Конспект урока Mark Twain
6 класс «Г» дата: 21.10.15
Тема: “A famous American writer Mark Twain”
Цель – развитие умений и навыков чтения
Обучающие задачи: создание положительной мотивации к изучению английского языка - повышение общей культуры учащихся, расширение их кругозора
Развивающие задачи: развитие мыслительных и речевых способностей учащихся
Воспитательные задачи: развитие умений работать в группе, развитие умения слушать и слышать друг друга
Практические задачи: развитие лексико-грамматических навыков
Оборудование: доска, учебник, раздаточный материал.
Время Речь учителя Речь учеников
2 мин
2 мин
3 мин
13 мин
3 мин
9 мин
10 мин
3 мин Организационный момент: Hello, children! I`m very glad to see you!
Речевая разминка: Let`s answer my questions: Do you know any famous people? What writers do you know? What actors do you know? Would you like to be famous?
Фонетическая разминка. Before we start our lesson let`s awake our tongues. Look at the blackboard, we have some words here famous, writer, lecturer, laugh, do my best, joke, club, member, smile, deaf, Mark Twain, make him laugh. Let`s read these words and translate them.
Основная часть. So open your books at page 22. Today we are going to talk about a famous American writer Mark Twain. Do you know this writer? What his books do you know? You are right. Now you will read this text silently. In it there are all the words from our blackboard. You have 5 minutes.
Ok! Now let`s do this task: at our blackboard we have mixed words and you should make up sentences using them.
Well done!
Физкультминутка.
Stand up! You are tired, let`s move.
We are running,
We are jumping,
Trying sky to get.
We are skipping,
Trying sky to get.
We are flying like a real jet.
We are hopping,
We are climbing
Like a funny cat.
Mew.
Now we are working in group. You will make up your own sentences using these words: writer, famous, was, make, joke, laugh, smile, do one`s best. The group that makes more sentences will be a winner.
Ok, let`s check your sentences. And the winner is …
Thank you!
Now let`s do the last task. It will be a little test. You have 10 minutes for doing it. (см. тренировочные упражнения день третий)
Заключение: Well, today we have read an information about Mark Twain. You worked hard. Your homework will be exercise 15 at page 27. Thank you for lesson! Good bye! Hello, teacher we are very glad to see you too.
Yes, I do. I know …
Yes, I would.
Читают слова с доски.
Yes.
About Tom Sawyer.
Читают про себя текст.
Читают по одному предложению.
бег на месте
прыгают на месте
поднимаются на носочки
перескакивают с ноги на ногу
поднимаются на носочки
руки в стороны - самолёт
прыгают на одной ноге
как будто карабкаются
рисуют в воздухе усы как у кота.
садятся на место
Делятся на группы, составляют предложения.
Читают по одному предложению.
Выполняют задание на раздаточном материале
Thank you! Good bye!
Раздаточный материал к уроку №4
Перемешанные слова для составления предложений:
Writer, Mark Twain, was, famous, a.
Member, came, a, club, to, him.
Was, he, well-known, lecturer, as, a.
Hasn`t, for, he, ten, laughed, years.
Will, best, my, do, I.
Mark Twain, laugh, him, couldn`t, make.
Old, didn`t, man, smile, the.
Jokes, didn`t, he, hear, deaf, he, because, was.