Урок английского языка по теме «People and animals in the country and in the city».


Урок английского языка по теме «People and animals in the country and in the city».Планируемые результаты(предметные): совершенствование лексических умений и навыков, развитие аудитивных умений и умений устной речи, повторение степеней сравнения имён прилагательных.
УУД (метапредметные результаты)
-личностные: проявляют познавательный интерес к учебной деятельности,,приобретают умения мотивированно организовывать свою деятельность, использовать приобретённые знания и умения на этапе закрепления изученного.
-регулятивные: стремятся к систематизации и структурированию собственных знаний, принимают и сохраняют учебную задачу, планируют свои действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации
-познавательные: овладевают устными умениями , выделяют основную информацию из аудио-текстов , ориентируются на разнообразие способов решения задач , делают выводы в результате совместной работы класса и учителя .
-коммуникативные: оформляют свои мысли в устной форме , слушают и понимают речь других , ориентируются на позицию партнера в общении и взаимодействии .
Образовательные ресурсы: компьютер , карточки .
Ход урока
Начало урока . Good afternoon . Nice to meet you .
Мобилизующий этап .Children , there are a lot of animals all over the world . They are small and big , funny and sad , strong and weak.
Do you like animals ?Have you got animals at home ?
Целеполагание .(Стихотворение). Listen to the poem .Where is the cat ? It’s under the bed.
Where is the mouse ? Behind the house.
Where is the fox ? It’s in the box.
Where is the snake ? It’s in the lake.
Where is the frog ? It’s in the log.
Where is the bee ? It’s in the tree.
What do you think the topic of our lesson is ?(animals)
-Yes we are going to speak about animals.
IV. Повторение и закрепление лексики по теме «Животные».
Look at the pictures . What animals can you see here ?

Называют животных .Thank you.
-All animals have their own homes . Where do they live? Help the animals to find their homes. Take these sheets of paper and fill in the table
On a farm In the zoo
In the forest In the desert In the see In the ocean In the mountains
Внизу дана лексика по теме : a kangaroo , a dolphin , a tiger , a camel , a whale , a lion , a sheep , a monkey , a hen , an eagle , a wolf.
And now compare your answers .
Развитие умений диалогической речи .–Children , have you got a favourite animal ? What is your favourite animal ?
Let’s make up the dialogue about your favourite animal.
We work in pairs. These questions will help you.
What is your favourite animal ?What is it like ?What can it do ?What does it like to eat ?Where does it live ?
Act out the dialogue .Развитие аудитивных умений и навыков .Our friend Dima has his favourite animal too. Listen and talk about the pet that Dima would like to have . p.46 ex. 40
What animal would Dima like to have . Why?
(What is it like ? Where does it live ? What can it do ? )- a dolphin.
Динамическая пауза . I think , our animals and you are tired . Let’s have a rest,dance and sing a song.
Thank you . Take you seats, please.
Обучение чтению текстов про себя и полному пониманию содержанию
All animals are different , but funny and interesting . They live in different places. Let’s learn more about them and read the riddles. Open your textbooks . p 46 ex. 41
Please read to yourself and match the riddles with the pictures (дети читают про себя тексты и отгадывают загадки , соотнося с картинками ) .
And what about you ? Can you make up the riddles . Now we work in groups and try to make up your own riddles (даю задание составить загадки по опоре 1-ой и 2-ой группе)
It is …
It can …
It’s like to eat …
Eat lives in …
(дети разгадывают составленные загадки ).
Well done !Развитие лексических умений и навыков .You know , animals do much for people .What can they do for people ?
help people – помогать людям give wool – давать шерсть


carry things/people – нести вещи/людей give clothes and food
- давать одежду и еду
You have got the cards on your desks .Take the cards . Do you agree or disagree with these statements? Read the sentancesDo you agree?  (Вы согласны ?)These animals give wool: a sheep, a camel, a cat, a dog.
People drink milk of these animals: a cow, a goat, a sheep, a horse.
These animals can carry things and men: a camel, an elephant, a dog, a kangaroo.
People eat meat of these animals: a bear, a horse, a sheep, a duck.
Thank you . Children , remember that animals are our friends . Let’s love , protect and help
them.
Рефлексия.
Ученик 1 Ученик 2 Ученик 3 Ученик 4 Знать названия животных Уметь рассказывать о животных Уметь задавать и отвечать на вопросы Homework : p. 49 ex.7 ,WB p. 26
Your marks.