План-конспект урока английского языка в 8-м классе по теме Why Throw Away? Why Not Recycle? ».


План-конспект урока английского языка в 8-м классе по теме "Why Throw Away? Why Not Recycle? ».
Простакова Наталья Игоревна, учитель английского языка
Разделы: Иностранные языки
Цели урока:
Обучающая:
формировать полноту, осознанность, системность, гибкость, глубину, оперативность, прочность знаний;
формировать знания на уровнях: восприятие - осмысление – применение;
совершенствовать речевые навыки: умение вести беседу по проблеме в парах, умение понимать на слух высказывания по теме, умение найти информацию в прочитанном тексте;
Развивающая:
формировать интерес к предмету;
формировать мотивацию к дальнейшему изучению английского языка;
учить анализировать, выделять главное, сравнивать, строить аналогии, обобщать и систематизировать;
развивать память, внимание;
Воспитывающая:
воспитывать культуру общения на английском языке;
прививать любовь и уважение к культурному наследию, традициям и народу страны изучаемого языка;
научить учащихся устанавливать дружеские отношения со сверстниками из англоговорящих стран.
Задачи урока:
совершенствование произносительных навыков;
обогащение и усложнение словарного запаса;
обучение поисковому чтению;
введение лексики
обобщение грамматического материала
формирование навыков работы с тестовыми заданиями на компьютере;
совершенствование речевых умений:
умения вести беседу по проблеме в диалогической форме;
умения понимать на слух высказывания по теме.
Оборудование: компьютер, магнитофон.
Ход урока
I. Начало урока.
1. Приветствие.
Good morning, dear friends. I`m glad to see you.
Good morning, teacher. We`re glad to see you too.
Sit down, please. Let`s start our lesson.  
2. Объявление задач урока.
Teacher: Now, let’s begin our lesson. As you know, the theme of our lesson is
“Why Throw Away? Why Not Recycle”.
Today we are going to:
– learn more new words;
– master our English by reading the text and answering the questions
– make up dialogues.
II. Фонетическая зарядка.
Звуки [i]- [i:] 
 1. вспомните правило звука [i]. Напишите формулу звука.        
Прослушайте слова, вставь пропущенную букву.
          Big    pig six   fix Nick his   is   slim       swim         skip
2. прослушайте слова с долгим звуком [i:], сосчитай их
                          He    she   me   free sleep key leak seat cheek cheap reach reason
                          Field   leave
 3.. прослушайте слова. Поставьте I, когда услышите слово со звуком [i:] 
                         Film   please   sit tree   chip fit tip   pink tie   rid heel   name
                         Eat wish ride chop cheap be sea thin wash risen stick
 4.прослушайте слова. Сосчитайте, сколько раз встречается слово read
                       Ride read   bread pick insert read   six chins keep read
                           Wish tea please piece rich read rid red green read did
 5.прослушайте слова. Зачеркните только те, которые имеют долгий звук [ i:],
             Dip    , dear,      key,    1a mp,      1ick, 1ack,    1eave, ship,    win,    
              hel1, h ea t,    it,    pick, pea, ship, cheap, chick, chop
  6. прослушайте фразы. Посчитайте, сколько раз в них встречается долгий звук [i:]
                                    1. He sees a key in the field
                                    2. His niece is free in the sea
                                    3. Tim fills ill during the meal
                                    4. She needs a cheap seat
                                    5. The teens see me
                                    6. Been needs extreme
III. Новый материал. Работа с новой лексикой.
Now let`s listen and read the new words and word combinations from ex. 39 on page 52. (учащиеся слушают аудиозапись и повторяют за диктором, переводят новые слова).
Чтение текста и перевод
Why throw away so much?
Many countries bury and forget about millions of tons of rubbish every year. It is known that in one year, a European family with two children throws away about 50 kilos of paper (that's six trees), and about 60 kilos of plastic.
The Green World reports say that in one year the average person throws away: about 70 food cans, 34 cans of pet food and about 70 drink cans. But we don't have to throw away all our waste paper, glass, metal and plastic. We can also burn or recycle a lot of it. In fact waste can be wonderful stuff.
Many things that we throw away can still be useful. In fact it's possible to recycle 80% of domestic rubbish. We can recycle most kinds of papеr, glass, metal and plastic. But only 4% of recyclable material is actually recycled. Recycling is expensive. But it saves trees and energy and protects the environment from pollution.
Packaging
These days, people usually do shopping in supermarkets. Nearly everything is packed in paper or plastic containers. Some of this "packaging" is necessary. It keeps food clean and fresh. But some packaging is not necessary. It's just to make the food look better.
Every year in Britain each person produces about 57 kilograms of plastic waste. Disposing   of all this plastic is an expensive problem. But that's not all. Making plastic causes pollution.
Unfortunately, some of this packaging doesn't reach the bins. It becomes litter instead. Some people simply tear the wrapping off sweets and throw it away. They drop their cigarette packets d cans of drink without a thought. In the town their litter looks horrible. But fortunately someone clears it away. In the country side it remains in the fields and on the roadsides less the people who live nearby pick it up. It can kill or hurt farm animals. Bottles and cans cause cuts, and the animals can eat polythene bags and die, or put their heads in them and suffocate.
 
T: Well done. And now you have 5 minutes to prepare your answers for the questions in ex.43 on page 53 orally (Учащиеся готовят устные ответы на вопросы по текстам).
What can people do with rubbish instead of just throwing it away?
Why is recycling important nowadays?
How much of recyclable material is actuallyrecycled? Why so little?
Are there recycling centre in your town village? What do people usually take there?
Is packaging necessary? Why?
Why does some packaging become litter?
Why is litter so dangerous in the countryside?
Is litter a big problem in your town/ village?IV. Подведение итогов. Рефлексия.
So, I liked your work today.
Выставление оценок за урок.
Домашнее задание: Your home task will be ex. 42, p. 51
T: the lesson is over. Goodbye!