Разработки уроков по учебнику Enjoy English 2 под редакцией М.З.Биболетовой, А.О.Денисенко


Занятие №1
Дата: 14.01.10
Тема: To Be Going To….
Цели: 1) обеспечить введение и первичное закрепление «to be going to…»;
2) продолжить работу по развитию навыков логического мышления, памяти, внимания;
3) обеспечить расширение кругозора учащихся, используя материал “Be Polite”;
4) продолжить работу по поддержанию интереса к урокам английского языка.
Оборудование: ИКТ, доска, презентация, учебник, карточки с заданиями.
д/м в СУМ ф,р,п1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 3’5’3’3’8’8’7’8’I Организационный этап
-Good morning.
- Morning!
- Nice to see you again!
-Nice to see you again too!
-Sit down, please!
- Who is on duty today?
- I am on duty today!
-What date is it today?
- Today is the 14th of January.
- What day of the week is it today?
- It is Thursday.
- Who is absent?
- All are present!
II Основное содержание урока.
First of all let’s check up your homework. Open your books to p. 38.
Who wants to be the first?
Read and translate the words (3 человека)
And now look at the screen, please. Read the phrase and translate, please!
To Be Going To….- собираться что-либо делать….
Answer my questions, please.
-What are you going to do after school today?
___ am/is/are going to……..after school today.
Look at the screen and say what people are going to do. (смотрят на картинки и говорят, что люди планируют сделать)
Let’s do Ex. 8
Let’s do Ex. 9
And now you have a short test. Сейчас у вас будет небольшой тест. Но перед этим давайте повторим, что такое разделительные вопросы?
Open your books to p.26 (повторяем правила и разбираем примеры)
I’ll give you cards.
Write down your name and surname.
Start doing the task, please.
Are you ready?
Hand in your papers!
III Заключительный этап.
Open your daybooks. Write down your homework. S.B.p.40 EX.2
Your mark is 5/4/3
Thank you for your work!
The lesson is over.
See you! Занятие №2
Дата: 18.01.10
Тема: Learning More About Each Other
Цели: 1) обеспечить введение и первичное закрепление новой лексики по теме;
2) продолжить работу по развитию навыков логического мышления, чтения, интервьюирования;
3) обеспечить расширение кругозора учащихся, используя материал “Be Polite”;
4) продолжить работу по поддержанию интереса к урокам английского языка.
Оборудование: ИКТ, доска, презентация, учебник.
д/м в СУМ ф,р,п1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 3’I Организационный этап
-Good morning.
- Morning!
- Nice to see you again!
-Nice to see you again too!
-Sit down, please!
- Who is on duty today?
- I am on duty today!
-What date is it today?
- Today is the 18th of January.
- What day of the week is it today?
- It is Monday.
- Who is absent?
- All are present!
II Основное содержание урока.
First of all I’ll give your cards with your test.. Посмотрите на свои ошибки. Скажите мне правильные ответы.
And now let’s check up your homework (p.40 ex.2)
First of all let’s read these words all together.
Who wants to be the first? (2 pupils)
Ok! I give you 5/4/3
Today we’ll meet with Linda Silvester.
Look at ex. 1
When we read this text? we should answer the question:
What is her school going to arrange?
But first of all let’s read some words all together. (слова – на доске)
And now read the text and translate, please.
Answer the question, please!
To Be Going To….- собираться что-либо делать….
Answer my questions, please.(отвечаем на поставленный вопрос)
Let’s read the dialogue.
First of all listen to me carefully.
Let’s read some words used in this interview.
Read after me.
Let’s read it once more around the class and translate.
А сейчас ваша задача – прочитать этот диалог по ролям.
You have 2 minutes. Let’s check up.
III Заключительный этап.
Open your daybooks. Write down your homework. S.B.p.41 EX.3,p.40-слова.
That’s the best! Your mark is 5/4/3
The lesson is over.
