have learned some new facts
First
Second
I didn’t know that
7. Аудирование. Учащимся предлагается заполнить таблицу и проверить правильность заполнения прослушиванием текста
Now we are going to listen to the information about the English-speaking countries. Look at your cards, please. What mis
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Контрольный этап.
Today we have learned a lot about English-speaking countries. Correct my statements, please
The biggest English-speaking country is Australia.
The capital of New Zealand is Canberra
People speak German and English in Canada
Maori people live in Australia
There is no difference between English in New Zealand and English in the UK
Excellent! Now let’s do ex.34. Match the countries and word combinations corresponding to them
9. Рефлексия
The aim of our lesson was to learn more information about English speaking countries. Have we re ached the aim? What new facts have you learned today?
Оценивание ответов учащихся
10. Homework
Ex.12 – make a list of international words from ex.31
Ex. 13 – complete sentences with the names of the countries
Hello, my teacher! Glad to see you too!
Fine, thanks. And you?
The thirty three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday.
(ученики проговаривают скороговорку хором и индивидуально)
Ученики по одному читают написанные в транскрипции названия стран и находят соответствие
Greаt Britain
The United States of America
Australia
New Zealand
Canada
India
Trinidad
Barbados
Ожидаемые ответы
These are the names of the countries.
The capital of Great Britain is London.
The capital of Australia is Canberra.
The capital of New Zealand is Wellington.
The capital of the USA is Washington.
Ottawa is the capital of Canada.
Delhi is the capital of India.
I don’t know the capital of Barbados.
Ученики по желанию подходят к карте и показывают страны.
Ученики находят столицы – Bridgetown and Port-of-Spain
Возможные ответы
I think, English
Yes, in Canada people speak French.
And in New Zealand native people speak Maori.
In Britain people speak Scottish in Scotland and Welsh in Wales.
Spanish is very popular in the USA.
Halloween is a popular holiday in the USA.
Thanksgiving Day is an American holiday.
Valentine’s Day came to us from Great Britain.
In July Americans celebrate Independence Day.
I think, about English-speaking countries.
Ученики повторяют лексику за учителем, прочитывают слова
Одна из самых могущественных стран в мире
Одна из самых развитых стран мира
Третья страна по количеству населения
Финансовый и культурный центр
Второй по важности язык
Вторая самая большая страна мира
Официальная эмблема
Страна состоит из двух островов
Официальный язык
Седьмой по величине город мира
США – одна из самых могущественных стран мира
Нью Йорк – финансовый и культурный центр США
США является третьей страной по количеству населения
США – одна из наиболее развитых стран мира
Французский – второй важный язык в Канаде
Canada is the second largest country in the world
The maple leaf is the official emblem of Canada
New Zealand consists of two big islands
The UK is an island state
Один из желающих учеников проводит физкультминутку
Stand up!
Hands up!
Bend to the left!
Bend to the right!
Bend around!
Sit down!
Ребята делятся на группы по 3 человека, получают карточки с названием страны и приступают к чтению текста ( в группах – сильный + средний + слабый ученик)
При построении своих высказываний учащиеся пользуются опорой.
Примерные ответы:
We have read the text about Australia. The country occupies the whole continent. It’s interesting that Australia has population only 18 million people. I didn’t know that Australia is called “Oz” or “the Lucky country”.
Ученики получают листки с таблицей. Опираясь на текст, вписывают недостающую информацию в таблицу. Работают в группах
We should write full and short names of the countries and languages spoken there
Full
name
Short
name
Capital
Language
Canada
Ottawa
Canberra
Washington
The UK
London
English
Wellington
No. the biggest English-speaking country is the Canada.
No, the capital of New Zealand is Wellington
No, people speak English and French in Canada
No, Maori people live in New Zealand
No, English in New Zealand differs from English in the UK
Выполняют задание:
Great Britain – an island country
Australia – a “lucky country”
New Zealand – an upside down country
The USA – a real melting pot
Canada – the second largest country in the world
Возможные ответы:
New Zealand is called “the biggest farm of the world”.
Pupils in Australia go to school in February.
The emblem of Canada is the maple leaf.
15