Открытый урок 7 класс на тему : Формирование грамматических навыков (простое прошедшее и длительное прошедшее времена)
Тема урока – Формирование и закрепление грамматических навыков (простое прошедшее и длительное прошедшее времена)
Учитель: Логинова О.С.
Класс – 7 а
Дата проведения: 01.12.2014г.
Цель урока: сравнить 2 грамматических времени с тем, чтобы в дальнейшем правильно их использовать
Задачи урока:
1. Образовательные:
-формировать навыки самостоятельной работы с грамматическими явлениями английского языка.
-формировать грамматические навыки употребления грамматических времен.
2. Развивающие:
-развить навыки и умения классифицировать систематизировать, сравнивать изученный учебный материал.
-развить память, внимание, логическое мышление и языковую догадку.
3. Воспитывающие:
-повышать уровень мотивации изучения английского языка
-формировать умение работать индивидуально, в группе, паре.
Оснащение: Учебник «Новый курс английского языка для российских школ» О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, рабочая тетрадь к учебнику.
Оборудование: магнитофон.
Ход урока
Этап / подэтап учебного занятия Деятельность учителя Деятельность ученика Используемые электронные образовательные ресурсы
Организационный этап. T: Hello, everybody!
T: Glad to see you!
T: Sit down, please.
T: Who is on duty today?
T: What date is it today?
T: What was your home task?
T: Pupils, has first of all lets check home work. P: Hello!
P: Glad to see you too!
P: I am on duty today.
P: Today is the first of December
P: The task was … Целеполагание. Мотивация учебной деятельности учащихся. T: Now pupils listen to the poem, please.
– What were you doing at one? – I was lying in the sun. – What was he doing at three? – He was watching TV.
T: How do you think what grammatical tense is used?
T: It’s Past Progressive. To know about this grammatical time let’s look through the rule in your text books on the p 115. P: It’s difficult to answer to your question, teacher?
Аудиозапись
Актуализация знаний. T: Pupils, Past Progressive often used for describe a progressive action which was holding in the past.
T: How to form this tense? P: We use the verb to be in the Past Simple (was/were) and the main verb with –ing on the end. Таблица грамматических времен
Обобщение и систематизация знаний.Подготовка учащихся к обобщенной деятельности.Воспроизведение на новом уровне (переформулированные вопросы) T: Now children look on the table on the blackboard, there are a lot of examples let’s read them.
T: Well, let’s training now to form negative and interrogative forms. Let’s do also ex. 7 p. 116 P1: They were playing from 5 till 8 o’clock.
P2: While I was working in the garden, I hurt my leg.
P3: While I was doing my homework the rain started.
P4: I was reading a book.
Was I reading a book?
I wasn’t reading a book. Таблица грамматических времен
Аудиозапись
Применение знаний и умений в новой ситуации. T: I think, now you are ready to classify the structures in the Past Simple Tense and the Past Continuous Tense(дифференциация времен).
T: Let’s do the task ex. 6 p.116 to consolidate new knowledge of what how can we form questions and negations in past progressive. The pupils do the task working on a chain.
The pupils remember how to form negation and questions in past progressive Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция. T: Doing ex.8 p.117 you mast compose the sentences in which you mast to say what the children were doing and what they were not doing at 11 o’clock a.m. yesterday Pupils are working in pairs developing skills of dialog speech. Рефлексия (подведение итогов занятия). T: I am sure you understand the difference between the Past Simple and the Past Continuous tenses now. Let’s see. You have 5 minutes to do the task of ex.9 p. 117 Pupils do the task. Информация о домашнем задании. T: Now children the lesson is over write down your homework in your diaries. Ex.10 and 11 p. 118.
T: Well, look through your hometask if anybody has got any questions? Pupils write homework