Маршрутный лист: «Привет, Я Клэр!», «Как ты проводишь своё свободное время?», «Как ты провёл свои летние каникулы?»


Rout paper for students
1. Чтение и перевод текста по строчкам.
Where were you during your summer holidays, Katy?
We went on a trip to France.
Did you enjoy the trip?
Yes, I did. Very much. We spent all days over the river. I am happy because I learnt to swim. My brother often went horse-riding. It is his hobby. Dad was happy. Too because he could fish every day.
How long did you stay there?
Two weeks.
What was the weather like?
Very nice.
I see you really had a great time.
Я читал и переводил текст – 2 б
Ответил на дополнительный вопрос +2 балла.
Итого:
2.Вставь пропущенное слово в правильном времени или форме:
To be, have got/has got, Present, past Simple. The weather …. nice today.
We … got a clever dog.
My father (go)…. to the cinema yesterday.
These bags …. heavy.
She ….. five tulips.
Our house … very nice.
… She do her home work every day?
Nick and Ann ______ a bike.
Вставил пропущенные слова:
8 предложений – 8 б.
7 предложений – 7 б.
И т.д.
1 предложение – 1 б.
Итого:
3. Составить диалог.
Выбрать двух человек и разыграть сценку.
His/her name;
His/her age;
What city he/she is from;
His/her favourite subjects at school;
His/her spare time activities. Если команда за отведённое время 2 минуты, написали все вопросы, то получают 5 баллов. + 2 балла за сценку с интонацией.
Итого:
4. Играем в игру крокодил. Запутай команду за отведённое время отгадай слова и покажи. Карточки находятся у учителя. Подойти и вытащить количество карточек соответствующих числу игроков. Каждый участник показывает слово. По 30 сек. На слово. За каждое отгаданное слово – 1 б.
Итого:
Я закончил урок со следующей оценкой «5» - от 24б.
«4» - от19 б.
«3» - от14 б.
Рефлексия
1 I can read and talk 2 I can write 3 I understand the theme