План — конспект урока в 7 классе по теме: English – Speaking Countries
МБОУ «Больше – Машляковская СОШ»
План-конспект урока
по английскому языку в 7 классе
по теме: «English – Speaking Countries».
Составил: учитель английского языка
Шакирова А. Г.
2015
План-конспект урока
по английскому языку в 7 классе
по теме: «English – Speaking Countries».
Цели: 1) развитие произносительных и ритмико-интонационных навыков;
2) автоматизация ранее введенного лексического материала;
3) развитие навыков чтения;
4) развитие монологической речи;
Задачи: практические: - совершенствование фонетических навыков;
- отработка лексического материала;
- совершенствование навыков чтения;
- развитие монологических навыков и умений;
развивающие: - развитие памяти;
- развитие внимания;
- развитие логики мышления;
- развитие готовности к коммуникации;
образовательные: - расширение кругозора;
- повышение общей культуры.
воспитательные: - воспитание культуры общения;
- поддержать интерес к учению и познавательной
деятельности.
Оснащение: ноутбук, презентация по теме .
Этапы урока Реплики учителя Реплики учащихся Примечания
1.Орг.
Момент. Good-day, boys and girls! I am glad to see you!
Take your seats!
Who is on duty today? What happened with …. Good day, good day, good day to you.
Good day, good day, I’m glad to see you!
I am on duty today. На доске – 1ый слайд
2.Речевая
зарядка. Answer my questions, please:
What date is it today?
What day is it today?
How are you?
Are you ready for our lesson?
Tell me, please, what kind of country is it? Let’s remember its pronunciation? Учащиеся отвечают на вопросы учителя.
Читают слова. Опросить всех учащихся.
Слайд № 2
3. Фонет.
зарядка. Now answer for my another question.
What language is spoken in this country?
Very good
Well done.
What do you think, what is common in these countries? Of course it is language They are English – speaking countries. And our today’s theme is English – speaking countries. Учащиеся отвечают по примеру. Слайд №3
Слайд №4
4. Автом-я ранее изученной лексики. 1. Now let’s remember what was your homework? You had to read all texts about English – speaking countries and fill the table. Is it so? At first we will read some info, then you had to guess what is country it.
Thank you! Thank you for your story. Ex.31, p.40-41. Учащиеся читают тексты из презентации и отгадывают какая это страна. .
5.Физкульт. минутка. Let’s have a rest. Listen to me very carefully. If you agree with the sentence, you must take off. If you not agree, you must touch down. Do you understand me? 1) The capital of New Zealand is Wellington. 2) The USA has the third largest population in the world. 3) There is 1 official language in Canada. 4) The capital of Australia is Canberra. 5) The official language in Great Britain is Kiwi English. 6) In USA people speak in British English. 7) London is the world’s seventh biggest city. 8) The maple leaf is the official emblem of Canada.
Учащиеся выполняют данное задание. 1- yes.
2 – yes
3 – no
4 – yes
5 – no
6 – no
7 – yes
8 – yes
6. Изучение нового материала. O.k. you are very good today. At this time we will watch a shot video about some English – speaking countries. Then you will have 2-4 minutes for think. And tell which English – speaking country you would like to visit? Учащиеся слушают и смотрят видео. Видео.
8.Развитие монолог. речи.
Let’s try to tell which country you would like to visit? For example: I want to visit Great Britain and see its interesting places, cities. I want to see London Eyes, Buckingham Palace, Tower Bridge, Big Ben and other famous cities as Oxford or Cambridge. Because I think UK is motherland of the English language. And only there we can feel what is it be Englishman and speak English.
Thank you for your opinion. Учащиеся рассказывают, какую страну хотели бы посетить. Если монологическое высказывание очень небольшое по объему, задать вопросы.
9.Заключ.
этап Can we today say that Russia is English – speaking country? And why? I think, soon, we will English – speaking country too. That’s why your homework will be Ex. 37 at p. 42. You worked hard today.
Thank you very much. Tell me what did you please more in our lesson?
The lesson is over.
Good-bye, boys and girls. Ребята записывают домашнее задание и говорят, что им понравилось на уроке. Ставится оценка за участие на уроке.