Конспект урока английского языка УМК “English” (серия УМК 2-11) Авторы: В.П. Кузовлев, Э.Ш. Перегудова, О.В. Стрельникова, О.В. Дуванова
ДЕПАРТАМЕНТ ОБРАЗОВАНИЯ ГОРОДА МОСКВЫ
Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение
города Москвы «Школа-интернат № 17»
(ГБОУ Школа-интернат №17)
Конспект урока английского языка
УМК “English” (серия УМК 2-11)
Авторы: В.П. Кузовлев, Э.Ш. Перегудова, О.В. Стрельникова, О.В. Дуванова
Класс, год обучения английскому языку – 4 класс, 3-й год год обучения английскому языку
№ занятия по тематическому планированию - 59
Выполнил: учитель английского языка Попова С.В.
Москва, 2016
Введение
УМК “English” (серия УМК 2-11)
Авторы: В.П. Кузовлев, Э.Ш. Перегудова, О.В. Стрельникова, О.В. Дуванова
Класс, год обучения английскому языку – 4 класс, 3-й год год обучения английскому языку
№ занятия по тематическому планированию - 59
Тип урока – комбинированный. Формирование навыков говорения и аудирования.
Тема урока. Unit 8. The best moments of the year.
Lesson 59. What’s on your calendar?
Цель урока. Осознание своей культуры и формирование умения рассказывать о традициях России – родной страны на английском языке.
Задачи.
Социокультурная - ознакомиться с традициями и обычаями многонациональной России, англоязычных стран.
Развивающая – формирование речевых навыков на английском языке через развитие догадки по аналогии, внимания, памяти, способности к структурированию информации и ее представлению.
Воспитательная:
- воспитание уважительного отношения к традициям;
- воспитание любознательности, интереса к выставкам. Формирование умения выражать себя в доступных видах творческой деятельности;
- воспитание интереса и уважительного отношения к родным традициям и обычаям англоязычных стран.
В учебном аспекте - цикл занятий урока № 8 является повторительным.
В чтении объектами обучения являются навыки чтения по правилам, лексические навыки по темам «Школьные ярмарки», «Мир моих увлечений», «Я и мои друзья», «Я и моя семья».
Ведётся работа над видами чтения чтение с целью понимания основного содержания (reading for the main idea), чтение с целью полного понимания текста (reading for detail), чтение с целью извлечения конкретной информации (reading for specific information).
Объектами обучения в аудировании являются: умение понимать речь в песне, умение аудировать с целью извлечения конкретной информации.
В говорении совершенствуются лексические и грамматические навыки, сформированные в первых семи циклах, и формируются лексические навыки по темам «Свободное время», «Любимые занятия», «Школьные ярмарки», «Мир моих увлечений», «Я и мои друзья», «Я и моя семья» «Традиции».
Планируемые результаты
Предметные. Знать речевой материал. Уметь называть даты и рассказывать 3-5 предложений с использованием речевого материала.
УУД
Коммуникативные - адекватно использовать речевые средства для решения коммуникативных задач.
Регулятивные - преобразование практической задачи в познавательную.
Познавательные - осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения проблемы.
Личностные - опыт постижения ценностей культуры родной страны и англоязычных стран.
Оснащение урока
Интерактивная доска.
Речевой материал урока
asking for/giving information,
giving reasons, saying you (do not) intend to do sth,
asking if someone intends to do sth,
giving someone your general good wishes,
expressing likes/dislikes,
saying you are excited,
comparing.
Грамматические навыки предыдущих циклов и предыдущих лет обучения:
Present Simple, Present Perfect,
ordinal numerals,
to be going to.
Языковой материал урока
The first, the second, the third, the fourth, the fifth, the sixth, the seventh and so on.
All days of the week in a correct order. А date, a month, a season, a calendar, a moment, a fair. January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December.
Animals, birds – hen, chicken, a pet, a
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·–
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·–
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·–
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·–
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Unit 8. The best moments of the year. Lesson 59. What’s on your calendar?