See you! Занятие №3
Дата: 20.01.10
Тема: May I Ask You a Question?
Цели: 1) обеспечить введение и первичное закрепление многозначного слова “change”;
2) продолжить работу по развитию навыков логического мышления, диалогической речи;
3) обеспечить расширение кругозора учащихся, используя новые выражения;
4) продолжить работу по поддержанию интереса к урокам английского языка.
Оборудование: ИКТ, доска, презентация, учебник, рабочая тетрадь
д/м в СУМ ф,р,п1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 3’I Организационный этап
-Good morning.
- Morning!
- Nice to see you again!
-Nice to see you again too!
-Sit down, please!
- Who is on duty today?
- I am on duty today!
-What date is it today?
- Today is the 20th of January.
- What day of the week is it today?
- It is Wednesday.
- Who is absent?
- All are present!
II Основное содержание урока.
First of all let’s revise words. Open your books to p.40 and red after me.
And now I’ll name words in Russian, you will name words in English.
Who wants to be the first? (2 pupils) Я говорю по – русски, вы – по – английски.
You are special! I give you 5/4/3
p.41 Ex.3
Revise the questions. 2 minutes.
Дома вам нужно было выучить вопросы и ответить на них. Сейчас мы разыграем диалог. Один выходит к доске, остальные закрывают учебники и задают вопросы.
You are unique! I give you 5/4/3.
And now look at the screen, please. Here you can see the word.
(объяснение многозначного слова “change”)
Let’s read the dialogue, p.42 Ex.5 and translate.
Under the table you can see sentences. Let’s read these sentences and translate.
Ok! The task for you is to translate from Russian into English. p.21 Ex.7 (W.B.)
III Заключительный этап.
Open your daybooks. Write down your homework: W.B.p.21 EX.7,p.20-Ex.4, S.B.p.41 Ex.3
I like that. Your mark is 5/4/3
The lesson is over.
See you! Занятие №4
Дата: 21.01.10
Тема: Personal Information. (Lesson 1)
Цели: 1) обеспечить введение и первичное закрепление новой лексики по теме;
обеспечить введение приставок un-, im-, in-,non-;
2) продолжить работу по развитию навыков логического мышления, памяти, внимания, письма;
3) обеспечить расширение кругозора учащихся средствами английского языка;
4) продолжить работу по поддержанию интереса к урокам английского языка посредством презентаций.
Оборудование: ИКТ, доска, презентация, учебник, рабочая тетрадь.
д/м в СУМ ф,р,п1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 3’5’I Организационный этап
-Good morning.
- Morning!
- Nice to see you again!
-Nice to see you again too!
-Sit down, please!
- Who is on duty today?
- I am on duty today!
-What date is it today?
- Today is the 21st of January.
- What day of the week is it today?
- It is Thursday.
- Who is absent?
- All are present!
II Основное содержание урока.
First of all let’s check up your homework. Open your workbooks to p. 21 ex.7.
Who wants to be the first? You tried hard! I give you 5/4/3.
p.20 ex.4.( проверка д/з)
Open your books to p.44 ex.8. Read the task and translate. Before doing this task let’s read some words used in this exercise.
Write down these words in your vocabularies. And now let’s do this task in you copy-books.
Look at the first picture.
What are they?
They are sociable.(записываю на доске)
Look at the second picture….3,4,5.
Outstanding! Thank you!
And now look at ex.9, please. Read the task and translate, please!
Let’s read words around the class and translate.
And now ex.10. Do this task by yourselves. Ваша задача – найти значение слов (если нужно используйте словарь) и запишите слова с противоположным значением.
Are you ready? Check up! Who wants to be the first?
III Заключительный этап.
Open your daybooks. Write down your homework. W.B.p.22 EX.11, учить слова в словаре!
You are communicating well.Your mark is 5/4/3
Thank you for your work!
The lesson is over.
