Разработка открытого урока на тему: Школа: школьные предметы и принадлежности
План-конспект открытого урока в 4-м классе по теме «Школа: школьные предметы и принадлежности»
(закрепление и введение новой лексики с помощью речевых упражнений)
по УМК Биболетовой М. З. и Трубаневой Н. Н.“Enjoy English” для учащихся 2-11 классов общеобразовательных учреждений.- Обнинск: Титул, 2008.
Урок подготовлен учителем МАОУ гимназии №69 Коротковой В.В.
Оборудование: (наглядные пособия) доска, мел, стерка, линейка, карандаш, ручка, краски, пенал, цветные карандаши, тетрадь, учебник, словарик, портфель, карточки с названиями школьных предметов: English, Russian, Reading, Art, PE, Maths, Music.
Лексика для закрепления: a board, a cassette, CD, a classroom, a desk, a dictionary, a mark, paints, a pencil sharpener, a ruler, a video, a lesson, colored pencils
Новая лексика: English, Russian, Reading, Art, PE, Maths, Music.
Цели и задачи урока: К концу урока учащиеся смогут:
1) рассказывать о том, какие школьные принадлежности необходимы на уроках и как можно их использовать;
2) попросить друг у друга необходимый предмет и отреагировать на просьбу;
3) обсуждать, что можно делать на различных уроках;
4) читать текст с извлечением необходимой информации;
Ход урока:
1. Организационный момент
Good morning, boys and girls! I’m glad to see you!
Good morning, good morning, good morning to you
Good morning, good morning, we are glad to see you too.
2. Фонетическая зарядка
As usual, let’s do some exercises for our tongue! Let’s do it together!
1.The zoo’s zebras swam through the zebra’s zone (1 раз)
2.Why do you cry, Willy, why do you cry?
Why, Willy, why, Willy ,why, Willy, why? (1раз)
3.They think that this Thursday is the 30-th. (2раза)
And what date is it today?
What day is it today?
3. Повторение названий школьных принадлежностей (фонетическое упражнение)
And now please, let’s fresh your memory. (на слайде предметы и школьные принадлежности, новые с подписью)
What is it?
And this?
Is it a ruler or a sharpener?
You are quite right!
Do you know this word?
It’s a dictionary!
Let’s repeat all these words!
Repeat after me: a dictionary……Where do we usually use all these things?
We use them at school every day
4. Речевые упражнения
And now please, I would like you to open your textbooks: page 104 ex. 18
Match these words with these descriptions (3 minutes)
Your time is up.
Артур, you’ll be the first
The first word is a pen.
Masha, what can you do with a pencil?Vanya, what can you say about paints?And so, boys and girls, do you guess the subject of our lesson?
-I think/to my mind/in my opinion the subject of our lesson is school/
That’s right.
ТЕМА УРОКА: Итак, правда, тема нашего урока – это школа.
О чем же мы будем говорить сегодня?
Мы будем говорить о школьных принадлежностях и предметах.
Чтобы вспомнить эти предметы и закрепить лексику, что мы должны делать? Что нам нужно делать, чтобы лучше запомнить названия?
Итак, что мы будем делать сегодня?
- Читать, писать…
Oh, I am sorry, I’ve forgotten my pen at home. Lena, could you give me a red pen , please?
-Here you are.
And now please, I will give you sheets of paper, you are to arrange the sentences in the correct order (2 minutes) (в правильном порядке расположить реплики диалога)
So, are you ready? Be careful with your pronunciation. (Будьте внимательны в произношении слов)
Пока дети будут рассказывать, the rest of you write down all the school things, mentioned in the dialogues. Я спрошу вас , после того, как все расскажут.
Thank you, occupy your seats (take your seats)
Well, that’s right.
ФИЗКУЛЬТМИНУТКА
Stand up, please, boys and girls!
Let’s do some exercises!
Hands up, hands down, hands on your hips, sit down,
Turn left, turn right, bend left, bend right
Dasha, come to the blackboard and write down all the words which were mentioned in the dialogues, including your words
Do you agree with Dasha? Are all the things, mentioned in the dialogues , written on the board?
Yes, Dasha has forgotten one more thing. Come up to the board and write down this word.
Oh,let’s name all these things together!
What things do we usually need in English, Maths and in Art?
Скажите, на каких уроках мы можем использовать эти школьные принадлежности?
-In Maths I need….
And now please , let’s listen to a story about Mag and her favourite subject and complete the sentence. (3 слайд)
-Mag’s favourite subject is….
She likes…
All right, quite right!
Now say which subject you like and why
5. Проверка домашней работы
Now , children, it’s time to check up your home task. Take pencils please and correct Peter’s mistakes. (Читают текст)
Ребята, вы взяли карандашики, а мы будем отмечать ошибки.
Вот здесь нужно было сказать так:…
And now please answer my questions:
1)How often do you go to school?
2)What subjects do you have?
Well done! I did like our lesson very much!
6. Подведение итогов урока
Итак, ребята! Мне очень понравился наш урок!
Какие же оценки сегодня? Petya read the text! Петя хорошо сегодня! А Маша? А Саша? What marks will you give them?Как же они работали? Что мы им поставим?
You were very active! Your answers were wonderful!
Ребята, в упражнении 7 вы можете выбрать еще один из предметов, который захотите и написать, что используете вы на этом уроке. Я надеюсь, что Даша и Лена выберут еще выберут какой-нибудь предмет.
Итог: Ребята, о чем мы говорили сегодня? О предметах.