Have you got a…?


The plan of the lesson
Date:07.10.2013Grade: 2 “A”
The theme of the lesson: Have you got a…?
The aims of the lesson: a) Educational aim: to encourage pupils to have dialogues and express their opinions. To introduce new words
b) Developing aim: to develop pupil’s speech habits and skills, as well s habits in reading, writing, listening and thinking with the help of different activities. To develop pupils interest in the lesson through the games.
c) Cultural aim: to bring up love and interest in the subject, respect of their parents and teachers, accurate speech and neat handwriting.
The type of the lesson: mixed lesson
The methods of the lesson: visual method, explanation, answer-question, game technology.
The procedure of the lesson
Organization moment
Warm-up
One, two, threeWho is he?He is my father.One, two, threeWhat is he?He is a worker.
Checking up the homework
Ex: 7,8 p.21
Explain the new material of the lesson
The theme of the lesson is: “Have you got a…?” New letters: Jj, HhЗадание № 21. Научись отвечать на вопрос, есть ли у тебя бабушка и дедушка. Слушай и повторяй:[r — r — r, æ — æ — æ, n — n — n] grand (3), grandmother (3), a grandmother (3). I have got a grandmother (3). I’ve got a grandmother (3). I’ve got a grandmother, her name is Katerina Petrovna. Grandfather (3), a grandfather (3). I’ve got a grandfather (3). I’ve got a grandfather, his name is Ivan Pavlovich.[j — j — j, e — e — e] yes (3). Yes, I have. Yes, I’ve got a grandmother. Yes, I’ve got a grandfather, and you?[ou — ou — ou] no (3).[O — O — O] not (3). No, I have not. No, I haven’t. No, I have not got (3). No, I have not got a grandmother (3). No, I haven’t got a grandmother (3). No, I haven’t got a grandfather (3).
«Согласись со мной»:      Т: I’ve got a mother.      Ps: Yes, you’ve got a mother.      T: I haven’t got a grandmother.      Ps: No, you haven’t got a grandmother.      Затем это же упражнение выполняется в режиме ученик — ученики.      На уроке 11 можно использовать и разнообразные игры, например:      — Игра-соревнование «Познакомьтесь с моими близкими». Класс делится на две команды. У детей в руках фотографии (рисунки, картинки) близких:      Р1 из I команды: I’ve got a grandmother.      Р1 из II команды: What’s her name?      P1 из I команды: Her name is... .      P2 из II команды: I’ve got a grandfather. И т. д.      — Игра «Отгадай». На столе разложены обратной стороной фотографии (картинки или рисунки) мам, пап, бабушек, дедушек или карточки с этими словами, написанными по-русски. По команде учителя учащиеся подбегают к столу, берут карточку и становятся в две линейки-команды друг против друга, держа карточки так, чтобы никто не видел, кто на них изображен.      Первый ученик I команды, обращаясь к первому ученику II команды: You’ve got a grandmother.      Первый ученик II команды, показывая карточку: Yes, I’ve got a grandmother или No, I haven’t got a grandmother, I’ve got a... .
      — Назови все слова, содержащие данный звук [m] (my, name, from, America, mother, grandmother).      — Класс делится на две команды. Одна команда получает задание: быстро, по памяти написать все заглавные буквы, а другая — маленькие и т. д.
Doing tasks
Ex:2,p.21Что говорит Пэм о своей семье: кто у нее есть и кого нет.
Ex:3,p.21А что рассказывают о своей семье эти сказочные персонажи?
Ex:1,p.13Обведи намеченные точками буквы.
Ex:2 ,p.13
Теперь напиши новые буквы сам.
Ex:3,p.13Напиши буквы, которые передают следующие звуки:[h], [k], [v], [g], [d3], [f], [s].
Ex:4,p.13Ты знаешь 14 букв английского алфавита. Вспомни и напиши все маленькие буквы.
The end of the lesson
All of you stand up! Pupils, our lesson is over! Good-bye.