We are participants of the international competition from different countries
We are participants of the international competition from different countries
Конспект урока английского языка для 7 класса
Автор: Печенкина Людмила Борисовна, учитель английского языка
Задачи урока:
Образовательная:
1) научить учащихся употреблять в речи слова по теме «Countries»;
2) совершенствовать произносительные умения;
3) учить учащихся на слух воспринимать информацию, передаваемую с помощью несложных текстов.
Развивающая: развивать память, активность личности, воображение, логическое мышление.
Воспитательная: воспитание толерантного отношения к представителям других народов, интереса к изучению английского языка
Ход урока:
1. Приветствие.
Teacher: Good morning, children! I’m glad to see you. How are you today?
2. Фонетическая зарядка
Please look at the blackboard. You can see a short poem here. Your task is to complete the sentences choosing the word from the list of the countries.
(На доске – список стран: 1. Portugal, 2. Japan, 3. Spain, 4. Russia, 5. China, 6. Germany, 7. Hungary, 8. Greece, 9.Egypt, 10. Italy, 11. Australia, 12. Finland, 13. France, 14. India. Учащиеся заканчивают предложения, подбираярифму - название страны)
Feed the kitten and go to _________. (Britain)
Take your chance and go to ______. (France)
Catch a train and go to _______
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
3. Введение в тему урока.
Учащимся демонстрируется картинка с изображением земного шара и людей разных национальностей
Teacher: What are we going to speak about at our today’s lesson? What do you think?
Children: We’ll speak about countries, people of different nationalities who live on our planet.
4. Совершенствование умений диалогической речи. Знакомство с участниками финала международного конкурса подростков. У каждого ученика на столе табличка с изображением флага страны, названием страны и именем. Каждый из участников рассказывается о себе сам, дети знакомятся друг с другом в парах или тройках.
Teacher: And now let’s imagine that you are the winners of the International teenagers’ competition. What is its name? («We live on the same planet»). All of y
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Физкультминутка
5. Совершенствование умений аудирования.
Teacher: Teenagers from different countries take part in our conference. Listen to the participants and guess what countries they are from.
Учащиеся выполняют упр. 9 на стр.36 учебника, прослушивая участников конференции, определяют, из каких стран они приехали, аргументируют свои ответы.
6. Контроль употребления артикля с географическими названиями . Тест (ответы учащиеся заносят в таблицу, затем осуществляют взаимопроверку).
Name and surname ____________________________________
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-
-
the
-
-
-
the
-
the
-
Критерии оценивания – на доске
mistakes
mark
0
5
1-2
4
3-5
3
6 and more
Sorry, learn the rule!
Put in the if needed.
Travelling around the world is fantastic. Sometimes I imagine myself climbing mountains in (1)_____ Asia or in (2)_____America. I often dream of fishing in rivers of (3)____ Russian Federation, watching penguins in (4)_______Antarctica, or breaking through the jungles in (5)____South America. I also think of visiting (6) ________China, (7)______United States ofAmerica, (8)______Spain and (9) _____Netherlands some time in future.
But you know what? (10)_____Mishelyovka will always be the best place in the world. Because all my family and my best friends live there!
7. Совершенствование лексических умений.
Teacher: Say, please, in which countries you know people speak English. Show these countries on the map.
8. Запись домашнего задания:
Teacher: At home I want you to do exercise 20 on page 38 from your textbook.
9. Подведение итогов урока.
Teacher: You were very active, smart and hard-working today. Thank you for the work. Your marks are . (Каждый ученик получает оценку за тест, кроме того, поощряются ученики, которые быстрее всех ответили на вопросы по тексту).I wish you good luck! Good bye!
And now I want to ask you to say your opinion about our lesson. Did you like it? What did you like? What was the most interesting task for you?
Заголовок 2Заголовок 315