Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку «Winter Fairy Tales» для 5 классов
Сценарий Winter Fairy Tales
Столы расставлены и подписаны по школам и названиям команд
Музыкальное сопровождение с презентацией
(музыка 1) (Слайд № 1 Winter Fairy Tales)
Заходят ведущие Венди и Белоснежка
S: Wendy, what’s happening? Where are we now?
W:Don’t you know, Snow White, today is Christmas day and we are in Fairy Land!
S: Oh! I see a lot of Fairy Heroes here!
W: I see Little- Red- Riding Hood. Wow, she is so beautiful!
S: And I see Cinderella. Poor old thing! She is so unhappy! Look! Gnomes are running around!Oh? I see Winnie –the- Pooh! He is eating honey!
W: How I like all these Fairy Tales and magic heroes! Oh Peter, don’t you notice anything strange?
S: Oh?! You are right! There are a lot of children here. Do you know them?
W: No, I don’t. But we are very glad to see all of you in our party! Tell us where are you from? Who are you? Introduce yourselves, please.
(Cлайд № 2 The first contest “Introduction”. Представление команд.)Конкурс 1 –представление команд “Introduction”.
S: School number 11 you are welcome!
W: Now let`s greet School number 17!
S: Meet school № 36!
(и так все команды…)
Выступают команды. Ведущие по очереди вызывают школы.
Слайд 14 W: Thank you very much! You are super! But let`s introduce our jury!
S: Oh, Wendy…I`ve forgotten. Of course! We should introduce our jury! Let`s greet our fair and objective jury!
(Музыка 2 фанфары. Называет фамилия, имена и отчества жюри. Звучит музыка представления.
W: We are very glad to see you in our party! We wish you objective and candid marks for our participants!
S: Wendy! We can’t do without our assistants today! Let`s introduce our friendly assistants – gnomes (представляют помощников- гномов, называя их имена). Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. (Выходят гномы, кланяются)
Конкурс2 – Аудирование ,частичный скрипт песни
Музыка 3 (Звучит Голос Рудольфа с песней.)
W: Hey, Snow White, do you hear anything? What is it?
S: Who is singing?
W: I know, it`s Rudolph!
S: You are right! A favorite Santa Clause`s reindeer!
(Слайд № 15 с изображением Рудольфа)
W: I think Rudolph has a fun on a Christmas day.
(Слайд 16) S: Children, let’s listen to the song about Rudolph.
W: Your task is to fill in the missing words in the song.
Музыка 4 (Раздается текст песни с пропущенными словами. Звучит песенка Рудольфа (2 раза). Дети вставляют пропущенные слова) (The second contest. Listening to Rudolph`s song. – Аудирование. Песенка Рудольфа. (Время на выполнение работы 3 минуты )После выполнения задания гномы собирают листочки с заданиями и отдают их жюри.
W: Now, children let’ sing this wonderful song altogether.
(Видео1)Дети поют караоке.
S: Well done! You are real pop- singers!!!
(На сцене появляются гномы, которые решают огромный кроссворд.)
S: Wendy, I can`t understand. What are gnomes doing?
W: I don’t know either. Let’ ask the children.
S: Children, what are gnomes doing?
(Дети отвечают, что они решают кроссворд)
W: Yes, you are right, they are doing a crossword.
S: We`ve made a surprise for you! (Слайд17) On your desks you can see colored Christmas tree. Now look at the walls. (Слайд18) You can see magic pictures of fairy heroes. They hide your crosswords. Now the leader of your team should find the hidden crossword the same color of your Christmas tree.
W: Hurry up to your teams and do the crossword as quick as possible.
The third contest. Crossword. Капитаны, найдите за картинками героев сказок на стенах зала кроссворды. Ваш кроссворд имеет тот же цвет, что и елочки на ваших столах. Быстрее бегите к командам и решите кроссворд. Время работы 3 минуты.)Конкурс 3 - Дети решают кроссворды.
W: Time is over . Give your sheets of papers to our gnomes.
S: Now, let’s have fun! Children, come here, please and stand in the circle!
(видео2) Физкультминутка. Гномы показывают, дети повторяют.
W: Thank you very much! You may have your sits.
S: Listen, Wendy, I’m going to have a dog for Christmas.
W: Really? We are going to have a turkey as usual. (шутят)
Конкурс 4
W: And now, children, look at your desks. You can see sheets of papers with pictures of fairy heroes with their descriptions. Your task is to find heroes according to their descriptions. Then the leaders of your teams will read the description and show the chosen hero to jury. You have 2 minutes for finding a hero!
(Слайд № 20 The fourth contest. Find heroes according to their descriptions. Найдите героев, согласно их описанию. Время на работу 2 минуты.)(Гномы собирают описания и картинки у команд- отдают жюри)
Конкурс 5
W: Oh, Snow White, what words associated with CHRISTMAS do you know?
S: …Mmm… celebration, presents and gifts, fun, joy, happiness - I know many words
W: And I know a long one!
S: What word is it?
W: CONGRATULATIONS
(Слайд № The fifth contest. Make as many words from the word “CONGRATULATIONS”. Составьте как можно больше слов из слова «CONGRATULATIONS». Время на работу 3 минуты.)(гномы раздают слова. Засекается время.)S: Your time is over. Give your sheets of papers to our gnomes.
(Гномы собирают работы детей и отдают жюри.)
Конкурс 6
W: You know, Snow White, children have a surprise for us.
S: Really? What kind ofsurprise?
W: They prepared a performance!
(Слайд № 21 The sixth contest. Homework « Drama». Домашнее задание. Инсценировка сказки.)S: All right! Let’s enjoy the show!
W: School №… , are you ready to introduce your home task? (школа №… показывает сценку)(Слайд)
S: You are great! All right! Now let’s applaud School №…! (школа №… показывает сценку) (Слайд)
W: Thank you very much! School №… , you are welcome to show us your performance! (школа №… показывает
сценку) (Слайд)
S: School №…You are welcome!
Next team is school № …(Ведущие поочередно вызывают команды на сцену)
S: Thank you very much! You are great! But our time has gone.
W: And now it’s time for jury to made a conclusion!
S: When our jury comes to a decision let`s listen to the song “Ding and dong” by our student of 8 th form Kseniya Kapanitzina. (Выступление Капаницыной Ксении)
W: Well, it`s time to listen our jury.
(Жюри подводят итоги, объявляют победителей. Вручают грамоты и дипломы участникам. Гномы им помогают.)W: Dear children! We were very glad to see you at our school!
S: We all congratulate you, your teachers and parents with Christmas Day!
W: We wish you all the best!
S: Merry Christmas! Children, before telling goodbye, let`s sing a wonderful song “Jingle Bells”
Слайд № 34 (Дети поют караоке и расходятся по домам)
S and W (together): Goodbye! Be merry, be happy! Have a wonderful Christmas!