Внеклассное мероприятие по английскому языку Polyglot
Внеклассное мероприятие по английскому языку
Цель: повышение интереса к изучению английского языка.
Задачи:
продолжить формирование фонетических и лексических навыков, языковой догадки;
развивать умение аудирования и чтения;
прививать интерес к культуре Англии;
воспитывать чувство взаимопомощи и внимания друг к другу.
Организационный момент.
T: Good morning boys and girls. Today we are going to have a little fun. You will see that learning English is very interesting and fun. But first we shall speak about your mood! I have the pictures of 4 faces. They are “OK”, “Good”, “Bad”, “So-so”. If your mood is fine, draw “Good”, if your mood is good, draw “OK”, if your mood is bad, draw “Bad”, if your mood is so-so, draw “So-so”.
T: We’ll have a competition so let’s form two teams.
Задание 1:
Now let’s find names for your teams.
(Командам раздаются карточки с буквами, из которых учащиеся могут составить слова: joy, fun)
Задание 2:
Task 2: find rhyme words.
Найти рифму к словам из первого столбика в словах из второго столбика:
Team 1: Team 2
dollcowfrogplaybeeboyclockninemousebagmoonwetagballseedogtoytreedaysockfaceroseteataxnosepacewaxseaЗадание 3:
Alphabet:
Каждая команда должна назвать слова на каждую букву алфавита:
A (alphabet) N
B ( ) O
C P
D Q
E R
F S
G T
H U
I V
J W
K X
L Y
M Z
Задание 4:
decode rebusesРешить ребус:
Team 1: Team 2:
Задание 5:
Task 5: All you know that a limerick is a nonsense poem of five lines. Now you must make a limerick.
Составить из разрезанного по строчкам лимерика осмысленное стихотворение.
Team 1
They returned from the rideWho smiled as she rode on the tiger.There was a young lady of Niger,And the smile on the face of the tiger.With the lady inside-
Правильный ответ:
There was a young lady of Niger,Who smiled as she rode on the tiger.They returned from the rideWith the lady inside -And the smile on the face of the tiger.
Team 2:
He awoke in the nightWho dreamt he was eating his shoe.There was an old man of Peru,And found it was perfectly true! In a terrible fright,
Правильный ответ:
There was an old man of Peru,Who dreamt he was eating his shoe.He awoke in the nightIn a terrible fright,And found it was perfectly true!
Задание 6:
. Do you know English? Знаете ли вы, что значат эти английские слова по-русски:
Box -
Milk-
Lemonade-
Chocolate-
Banana-
Machine- Orange-
Crocodile-
Kangaroo-
Sausage-
Pizza-
Giraffe- Zoo-
Popcorn-
telephone-
taxi-
photo-
computer-
Задание 7
: Listen to the translation of funny English nursery rhymes and find their English variants.
Учитель читает переводы рифмовок и просит учащихся после прослушивания найти соответствующие стихи на английском языке.
Шалтай-Болтай.
Шалтай-БолтайСидел на стене.Шалтай-БолтайСвалился во сне.И вся королевская конницаИ вся королевская ратьНе могут Шалтая,Не могут Болтая,Шалтая-Болтая собрать
Доктор Фостер.
Доктор ФостерПоехал в Глостер.Целый день его дождь поливал.Он в лужу свалился,Намок, простудился,И больше он там не бывал.
Не может быть.
Клянусь, божусь:Вчера я виделСвинью без парика.
Три умника.
Три мудреца в одном тазуПоплыли по морю в грозу.Будь прочнее старый таз-Длиннее был бы мой рассказ.
Humpy-Dumpty.
Humpy-DumptySat on the wall.Humpy-DumptyMade a great fall;All the King’s horsesAnd all the King’s men Couldn’t put HumptyTogether again.
Doctor Foster.
Doctor FosterWent to GloucesterIn a shower of rain;He stepped in a puddle,Right up to his middle,And never went There again.
On Oath.
As I went to Bonner,I met a pigWithout a wig,Upon my wordAnd honour.
Three wise men of Gotham.
Three wise men of GothamWent to sea in a bowl;If the bowl had been stronger,My story would had been longer.
Задание 8:
“Sentences”
Команды получают карточки со словами. Необходимо составить и записать правильные предложения.
Usually, watch, I, TV, on Sunday.
Always, she, piano, plays, at home, the.
Often, cleans, he, teeth, in the morning, his.
He, read, doesn’t, to my sister, fairy-tales.
It’s time, to, bed, to, go.
He, sweets, cakes, jam, likes.
За каждое верное предложение – 1 балл.
Задание 9:
Кроссворд
e sgsa a sca trmia pigssrhors e d e scduu a a dglionosftige r c d
o e frogpyksyh e n o o hr u r
w fishga yizdogqmonk e y
c f e e u y t h m n
c c r ocodile
-You must find 15 animals.
За одного животного – 1 балл.
T: Thank you for your work. Now it’s time to finish our competition. It is interesting to know who is the winner today. Let’s clap our hands.
T: Let’s draw your mood now. Compare your first picture and the second one. I am happy that your mood becomes better.