See you! Занятие №5
Дата: 25.01.10
Тема: Personal Information. (Lesson 2)
Цели: 1) обеспечить введение и первичное закрепление новой лексики по теме;
2) продолжить работу по развитию навыков логического мышления, памяти, внимания, письма;
3) обеспечить расширение кругозора учащихся средствами английского языка;
4) продолжить работу по поддержанию интереса к урокам английского языка посредством презентаций.
Оборудование: ИКТ, доска, презентация, учебник, рабочая тетрадь.
д/м в СУМ ф,р,п1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 3’5’I Организационный этап
-Good morning.
- Morning!
- Glad to see you again!
-Glad to see you again too!
-Sit down, please!
- Who is on duty today?
- I am on duty today!
-What date is it today?
- Today is the 25th of January.
- What day of the week is it today?
- It is Monday.
- Who is absent?
- All are present!
II Основное содержание урока.
First of all let’s check up your homework. Open your workbooks to p. 20 ex.4.
Who wants to be the first? I give you 5/4/3.
p.22 ex.11.( проверка д/з), S.B.p.44 Ex.9
Look at the screen and let’s read some word.
(читаем слова)
Write down these words in your vocabularies.
(записывают слова в словарь)
Look at the screen and answer the questions.
(отвечаем на вопросы)
Well! Thank you!
The next task for you is to say words which have the opposite meanings of words given. Read and translate.
Start, please!
And now look at ex.9, please. Read the task and translate, please!
Let’s read words around the class and translate.
Какие эти слова?
(отв.детей)
С помощью чего слова принимают противоположное значение?
(отв.детей)
III Заключительный этап.
Open your daybooks. Write down your homework. W.B.p.22 EX.10,9 учить слова в словаре!S.B.p.41 Ex.3
Very fine!Your mark is 5/4/3
Thank you for your work!
The lesson is over.
See you! Занятие №6
Дата: 27.01.10
Тема: Linda’s Family.
Цели: 1) обеспечить введение и первичное закрепление новой лексики по теме;
2) продолжить работу по развитию навыков логического мышления, памяти, внимания, письма, чтения;
3) обеспечить расширение кругозора учащихся средствами английского языка;
4) продолжить работу по воспитанию моральных качеств учащихся (вежливое отношение к окружающим).
Оборудование: ИКТ, доска, презентация, учебник, рабочая тетрадь, карточки с заданиями.
д/м в СУМ ф,р,п1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 3’5’I Организационный этап
-Good morning.
- Morning!
- Glad to see you again!
-Glad to see you again too!
-Sit down, please!
- Who is on duty today?
- I am on duty today!
-What date is it today?
- Today is the 27th of January.
- What day of the week is it today?
- It is Wednesday.
- Who is absent?
- All are present!
II Основное содержание урока.
First of all let’s check up your homework. Open your vocabularies. Let’s revise words.(повторяют слова)
And now look at the screen and answer the questions.
Who wants to be the first? Marvelous! I give you 5/4/3.
Open your workbooks to p.22 ex. 9, 10
Let’s check up. I give you 5/4/3.
Look at the ex. 3 p.41 (S.B.)
Revise the questions.
And now Look at the screen and the task for you is to complete the questions.(3 вопроса – оценка)
Open your books to p. 42 Ex.6
Listen, read and act out.
First of all listen to me.
Looked at the screen and read some words used in this dialogue.
Open your vocabularies and write down this words.
Are you ready?
Let’s read the dialogue and translate. (1 ученик читает вопрос, обращаясь к любому из класса)
Nice work!
Ребята скажите как корреспондент и Линда общаются друг с другом? (отв.детей)
Вежливо! Сегодня я вам расскажу как правильно вежливо начать разговор, если вы в Великобритании! (рассказ)
Сейчас я вам раздам тесты – ваша задача выбрать правильный ответ.
Hand in your shit of paper.
III Заключительный этап.
Open your daybooks. Write down your homework -учить слова в словаре!
Your mark is 5/4/3
Thank you for your work!
The lesson is over.
See you!