Тренировка навыков говорения о животном.


Lesson plan
(writing, reading, listening, speaking )
Date:
Level: elementary
Form: 3
Learners: 10
Topic: Тренировка навыков говорения о животном. Тренировка диалогической речи.
Materials: Student’s book “Enjoy English 3”, MP3, power point presentation, cards.
Aim: by the end of the lesson L’s will be able to identify the new vocabulary items and make up the dialogues and act them out.
Развивающая цель: продолжить работу над развитием внимания, мышления, воображения.
Воспитательная цель: продолжить работу по формированию социо-культурной компетенции, воспитывать навыки работы в парах, и уважение друг к другу.
Stages, objectives Activities, instructions Patterns of interaction Timing
Engage
To involve L’s into the lesson Good morning children, I’m glad to see you! sit down please. (L’s: good morning teacher).
Now look at the blackboard:
Put the letters into correct order and you will find out the topic of our today’s lesson.
nailmsa(animals)
Is it clear what to do? Masha tell the instruction in Russian?
(L’s - animals)
You are quite right. The topic of our today’s lesson animals.
Цель. К концу урока вы научитесь составлять диалог по теме животные, узнаете новые слова. Whole class 4
Study
To identify the vocabulary
Итак ребята, для того чтобы нам успешно выполнять все задания на уроке необходимо знать слова по данной теме, следующее задание поможет нам.
Now I will give you the cards and your task is to match the words with their translations.
match the words with their translations
1 teeth A плечи
2 tail B рот
3 eyes C ноги
4 face D уши
5 nose E шея
6 ears F нос
7 neck G хвост
8 legs H лицо
9 shoulders I глаза
10 mouth J зубы
Good of you!
Keys: 1-j, 2-g,3-I,4-h,5-f,6-d,7-e,8-c,9-a,10-b Solo work 6
Study
To identify the vocabulary
Хорошо. Мы узнали слова, но нам необходимо послушать, как правильно произносить эту лексику.
Let’s listen to recorder, repeat the words after the speaker: teeth, tail, eyes, face, nose, ears, neck, legs, shoulders, mouth
Well done! Dasha tell the words. Whole class,
Solo work 6
Study
To identify the vocabulary
А следующее задание поможет вам запомнить слова. Now, look at the presentation, here you can see the pictures, your task is to name the pictures.
(presentation Power point)
Definitely! Solo work 6
Physical minute Я думаю что вы уже устали, поэтому мы с вами сейчас сделаем нашу физ.минутку.
Repeat after me:
Hands up, hands down
Hands on hips, sit down
Bend left, bend right
Turn left, turn right Whole class 3
Study
To act out the dialogues Ребята мы с вами узнали новые слова, которые сейчас нам помогут разыграть диалог.
Open your books on page 32 ex 1. Work in pairs act out the dialogue.
Misha can you explain what you are going to do?
Olya and Dima act out the dialogue….
Excellent work! Pair work 6
Study
To identify the new structures А теперь ребята мы с вами узнаем фразы, которые помогут нам составить диалог.
Look at the presentation rewrite the phrases into your exercise books.
Repeat these phrases after me. Solo work
Whole class 6
Activate
To make up the dialogues and act them out А сейчас мы свами зная новые слова и фразы выполним следующее задание.
Imagine that you are in zoo with your friend. Suggest your friend to name the parts of body of animals. Work in pairs and make up the dialogues.
Masha and Dasha act out your dialogue…
Well done!!!!! Pair work 6
А теперь давайте подведем итоги. Какие слова мы с вами выучили? Какие фразы? Понравился ли вам урок?
Home task: Learn the words by heart 2