Theme of the lesson: What colour is your cat? 
Астана Kаласы
№8 орта мектептіS 
АCылшын тілі п‰нініS мaCалімі
Мутебаева  Асел  Бейсенбаевна
Form:    5
Theme of the lesson: What colour is your cat?
Цель урока:
activate a new language on the subject “Colour”
Задачи урока:
Repetition of numerals and verb
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· Интерактивная доска, аудио и видео запись, презентация, раздаточный материал с текстами и упражнениями.
Ход урока
Организационный момент.                                                                                                 
Good morning! How are you today? Let`s begin our lesson.
What  date is it today?  
What day of the week is it today?
 What  day was yesterday?
What day will be tomorrow?
What's the weather  like today?
        2. Фонетическая разминка.
Let’s read the rhyme.A a  I have a cat.My cat is fat.My cat is black.I like my cat.Repeat: have, cat, fat, black
Проверка домашнего задания: слова на тему animals.
Write the names of the animals correctly.
A roonkgaa lives in Australia.  (a kangaroo)
A mleca lives in Egypt.  (a camel)
A egirt lives in India.    (a tiger)
A danpa lives in China.   (a panda)
A aeffgir lives in Africa.   (a giraffe)
A codroilecs lives in America. (a crocodiles)
 A abzre lives in Africa. (a zebra)
A rbae lives in Russia.(a bear)
3. Изучение новой лексики: Reads the words on the blackboards.
black [blжk]  черный;
 white [wa
·t]  белый;
 green [gri:n]  зеленый;
 red [red]  красный, рыжий;
 blue [blu:]  голубой;
 brown [braun]  коричневый;
 orange ['
·r
·n
·]  оранжевый;
 yellow ['jel
·u]  желтый;
 pink [p
·
·k]  розовый;
 purple ['p
·:pl]  фиолетовый;
 gray [gre
·]  серый;
 yellow ['jel
·u]  желтый;
 lilac ['la
·l
·k]  сиреневый;
 silver ['s
·lv
·]  серебряный;
 gold [g
·uld]  золотой.
Очень часто мы затрудняемся в определении цвета. Поэтому мы можем использовать вспомогательные слова, а именно оттенки. Такие названия иногда используют производители красок, материалов для декорирования, малюне для вышивание и т.д.
dark [d
·:k] темно- (dark green  темно-зеленый);
 deep [di:p] темно- (deep gray  темно-серый);
 pale [pe
·l] бледно- ( pale pink  бледно-розовый);
 light [la
·t] светло- (light green  светло-зеленый);
        4. Let’s do colour sums.
White plus red is pink
Yellow plus blue is green
Black plus White is grey
Red plus yellow is orange
Red plus blue is purple  
         5.Relaxation
- Let’s have a rest. Stand up.    ( Tape – recorder )
 Head and shoulders
 Head and shoulders, (руки на голову, руки на плечи)
 Knees and toes –(3 times) (колени, кончики пальцев на ногах)
 Head and shoulders, Knees and toes,
 Eyes, ears, mouth and nose! (глаза, уши, рот, нос)
       6. Учимся задавать вопрос.
Если мы хотим спросить какого цвета несколько предметов то употребляем фразу What colour are?
Если про один, то what colour is?
What colour is this?
It is red.
What colours are
· they?
They are grey.
What colour is an elephant?
It is grey.
 What colour are crocodiles?
- They are green.
      4..Впиши пропущенное слово: is или are
What colour  your car?
What colour  your balls?
What colour  your frog?
What colour  your horses?
What colour  your boxes?
What colour  your pen?
What colour  your house?
What colour  your cats?
Song! What colour is the sky?  (Просмотр видео ролика).
Выполнение упражнения
             What Colour areThey?
Lemons and bananas are _______
Apples, strawberries and cherries are _____
Traffic lights are red, yellow and ________
A zebra is black and_________
Apples, salad, and grass are ________
Chocolate, coffee are __________
Paper, snow and sugar are ____________
Глагол to have.
-Lets revise our grammar material!
  Как  мы  переводим глаголы  have, Has? -Иметь  
Учитель:  Саша расскажи нам, пожалуйста, с какими  местоимениями употребляется глагол Have    
Ученик I. We. You, They
Учитель:    You are right!
Учитель:  Маша, а когда мы употребляем глагол,  Нas?
Ученик: употребляется с местоимениями  3лица ед. ч  (He , She, It),  
Учитель: Good.  You are right!              
Единственное  число        Множественное число                          
1.I-have                                     1.   We –have
3.He                                           2.  You-have
  She     has                                    3. They- have
  It
I have a big dog.-У меня большая собака.
I have a pencil.-У меня есть карандаш.
         8. Читаем с доски или с экрана стих. Отработка числительных.
One cat, two cats, three cats,
Four cats, five cats,
Six, seven, eight,
Nine cat, ten, cats, eleven cats,
Twelve, thirteen, fourteen,
Fifteen, sixteen, seventeen,
Eighteen, nineteen,
Twenty cats.
9.Выбери форму глагола to have, назови цифру и цвет.
I (have, has)  12    желтый      tulips.
Bob (have, has) 7  красный         roses.
We (have, has) 2      белый    and    черный      cows.
They (have, has)  good  bikes.  Their bikes are голубой.
       10.Colour game!!!
   11. Song!!! What's Your Favorite Colour?
  12.Home work: 1.Учить новые слова.2.Выполнить упражнение:Скажи по-английскиодин красный мяч ________________________два коричневых щенка ____________________три жёлтых птички _______________________четыре синих игрушки _______________пять чёрных кошек __________________шесть белых котят ___________________семь зелёных кукол  __________________восемь серых слонов __________________девять жёлтых мячей _________________десять чёрных собак __________________
Thank you very much. You have worked well today.
Thank you very much. The lesson is over. Good bye!      
15