Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по учебнику Английский в фокусе Ваулина Ю.Е., Д. Дули, Подоляко О.Е. базовый уровень, М.:Express Publishing Просвещение, 2015г.
Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по учебнику "Английский в фокусе" Ваулина Ю.Е., Д. Дули, Подоляко О.Е. базовый уровень, М.:Express Publishing; Просвещение, 2015г.
Подготовила и провела учитель английского языка МБОУ г.Костромы СОШ №18
Тяпугина Елена Вячеславовна.
Раздел 3 : My home, My castle (Мой дом - моя крепость). Тема: Дом, квартира.
Цель: предъявление и первичное закрепление учебного материала - лексических единиц по теме "Дом".
Задачи: вспомнить знакомую лексику, предъявленную в начальной школе; прогнозирование содержания текста, чтение текста с выбором заданной информации, изучение грамматики - порядковые числительные. Знакомство с обозначением этажей в Великобритании.
Этапы урока
Деятельность учителя
Деятельность учащихся
Приветствие
Good morning, boys and girls!
I'm glad to see you.
Good morning, teacher!
We are glad to see you, too.
Фонетическая зарядка
(Используем Jazz Chants) Hi. how are you?
(учащиеся по ролям хором произносят джазовку)
Hi, how are you? -Fine. How are you?
Hi, how are you? -Fine. How are you?
Hi, how are you?
Hi, how are you?
Hi, how are you?
- Fine. How are you?
I'm OK. Thank you.
Отработка звукобуквенного соответствия.
Look at the blackboard. There are words with "lost" letters. Go to the blackboard, write down the letters, read the word, spell it and translate it.
E...rope, Scotl...nd, gl...ves, gu...tar, lis...en, s...hool, f......ty.
(учащиеся вписывают пропущенные буквы в слова, читают их, произносят по буквам, переводят на русский язык): Europe, Scotland, gloves, guitar, listen, school, forty.
Построение вопросительных предложений с опорой на моторику.
Sit in groups of 3 or 4 students.
On your desks you can find some cards with the words on them. Put the cards in the correct order to form questions.
(учащиеся должны собрать вопросительные предложения в группах и прочитать их)
1. What country are you from?
2.What is your nationality?
3. Are Ann and Bill friends?
Речевая зарядка.
Open your students' books. P.45. Read the questions and answer them: one student reads the question, another gives the answer.
Read the questions and answer them.
What is your nationality?
What nationality are your friends?
What country are you from?
Have you got a collection?
Учащиеся читают вопросы и дают свои ответы на них. Стр.45 учебника.
I'm Russian.
They are Russians.
I'm from Russia.
Yes, I've got a collection of magnets.
Определение темы урока.
Read the name of module 3.
Guess, what the topic of today's lesson can be.
Yes, you are right. This is an English proverb. I ask you to learn it by heart. Can you give Russian equivalent?
My home, my castle.
I think that the topic can be: Home and flat.
Мой дом -моя крепость.
Знакомство с модулем 3.
Look at the box and find the p
·age numbers for pictures 1,2 and 3.
Well. you are right. Well done. Are you tired?
Now let's do some exercises.
Look at me.
Listen to me.
Eyes, are you ready?
Ears, are you ready?
Shoulders, are you ready?
Knees, are you ready?
Legs, are you ready?
Feet, are you ready?
Hands, are you ready?
Children, are you ready?
Picture 1 - page 51. Picture 2 - page 53. Picture 3 - page 46. An advert for a villa - page 47. A picture game - page 49. A website page - page 51. A floor plan - page 51.
Just a little bit.
Yes, we are.
Yes, we are.
Yes, we are.
Yes, we are.
Yes, we are.
Yes, we are.
Yes, we are.
Yes, we are.
Введение лексики по теме "Комнаты в доме"
Page 46, exercise 1. Lets listen and read the words. then say which words you can't see in the pictures.
Учащиеся повторяют слова за диктором и дают ответ на вопрос:
We can't see garage and garden in the picture.
Знакомство с образованием порядковых числительных.
Yes, that's right. Now look at ex.2 p.46. Read after the tape. What are we going to speak about?
Let's say cardinal numbers and form ordinal from them.
Now say what floor the people are.
About ordinal numbers.
Выполняют упражнение 2 на стр. 46.
Lucy and Peter are on the ground floor.
Steve is on the first floor. (Учащиеся строят упражнения по образцу.)
А теперь скажите, как образуются порядковые числительные.
Как произносят англичане номера этажей в зданиях?
К количественному прибавляется суффикс -th.
На один этаж ниже, потому что для выражения "первый этаж" есть специальная фраза.
Now form a line and say your number, please.
1- I'm the first.
2- I'm the second.
3-I'm the third. И так далее. (Дети строятся у доски по порядку, произнося предложение со своим порядковым числительным.)
Аудирование и чтение текста.
Ex.3, p.47. Look at the picture and the title of the article and guess what the text is about.
Yes, that's right. Now let's listen to the text and mark the statements 1-4 T (true) or F (fase).
I think that the article is about a house.
1 - F
2 - T
3 - F
4 - F
Сообщение и объяснение домашнего задания.
Упр.4 стр.47 - подготовиться к проверке техники чтения вслух.
Учащиеся записывают домашнее задание.
Подведение итогов урока, выставление оценок.
Now take your self-evaluation cards and put down your marks into them.
Учащиеся ставят себе оценку в личный лист самооценки и отдают листы учителю. Учитель выставляет оценки в журнал.
Лист самооценки учащихся:
№
Criterion
Questions to ask oneself
Score
1
Participation
Did I participate equally with all the rest of the group during the lesson?
2
Content
Did I bring any useful ideas?
3
Fluency
Did I speak fluently?
4
Accuracy
Did I speak without (many) grammar mistakes?
Total score:
15