Конспект урока по английскому языку для 6 класса по теме Ancient treasure
Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение
«Средняя школа №102 с углублённым изучением отдельных предметов»
Конспект урока по английскому языку
по теме:
«Ancient treasure»
Выполнила: Мельникова Виктория Игоревна,
учитель английского языка
«МАОУ СШ №102»
Класс: 6 «A, Б»
УМК: «Activate A2» изд-ва Pearson Longman
Цели урока:
Общеобразовательная:
Расширение кругозора;
Извлечение актуальной информации из текста о сокровищах, древней культуре.
Воспитательная:
Приобщение к другой иноязычной культуре
Воспитание положительного отношения к иноязычной культуре;
Воспитание у учащихся умение слушать друг друга.
Развивающая:
Развитие навыков чтения;
Развитие мышления;
Развитие языковых способностей;
Развитие воображения.
Практическая:
Тренировка навыков устной речи;
Совершенствование навыков чтения.
Тип урока (Пассов Е.И.): урок изучения нового материала.
Типология урока (Якушина Л.З.): ознакомление с материалом и способом выполнения действий с ним.
Языковой материал:
Лексические единицы (для повторения): Maths, Science, English, French, Art, History, Geography.
Грамматический материал: Past Simple.
Оборудование:
Доска
Рабочая тетрадь
Листочки бумаги
Учебник «Activate» A2 изд-ва Pearson Longman
Таблица.
Classroom
management What the teacher says What the pupils do Material
I этап 1.Greeting.
T.: Hello, boys and girls!
I’m glad to see you.
How are you?
I’m fine, thanks.
Let’s begin our English.
T.: Sit down. 1.Greeting.
P.: Hello, teacher!
We’re glad to see you, too.
We are fine, thanks.
And you?
With pleasure. 2. Warming-up.
T.: Look at the board. Here you can see the name of school subjects. Match these two columns and write them on the board.
T.: Let’s answer the questions:
- What is your favourite subject?
- Do you like History?
- Do you like to read the books about the past? 2. Pupils match and write the words.
Answers:
MathsScience
Art
English
French
Art
History
Geography
Pupils answer the questions. доска
II этап 3. Get ideas.
T.: Look at the board. Here you can see the title “The crystal skull”. Read it and discuss in pairs your ideas about it.
T.: Good! Thanks a lot! Let’s continue. You have got a sheet of paper on your tables. Look at the board, here you can see the sentences. I’m going to read them “Do you believe that…?” If you believe put “+”, if not put “-”. 3. Pair Work.
Pupils discuss the title in pairs, write the ideas and stick on the board.
Pupils complete the table.
Sentences:
“Do you believe that…”…the name of the girl was Anna Mitchell-Simpson?
…it was a small crystal skull?
…her father was working as a computer programmer?
…the father was sad?
…they were travelling in South America? Заголовок на доске, бумага, фломастеры
Предложения на доске; табличка
4. T.: Now, open your books and we are going to read the text on p.34 ex.1 and check your answers and continue to complete your tables.
4. Pupils try to do the task. After that discuss all together.
Учебник, табличка
4. T.: Now, let’s look at the sentences again. We are going to correct them.
4. Pupils try to remember the text and correct the sentences.
Предложения начинаются со слов: “Is that true…?”
Учебник, табличка
III этап 5. T.: Now, write your Home work:
SB p.34 ex.3 – read the text 5. Pupils write the h/w. дневники