When is your birthday?
Мауен Инара Мейрамқызы
5 класс. English
Theme: When is your birthday?
Aims of the lesson: 1) Presentation of the question “In which month is your birthday?” and its answers.
2)Presentation of the question “When is your birthday?” and its answers “Sure”, “OK”, “You are welcome”
Procedure
№ Этапы урока Образовательные задачи
I Warm-up (мотивационный этап).
Этап «включения» в урок.
Spring is green.
Summer is bright.
Autumn is yellow.
Winter is white. О.З: нацелить учащихся на усвоение материала.
Время:_5__мин.
Режим работы: групповой, индивидуальный.
II Check home work (проверка домашнего задания).
Check the months and seasons. О.З: проверить знания учащихся
.
Время:_5__мин.
Режим работы: индивидуальный.
III Updating of students’ knowledge (актуализация знаний учащихся).
Students name months using ordinal numerals.
- January is the first month.
- February is ______ .О.З: актуализировать ранее приобретенные базовые знания.
Время:_5__мин.
Режим работы: индивидуальный
IV Presentation of the questions and its answers. Presentation of the new words.
Teacher reads the questions and the answers. Students listen and repeat after the teacher.
О.З: развитие личности учащегося, его способности, интересы, научить умению анализировать, делать выводы, воспитывать самостоятельность
Режим работы: индивидуальный.
Время:_10__мин.
Режим работы: индивидуальный , в парах
V Practice (закрепление).
1) Students interview each other and found out their month of birth.
2) Students do exercises 9, 12.
О.З: умение выделить главное.
Время:_7__мин.
Режим работы: в парах
VI Control (контроль).
1) Students work with the table of Step 5. Teacher asks questions: When is Frank Conti’s birthday? When is Carol’s birthday? , etc. Students answer the questions according the table.
2) Students do ex.16. О.З: проверить применение усвоенных знаний.
Время:_7__мин.
Режим работы: индивидуальный, в парах
VII Feedback (рефлексия).
- What new did you know?
- What was difficult for you? О.З: узнать затруднения по данной теме.
Время:_2__мин.
Режим работы: индивидуальный.
VIII Homework (информация о домашнем задании).
Ex. 2, 3, 4, 5 from the Workbook, ex. 17 from the Student’s book
О.З: научить учащихся работать самостоятельно.
Время:_2__мин.
Режим работы: индивидуальный.
IX Sum-up (подведение итогов).
Поощрение, выставление оценок. О.З: Взаимооценка.
Время:__2__мин.