№
Этап урока
Время
Речь обучающего
Речь обучающегося
Комментарий
1
Приветствие
The teacher greets the students, their parents, the visitors of the open lesson. The students greet the teacher.
(Приветствие.)
Повторение грамматического материала
ordinal numerals.
2 min
3
Min
3
min
Good morning, children! I`m glad to see you today! Are you glad to see me today too? How are you today? Polina, ask Yasin ho
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·В начале урока обратить внимание учащихся на заставку презентации, которая предваряет цикл.
“The dates on my calendar”
The best moments of our school life”,
A date
A calendar
A fair
Family &Friends (video) – karaoke
Cлайд 2 презентации
https://www.youtube.com/watch?v=eqkvVuMCWrc
Учащиеся рассматривают картинки электронного учебника на планшетах стр.49
Учащиеся рассматривают картинки электронного учебника стр.50 и читают подписи c презентации.
Students’ own answers
Students tell information about when and where different holidays are celebrated.
Cлайд 3 презентации
Cлайд 4 презентации
1.2
Определение темы урока
3 min
What are you going to do at the weekend?
Where are the eggs hidings?
Have you ever painted the eggs?
Video: “I will sing with a spirit” (John Rutter “Oxford Easy Anthems”)
I will sing with a spirit,
I will sing with a spirit:
Alleluia, alleluia, alleluia.
I will sing with a spirit,
I will sing with a spirit.
Аудирование.
Формирование речевых навыков на английском языке через развитие догадки по аналогии, внимания, памяти.
Cлайд 5 презентации
1.3
Речевая подготовка
Кirill: Dear boys and girls!
Today we are going to talk you about Easter.
Yasin: Easter is a very popular holiday all over the world. Easter is an important family holiday in Russia. Often it is celebrated even by non-religious families.
Cлайд 6 презентации
Cлайд 7 презентации
4 min
Karaoke
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]
Easter BunnyLooking
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· Поем караоке.
Cлайд 8 презентации
2
Формирование навыков говорения и аудирования.
5 min
The best moments of our school life”, “The dates on my calendar”
Кirill: Dear boys and girls! Today we are going to tell you about Easter.
Nikita: Today we are going to celebrate Easter
Yasin: Easter is a very popular holiday all over the world. Easter is an important family holiday in Russia; often it is celebrated even by non-religious families. Easter symbols are: The Cross, Rabbits, Eggs.
Polina: Easter Sunday is the time when we celebrate the resurrection of Jesus Christ from the dead. Easter has no fixed date.
Nikita: It is held on the 1st Sunday after the date of the first full moon. Easter lasts for a week.
Nadya: The three most important days are Maundy Thursday, Good Friday and Easter Sunday. On Easter Sunday I get up very early.
Polina: Then we have breakfast with other families. After breakfast some families can go to a church for a service to celebrate Jesus rising from the dead.
Sergey: Afterwards, at home, everyone gives each other chocolate eggs. In the afternoon we usually have tea with a special Easter cake – Kulich. I’ve known parents usually cook cross buns in England.
Nidya: We are going to take part at Easter School Fair. I’m going to present Easter bonnets. I’ve designed and have made two colourful hats on the theme of Easter and spring. Look! I’ve made this one for Polina. Isn`t it nice? - “Easter Hat”:
I’ve made a pretty Easter hat,
To wear at Easter time
I’ve put some flowers on it,
And a bow has made it fine.
we’ve fastened on some ribbons,
All pretty pink and blue,
Then we’ve taken a picture
And I will give it to you.
Polina: Thank you, Nadya. It’s beautiful! In my family we’ve made Easter baskets.
Cлайд 9 презентации
Kirill announces that today's lesson will be dedicated to Easter.
Стр.51 – электронный учебник
Конструкция to be going to
Стр.51 – электронный учебник
С последними словами дает свою шляпку Полине. Полина отдает корзи-ночку Даше
2.1
После того, как учащиеся ознакомятся с информацией на календаре, они выполняют упражнение по образцу.
