Разработка урока по английскому языку на тему A day in my life- день из моей жизни 
ГАПОУ «Волгоградский медико-экологический техникум»
	Волжский филиал
Методическая разработка урока
по дисциплине «Английский язык»
по теме: "A day in my life- День из моей жизни"
подготовила
преподаватель 1 категории, 
английского и немецкого языков
Брызгалина Е. С.
Волжский 2015 г.
Конспект урока
Дисциплина: Английский язык
Тема урока: "A day in my life- День из моей жизни"
Тип урока: практическое занятие.
Цели:
обучающие: расширить лексический запас по теме,  сформировать и закрепить навыки устной речи, совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по данной теме; 
развивающие: способствовать развитию умения высказывать свою точку зрения, развивать познавательный интерес и творческие способности, развивать коммуникативные компетенции, развивать навыки восприятия зрительной и слуховой информации.   
воспитательные: воспитывать уважительное отношение к иноязычной культуре, доброжелательное  отношение студентов друг к другу, способность к сотрудничеству и умению общаться,
Методы обучения:
- словесные
- наглядные
- репродуктивные
- частично-поисковые
Оборудование:
- раздаточный материал: лексический материал,  карточки с заданиями для групповой  и индивидуальной работы.	
Ход занятия:
1. Организационный момент:
Good morning! Stand up. Sit down please. I am glad to see you.
Today we will talk about our usual day. At the lesson we will learn some new information about our everyday activities. We will wread the tyext and do some exercises to it. We will check up your knowledge on this material. 
2.Изучение нового материала. Работа с текстом.
A day in my life
              My name is Anna, I'm 17 years old and studying law. Let me tell you what a typical day looks like in my life. 
               I get up at seven
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·oes my day. It is quite tiring, and to 11:30 I'm going to bed.
Let’s read vocabulary notes to the text.
Чтение слов к тексту вместе с переводом.
Vocabulary notes
to tell	рассказать
Study	обучение
alarm clock	будильник
Sometimes	иногда
cheerful	бодрый
in order                                                    в порядке
usually                                                         обычно
law lectures                                                 юридические лекции
to prepare                                                    подготовить
reading room 	читальный зал
Now we must read the text one by one by abstract.
Чтение текста по абзацу по цепочке.
3. Закрепление пройденного материала 
Task1: answer the questions to the text
1) How old is Anna?
2) What
· does she study at the University?
3) When does Anna get up?
4) How does she start her morning?
5) What does Anna usually have for breakfast?
6) Is her University far or near her house?
7) How many lectures a day does she have?
8) What does she do in the evening?
Key: 
1 Anna is seventeen years old.
2 Anna studies law.
3 She gets up at seven o'clock.
4 Every morning she starts with morning gymnastics..	
5 She  usually drinks a  cup of coffee and eat a sandwich with cheese or sausage..
      6 The university is far away.
7 Every day she has four lectures.
8 In the evening she  sits in the chair, turns the lamp on and reads a book or watches TV. 
Task 2: find in the text English equivalents to the following words
обычный,  будильник,  немедленно,  сушить волосы, заправлять постель, утомительно, свободное время, возвращаться домой,  немного отдыха .
Key: 
typical,  alarm clock,  immediately,  blow hair,  make a bed, tiring,  free time,  to be back at home,  little rest .  
Task 3: match the word from the left column to the word from the right column to make up the word combinations.
morning            lectures
foreign              day
sport                 language
reading             gymnastics
law                   library
typical              room
university          ground 
Key:
morning            gymnastics
foreign              language
sport                 ground
reading             room
law                   lectures
typical              day
university                 library. 
Task 4: translate the words from Russian into English.
  look like, in the mirror,  turn the lamp,  law lectures,  reading room,  canteen,  fluently,  breakfast,  earlier,  have to prepare.
Key: 
выглядеть,  перед зеркалом,  включить лампу,  лекции по праву, читальный зал, столовая,  бегло,  завтрак, раньше,  приходится готовиться.
4. Подведение итогов занятия и объявление домашнего задания.
At the lesson we were talking about the working day. 
Now look at the table. Your homework is to write a report about your working day.	
Объявление домашнего задания. Домашнее задание: написать доклад о своём рабочем дне.
Our lesson is over. Thank you for your work. I enjoyed it! See you soon. Good bye!	
Заголовок 1Заголовок 215