5
min
What are we going to do today?
My family is going to go on a picnic!
Nikita is going to draw funny pictures.
Dasha is going to write a report about school fair to the school site.
We are going to take part in a School Fair!
We are going to play with Easter Bunny!
Spring has arrived.
Easter Bunny has hidden the Easter Eggs! Polina has surfed the Net and has found a lot of interesting things about Easter!
Стр.51 – электронный учебник, примеры
Cлайд 10 презентации
Present Perfect
Упражнение трансформационного характера.
В данном упражнении повторяется грамматический материал to be going to и Present Perfect.
2.2
Использование видо-временной формы Present Perfect
3
min
Children, but what your friends or parents have done on Easter Sunday?
We are going to ask our guests.
I`ll give 2 minutes. Then fill the answers in the table. The clock is ticking.
have (has) listened,
have (has) talked,
have (has) drawn,
have (has) visited,
have (has) cooked,
have (has) congratulated
have (has) gone to a church
have (has) gone to a picnic
have (has) boiled eggs
Cлайд 11 презентации
(Quiz-Quiz Trade structure - Appendiх 1)
2.3
Подготовка к проекту
3 min
What’s the title of the project? Why
Another symbol of Easter is an Easter Tree. There are 12 eggs on the Easter Tree. Can you guess why there are exactly 12 eggs?
You are right. People walk around the Easter Tree and hope that each month of the year will be happy for them.
What’s on your calendar? Easter day.
I think because there are 12 months in a year.
Cлайд 12 презентации
2.4
Project Easter Tree
Презентация яиц на пасхальном дереве
7 min
We congratulate you with this holy and light day! We wish you to meet it with joy and hope! Happy Ester!
Students create their eggs and put them on the Easter Tree
Cлайд 13, 14, 15 презентации
3.
Домашнее задание.
2 min
Comments
Welcome to the Easter Fair!
Cлайд 16 презентации
Асtivity Book, упр 2, reader упр.1.
Учебник, стр 59 – объявление о школьной пасхальной ярмарке по образцу, но на личном материале для стенда при входе в школу и школьного сайта. (А4)
Лучшие проекты будут опубликованы.
4
Подведение итогов урока.
Cамоанализ.
5 min
Итого
45 min
Just a pity, but our lesson is over. Thank you for your work at the lesson!
Goodbye! See you later!
1) What have you known about Easter holiday?
2) What are the symbols of Easter?
3) When do we celebrate Easter Day?
4) Who hides the chocolate eggs?
5) Do you like the lesson? Why?
Count the Easter Eggs
Marks
At the end the teacher says goodbye and gives students picture with the Easter rabbit as a gift to paint at home or certificates.
She distributes the presents.
Cлайд 12 презентации
Appendiх 1
Easter Worksheets
The 1-st egg.
Fill In The Missing Letters
_g_s 2. _pr_n_ 3. d_ff_dil_
4. r_b_it 5. _un_ 6. _hri_tia_
7. d_e 8. n_st_ 9. c_nd_e
10. b_r_ 11. _il_es 12. cr_cu_es
13. m_o_ 14. ch_r_ch 15. c_oc_la_e
The 2-nd Egg
Answer the following questions:
Have you ever decorated an Easter egg before?
Do you prefer white chocolate or dark chocolate?
Fill in the crossword using the clues below:
Across
3. Another word for 'over'.
5. Another word for 'in back of'.
6. Make eggs look pretty.
7. A big meal at the end of the day.
9. Little egg-shaped candies.
11. What some bunnies are made of.
12. What children hunt for on Easter.
14. The season of Easter.
15. The opposite of search.
16. An animal that hides eggs.
Down
1. A word to describe Easter eggs.
2. Watery color.
4. Another word for 'beneath'.
5. Another word for 'next to'.
8. An activity where children find eggs and chocolate
10. An Easter flower. 13. Something to carry Easter eggs in.
The 4th Egg
The 5th Egg
The 6th Egg
The 7th Egg
13 PAGE \* MERGEFORMAT 14415